Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehtien sotapvosointi ja kaikesta pelottelu ja uhkakuvien luominen on vienyt meidän kansan todella huonoon jamaan henkisesti

Vierailija
23.11.2024 |

En sitten tiedä kuinka terveellistä tämä on yhteiskuntaa ja sen toimivuutta ajatellen että kansalaiset elää jatkuvassa ahdistuksessa ja pelossa. Toki näiden roskalehtien lukemisen voi aina pistää tauolle, mutta ongelma tulee siinä että työpaikalla tai kouluissa on sitten 10 muuta ketkä panikoi näitä asioita korvaasi. 

Ainahan nämä lehdet ovat eläneet negatiivisista asioista, koska ei positiivinen myy, mutta nykyään tuntuu että missään ei oo enää mitään rajoja. Toimittajat keksivät ja kirjoittelevat ihan omaa vihapuhettaan jatkuvasti ja kylvävät omia mielipiteitään asioihin mitkä heille eivät edes kuulu. 

Median on myös kannettava vastuu jostain. Koska se vaikuttaa myös muihin. 

Ei me voida olettaa että kaikki muut kantaa aina vastuun mutta itse meidän ei tarvitse. Tämä koskee myös mediaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti tekee vaan uutisii ja sitten te klikkaatte niitä juttuja minkä takii niitten on pakko tehä lisää samanlaisii uutisii. Niin se menee

Vierailija
2/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodalla pelottelu on ainakin överiä. Itse olen ollut natokannattaja ja antiryssäläinen 90-luvulta asti, mutta SILTI ihmetyttää IL:n harrastama jatkuva pelottelu ja sotauhkan karnevalisointi.

Tai no, ei se oikeasti ihmetytä, koska heidän tavoitteena on saada klikkauksia ja rahaa mainoksista, kuten roskalehden kuuluukin.

Ihan naurettava hypoteesi, että Venäjä muka lähtisi juuri Natosuomea (Euroopan paras ja laajin tykistö yhdessä Puolan kanssa) vastaan kokeilemaan, kun ei uskalla edes pienempiä Naton balttimaita testata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua pelota.

Miksi olette pelkureita?

Oma karatemestarini neuvoi että ennen ottelua ei pidä pelätä. Kun turpaa alkaa tulla ja mustelmia sadella, niin silloin on aiheellista pelätä. Ei tarvitse pelätä kahdesti. Yksi kerta riittää ja sille on tarkoituksensa. Kun pelottaa, niin pitää ryhdistäytyä ja pistää vastaan.

Kehittäkää kovuutta luonteeseenne. Elämä ei ole kivaa ja helppoa.

4/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä nyt tiedä. Olen syntynyt 1961 ja koko mun lapsuuteni ja nuoruuteni elettiin kylmän sodan varjossa ja ydinsodan pelossa. Silti elettiin aika normaalisti. Se mikä tietysti oli silloin erilaista oli se, ettei uutisia tullut 24/7. Sanomalehdet ilmeistyivät kerran päivässä ja telkkarista tuli uutiset vain pari kertaa illassa. Ja kun ei ollut nettiä eikä siten nettiversioita lehdistä, ei myöskään mediataloilla ollut tarvetta kilpailla kuluttajien klikkauksilla. Tästä syystä uutisten otsikointikaan ei ollut niin dramaattista kuin nykyisin. Jo muutama vuosi sitten naurettiin naapurin kanssa, kun oltiin lapioimassa pihojamme lumesta, että uutisissa oli kuvattu lumisadetta ennennäkemättömäksi. Kuitenkin kumpikin meistä muisti oikein hyvin ne talvet, kun oltiin lapioitu samanlaista lumimäärää aiemminkin. Jotenkin tuntuu, että jos viiteen vuoteen ei ole tapahtunut jotain ja sitten tapahtuu, se on jotain suurta, merkittävää ja historiallista. Kun mediataloilta tuntuu puuttuvan suhteellisuudentaju kokonaan, on hyvä, jos kansalaisilla sitä sentään on. 

Vierailija
5/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdet tekevät hyvää työtä jos ne vaikuttavat noin voimakkaasti Venäjän kansaan.

Vierailija
6/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en panikoi enkä tiedä ketään joka panikoisi. En lue ikinä iltapäivälehtiä, lopetin koronan aikana. Töissäkään kukaan ei puhu iltapäivälehtien "uutisista".

Vierailija
7/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen samaa mieltä. Koko 20-luku on eletty pelossa ja paniikissa vaikka itse kuinka yrittäisi olla lehtiä lukematta ja uutisia kuuntelematta.

Ihan rikollista toimintaa ahdistaa ihmisiä noin paljon. 

Vierailija
8/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista että kasarilla ja ysärillä olisi tämmöistä maailmanlopun uutisointia ollut. Tosin olin sillon vielä lapsi, eli en ihan tajunnut kaikkia otsikoita. Ainakin netissä julkaisevat ihan sairasta juttua nykyään. Hyi.

Vierailija
9/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko valtamedia on syytä laittaa boikottiin koska tämä päivittäinen propaganda / manipulointi / disinformaatio / misinformaatio uutisointi jatkuu, nyt sitä on kestänyt jo useita vuosia 2020-2024.

Vierailija
10/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä varoituksia, koska elämme hirviövaltion vieressä - ja elätämme noin 100 000 maasta Suomeen muuttanutta Kelan ja sosiaalitoimiston rahoilla. 

Kyseessä on nolo maa, jolla on häpeällinen kansa. 

Vierailija
11/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota iltapäivälehtien ainaiseen pelotteluun sodasta, taloudesta, säästä, sairauksista ja milloin mistäkin. Johan stressi kaikesta aiheuttaa jo sairauksia ja mielenterveysongelmia.

12/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista että kasarilla ja ysärillä olisi tämmöistä maailmanlopun uutisointia ollut. Tosin olin sillon vielä lapsi, eli en ihan tajunnut kaikkia otsikoita. Ainakin netissä julkaisevat ihan sairasta juttua nykyään. Hyi.

Ei ollutkaan. Silloin julkaistiin asiaa. Oli myös tärkeää, että toimittajat varmistivat uutistensa todenperäisyyden ennenkuin julkaisivat. Nyt voi kirjoittaa mitä vaan ja vaikka seuraavana päivänä artikkeliin tekisikin korjauksen, ei juuri kukaan lue uudestaan eilistä artikkelia. Lehtiä tai uutisia ei myöskään ollut tarpeellista täyttää kaikenlaisilla asiantuntijoilla, joilla kullakin olisi ollut erilainen näkemys kuin sillä, jota haastateltiin viimeksi. Ihmiset tilasivat tai ostivat irtonumeroina lehtensä ihan ilman tällaistakin. 

Vierailija
13/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en panikoi enkä tiedä ketään joka panikoisi. En lue ikinä iltapäivälehtiä, lopetin koronan aikana. Töissäkään kukaan ei puhu iltapäivälehtien "uutisista".

Minä en panikoi enkä tiedä ketään joka panikoisi. Luen iltapäivälehdet päivittäin, kuten lukee suurin osa muistakin tuntemistani ihmisistä., Töissä keskustellaan jatkuvasti myös iltapäivälehtien uutisoimista aiheista. Jos lehtien lukeminen saa panikoimaan, niin parempi ryömiä perunakellariin kyyhöttämään lohtuviltin kanssa.

Vierailija
14/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip-lehdet onn taantuneet jonneki keskiajalle, silloin peloteltiin kirkossa ihmiset jumalalla ja saatanalla että pysyivät ruodussa.

Yleinen keskustelukulttuuri on muutenkin mennyt alamäkeen. Eräs USA:n presidentti näytti että on ok kettuilla ja öykkäröidä ihan politiikassakin. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

Vierailija
15/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, et kyllä tosiaan näköjään muista kylmän sodan aikaista uutisointia ja ydinsodalla pelottelua.

Vierailija
16/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivoi, itse etsin ja luen kv alustoilta kaiken mahdollisen mitä löytää vain voin juurikin ryssssän sodasta Ukrainaa vastaan. Ehkä juuri siksi ei ahdista eikä pelota. Mutta jos näitä ip-lehtiä seuraa, niin melkoista soopaa kirjoittavat, lähestulkoon rysssssäläistä luulisi lukevansa. Harvoja poikkeuksia lukuuottamatta jolloin jopa asiaakin on kirjoitettu. Siksipä jääkin ajoittai pitkiäkin aikoja jotta en niitä lue.Muualla asiat uutisoidaan  paripäivää aiemmin ja ilman otsikoiden harhaanjohtavuutta, otskot täällä on sellaisia että koko jutusa ei sitten sanaakaan siitä asiasta.

Täkäläiset 'asiantuntijat' jotka jo pidempään on saaneet kommentoida puhuu harvemmin asiasta kuin asian vierestä... tyyliin äänessä olen vaikka asiaa en tiedä  

Vierailija
17/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei rysssssä sotinutkaan, joten ei ollut nykyisenkaltaisia uutisiakaan

Vierailija
18/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en panikoi enkä tiedä ketään joka panikoisi. Luen iltapäivälehdet päivittäin, kuten lukee suurin osa muistakin tuntemistani ihmisistä., Töissä keskustellaan jatkuvasti myös iltapäivälehtien uutisoimista aiheista. Jos lehtien lukeminen saa panikoimaan, niin parempi ryömiä perunakellariin kyyhöttämään lohtuviltin kanssa.

Juurkin näin, itse vähemmän niitä luen kun ei pahemmin turhat julkkisjutut kiinnosta, mutta eipä nuo mitään panikkia tai pelon häivää edes aikaan saa Asia tieto on kyllä muissa kuin noissa, mutta huvikseen noita joskus kelaan pikalukuna

Vierailija
19/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä sota tai ei, niin kyllä uutisointi oli asiallisempaa. Myöskää poliitikkoja ei haukuttu yhtä törkeästi ja henkilöön menevästi, vaan heille irvailtiin poliittisen satiirin keinoin. Tätä varten oli TV:ssä ohjelmiakin, esim. Iltalypsy, Hyvät herrat ja Itsevaltiaat.

Vierailija
20/25 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä joskus katselen ip-lehtiä. Otsikot ovat jo senkaltaisia, etten viitsi lukea. Siellä on karmeaa, kauheaa, pamauksia, jyrähdellään aina otsikoissa joku noista sanoista. Artikkeli sitten on mitätön ja toistaa moneen kertaan samaa asiaa. Joskus jonkun artikkelin olen lukenut. Tein itse työrupeamani alalla, mutta noin ala-arvoista journalismia ei ollut silloin missään. Katsoin otsikoita taas kerran ja eihän siellä ole muuta kuin seksistä artikkeleita ja piilosairauksista joita on melkein kaikilla suomalaisilla kertovat artikkelit. Ei niitä viitsi lukea kun parempaakin lukemista löytyy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän