Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuihdun varmaan kokonaan pois kun ei ole varaa syödä. Aamupaino 58 kg

Vierailija
23.11.2024 |

Mukavaa on elämä.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ruokavaliosi on? Ainakin ruokajonot kannattaa hyödyntää ja ottaa myös yhteyttä paikalliseen diakoniaan, sieltä osataan neuvoa mistä saisit apua.

En pysty syömään kaikkein halvimpia ruoka-aineita, kuten makaronia, makkaraa, sianlihaa, kananmunia, kaalia tai palkokasveja, ja maitotuotteet on oltava laktoosittomia.

Ap

Onhan peruna, riisi, kanankoivet ja muitakin edullisia vaihtoehtoja. Kannattaa nyt ottaa diakoniin yhteyttä, joulukassin hakemukset ajankohtaisia, meillä on myös lahjakortti kauppaan saatu. 

Vierailija
82/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ruokavaliosi on? Ainakin ruokajonot kannattaa hyödyntää ja ottaa myös yhteyttä paikalliseen diakoniaan, sieltä osataan neuvoa mistä saisit apua.

En pysty syömään kaikkein halvimpia ruoka-aineita, kuten makaronia, makkaraa, sianlihaa, kananmunia, kaalia tai palkokasveja, ja maitotuotteet on oltava laktoosittomia.

Ap

Onko syy allergia tai intoleranssi, vaai vaan henkistä laatua?

Sianlihassa ja makkarassa henkinen allergia ja ällötys, muut aiheuttavat kovia vatsakipuja.

Ap

AP saa alapeukutuksia mainitessaan vatsakivut (henkiseen allergiaan ja ällötykseen en ota kantaa). Minulla itselläni on ihan sama ongelma nykyään. Sjögrenin myötä kroppa ei toimi samalla tavalla kuin 18-20-vuotiaana, jolloin pystyi syömään ongelmitta jopa paljon makeisia ja roskaruokaa ilman, että murehdin diabeteksesta (ei ole sitäkään tähän mennessä todettu, olen nyt 29-vuotias). Enää en syö noin, vaan syön vähähiilihydraattisemmin. Kyllä se on kauhistuttanut köyhänä hintojen nousu ja miettinyt, että voiko jonakin päivänä tulla se päivä eteen, että olen syömättä. En kuitenkaan osta alkoholia, tupakkaa, herkkuja, konsolipelejä tai uusia vaatteita (ellei ole tarve, mutta pääasiassa kierrän kirpputorit ja SPR:n Kontin).

Suolistoni ja vatsani on vain tullut herkemmäksi viljoille, karrageeneille yms. ja monille happamille ruuille, jolloin tulee herkemmin eroosiota ja reikiä hampaisiin. Suuni myös kuivuu, jos syön viljatuotteita, jolloin käy niin, että purentalihakseni ovat kipeät ja syöminen on vaikeaa, että pitää hampain tunnustella, että ruoka pilkkoutuu ettei jää kurkkuun kiinni. Minulla ollut jopa puhevaikeuksiakin jossakin välissä. Välillä tullut mietittyä, että kohta minulla pitää joku vahtija olla vieressä kun syön, sillä melkein tullut jopa paniikkikohtaus, kun joku puhunut samanikaisesti minulle ja minä samaan aikaan pilkon ruoan hampaillani hitaasti. On ollut myös refluksia, johon ei mitkään närästyslääkkeet auttaneet.

En usko, että autismin kirjolla olisi jotain osuutta tähän asiaan, eikä minulla ole suurempia aistiyliherkkyyksiä, vaan maistelen jopa uusiakin ruokia toisin kuin joskus koululaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tän aloituksen tarkoitus on? Haluatko neuvoja, tukea, vai mitä?

Tämä on niitä aloituksia joissa ap odottaa ehdotuksia vain blokatakseen ne. Mikään ehdotus ei kelpaa koska sitä ja tätä. Sillä on vaan tylsää. Huvinsa kullakin.

Mun ehdotus olisi että ap etsisi minkä tahansa työn ja saisi siitä sisältöä elämään. Kyllä se siitä.

Vierailija
84/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei ole sosiaalihuoltoa.

Vierailija
85/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Oletko työtön ja asut pääkaupunkiseudulla?

Olen työtön, mutta en asu pääkaupunkiseudulla. Miten tämä liittyy asiaan?

Ap

Siten että voit muuttaa halvemmalle asuin seudulle. Sulla on varmaan iso vuokra koska tukirahasi menevät jonnekin kun ei ole varaa edes syödä?

En saa tällä hetkellä rahaa mistään eikä ole tietoa milloin saan.

Ap

Eli olet ollut yrittäjä vai miksi et saa mitään tukia?

Olen karenssissa.

Ap

Kuinka kauan ja mikä on karenssin syy?

45 päivää.

Ap

Vierailija
86/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
87/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Oletko työtön ja asut pääkaupunkiseudulla?

Olen työtön, mutta en asu pääkaupunkiseudulla. Miten tämä liittyy asiaan?

Ap

Siten että voit muuttaa halvemmalle asuin seudulle. Sulla on varmaan iso vuokra koska tukirahasi menevät jonnekin kun ei ole varaa edes syödä?

En saa tällä hetkellä rahaa mistään eikä ole tietoa milloin saan.

Ap

Eli olet ollut yrittäjä vai miksi et saa mitään tukia?

Olen karenssissa.

Ap

Kuinka kauan ja m

Syy?

Vierailija
88/88 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui jo kuukautiset.

Vaakaa en omista, joten en tiedä, missä mennään, mutta eilen paksumpaan talvitakkiin vaihtaessa huomasin senkin käyneen niin isoksi, että pitää laittaa takin alla paita housuun, koska lanteet eivät enää blokkaa kylmän ilman pääsyä helman alta ylöspäin. 

Joo ei kerro menkkojen katoamattomuuskaan painosta mitään, kun joillakin ne voi olla riesana, vaikka BMI olisi n. 16 ja joiltain toisilta ne katoaa jo paljon ennen sitä. Takin kokoahan ei tuossa aiemmassa kommentissa ole mainittu (ja nekinhän voi vaihdella, ettei ihan aina siitäkään voi päätellä yhtään mitään nykyään )