Syöttekö karkkia aikuisena?
Itse söin lapsena ja nuoruudessa valtavia määriä karkkia, mutta nykyään ei oikein edes tee mieli kuin lakua, salmiakkia ja suklaata, ja niitäkin ostan vain muutamia kertoja vuodessa. Näin on mennyt noin kolmekymppisestä asti, eli jo kymmenen vuotta.
Viinereitä, munkkeja, kakkua, pullaa ja vahvasti sokeroitua kahvia ja teetä sen sijaan menee vähän turhan paljon.
Kommentit (26)
En. En vaan pidä. En pidä makeasta ylipäätään. Ja kyllä, olen ylipainoinen koska pidän hyvästä ruoasta.
Olen viisikymppinen nainen. Pidän kyllä karkeista mutta niistä tulee niin pahaa vatsan turvotusta ja kipua etten voi niitä enää syödä. Syytä en tiedä, vastaavaa oiretta ei tule suklaasta mutta sitä syön harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla Ap on käynyt samoin kuin mulle, eli itse lopetin kokonaan karkinsyönnin, mut kaikkea muuta makeaa menee nyt sen edestä ja tilalle. Aina pitää kahvin kanssa saada joku makea viineri tai munkki. Just eilen tein joulutorttuja pellillisen ja ne kestää enää hädin tuskin huomiseen.
:)))
Mulla sama (mies olen). Ei ollut ns. kaljaviikonloppu; la-saunan jälkeen rupesi tekemään jotain makeaa mieli (kaupat meni silloin kiinni klo. 18). Kaivelin kaapit: mitäs mä näistä loihtisin? - Kauralastuja, niinkuin äiti joskus teki. Taikinaa tehdessä rupesikin tekemään mieli suolaista: tarpeista ei riittänyt kuin yhteen pellilliseen: miten saisin "puolitettua" - onnistui lopulta. Iloissani tuumin, et näitä otan sitten ma:na töihin mukaan, päiväkahville. .... No, niistä tuli niin hyviä, et su:n päiväkahvilla ne oli kaikki syöty :) Et se niistä päiväkahvilastuista. :)
Vierailija kirjoitti:
Syön ihan liikaa. Itse en osta, mutta mies kun ostaa irtiksiä, niin kauhon menemään. Välillä tulee sellainen himo, kuin mikäkin nisti kaivan vanhatkin jämät kaapeista.
En syö suklaata enkä mitään leivonnaisia, kakkujam pullia tai muita herkkuja.
n56
Ihan sama täällä N55vee. Se on kova se karkin himo. Kerään poisheitetytkin roskapussista 🙈 nyt sain vinkin että heitä pari kauhallista kissanhiekka karkkien perään roskikseen niin ei tule kaiveltua 😆 mikähän on meininki kasikymppisenä.
"lakua, salmiakkia ja suklaata"
Joo, en minäkään syö sitten karkkia ollenkaan kun vaan nuita mainitsemiasi minäkin. Enkä noitakaan kun muutama sata grammaa viikossa.