Kelaan uusia virkeitä voimia
Miten ihmeessä heistä on väärin jos työpäivinä pitää käydä töissä eikä lomailla? Miksi ihmiset väsyvät jos pitääkin työsopimuksensa tunnit tehdä? Aina on Työnantaja voinut lomien ajan määrätä.
Vanhan liiton työntekijänä en ymmärrä. Jossain tehtaassa jos ei kiireitä tilauksia ollut saattoi jotkut pekkaset työnantaja määrätä tommoseksi välipäiväksi mutta eihän kaikki siitäkään tykänneet kun olisi joku muu päivä ollut mieluisampi.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kauanko jaksat tehdä töitä ilman mitään lomia kun työmäärä lisääntyy koko ajan. Se on helppo arvostella lehtijuttujen perusteella toisia ihmisiä ja heidän jaksamista kun ei itse ole talossa töissä ja tiedä mitä se todellisuus on.
Silloin täytyy työnteko lopettaa jos ei jaksa viittä työpäivää viikossa. Onhan heillä joulu yms viikonlpput vapaata, vuosilomat jne.
Mistä päättelet ettei kelassa olisi vuosilomia, vapaita viikonloppuja, joulya, itsenäisyyspäivää, vappua jne?
Kelan merkonomien pitää kouluttautua opettajiksi, on pitkät joulu- ja kesälomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko jaksat tehdä töitä ilman mitään lomia kun työmäärä lisääntyy koko ajan. Se on helppo arvostella lehtijuttujen perusteella toisia ihmisiä ja heidän jaksamista kun ei itse ole talossa töissä ja tiedä mitä se todellisuus on.
Silloin täytyy työnteko lopettaa jos ei jaksa viittä työpäivää viikossa. Onhan heillä joulu yms viikonlpput vapaata, vuosilomat jne.
Mistä päättelet ettei kelassa olisi vuosilomia, vapaita viikonloppuja, joulya, itsenäisyyspäivää, vappua jne?
Siitähän tässä on kyse ettei niitä vuosilomia saa pitää. Veikkaan myös että työ on henkisesti raskaampaa kuin se sinun työ siellä tehtaan liukuhihnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä jaksoin 40 vuotta olla työelämässä ilman omia lomia työvuorot. Tietysti vuosilomat ja juhlapyhät vapaita kuten Kelankin työntekijöillä. Työpäiväkin oli 8 h, ei joustava 7,5 h
Missä sanotaan Etteivät he saisi vuosilomia? Omat arkivapaat joulun seutuun eivät ole vuosilomia.
En ollut itse tehdastyössä vaan laskentatöissä kuten kelalaisetkin. Ja tietokonehan heille laskee kun vaan syöttävät tiedot sarakkeisiin.
Tiedän, siellä on kyllä muitakin kuin näitä asiakkaille rutiinilaskelmia tekeviä.
Jos pää ei kestä työtä pitäisikö siirtyä helpompiin hommiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä jaksoin 40 vuotta olla työelämässä ilman omia lomia työvuorot. Tietysti vuosilomat ja juhlapyhät vapaita kuten Kelankin työntekijöillä. Työpäiväkin oli 8 h, ei joustava 7,5 h
Kannattaa nuo jutut lukea vähän tarkemmin sillä kyse on nimenomaan siitä ettei kelan työntekijät saa pitää niitä ansaitsemiaan vuosilomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä on kyse ettei niitä vuosilomia saa pitää. Veikkaan myös että työ on henkisesti raskaampaa kuin se sinun työ siellä tehtaan liukuhihnalla.
Ei vuosilomia? Nyt taidat narrata.
Ei muuta ku kaffia naamaan ja täyttä kynsilaukkaa näppiksillä, että elämäntapa chillaajat saa toimeentulomassinsa!
Näpyti näp vaan, neiti Näpsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nuo jutut lukea vähän tarkemmin sillä kyse on nimenomaan siitä ettei kelan työntekijät saa pitää niitä ansaitsemiaan vuosilomia.
Vuosilomien ajankohdan on työnantaja aina voinut määrätä.
Niitä ei ole pakko myöntää joulun seudun välipäiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ne ressut jouluaaton ees vapaata? Itsenäisyyspäivän? Voi ressuja virkanaisia!
Joku kirjoittaa jos ei jaksa. Työelämästä pääsee pois, siirtyy asiakaspuolelle jos ei toimistotyötä pää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtahti on tuosta ajasta kiristynyt.
Monesti työnantaja seuraa minuutin tarkkuudella, paljonko aikaa on johonkin tehtävään käytetty ja vertaa sitä muiden työntekijöiden aikaan. Voi olla, että asiakaskontaktiin on annettu ajaksi 3 minuuttia ja siinä on asian selvittävä. Uutta tehtävää tulee katkeamattomana virtana. Nopea on oltava eikä virheitä saa tulla. Yyteet käydään kerran vuodessa ja leikkuri käy. Ihmiset palaa loppuun. Näin monissa työpaikoissa, Kelasta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoittaa jos ei jaksa. Työelämästä pääsee pois, siirtyy asiakaspuolelle jos ei toimistotyötä pää jaksa.
Et ole viime aikoina tutustunut nykyisiin työpaikkoihin? Mummoni, 86 v. ajattelee samoin. Hän työskenteli ison tehtaan toimistossa konttoristina. Leppoisat olot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtahti on tuosta ajasta kiristynyt.
Monesti työnantaja seuraa minuutin tarkkuudella, paljonko aikaa on johonkin tehtävään käytetty ja vertaa sitä muiden työntekijöiden aikaan. Voi olla, että asiakaskontaktiin on annettu ajaksi 3 minuuttia ja siinä on asian selvittävä. Uutta tehtävää tulee katkeamattomana virtana. Nopea o
Ai jaa
Oot niin nuori ettet tunne sanaa kellokalle? Voi jestas sentään, se on eri asia kuin kellokortti joka kertoi vain töihintulo-ja lähtöajan.
Mistä olet saanut päähäsi ettei ennen valvottu työntekoa ja tahtia? Ei ollut semmosia joustoja kuin nykyisin, ei etäpäiviä, ei työajalla käyty kampaajalla eikä ees hammaslääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole viime aikoina tutustunut nykyisiin työpaikkoihin? Mummoni, 86 v. ajattelee samoin. Hän työskenteli ison tehtaan toimistossa konttoristina. Leppoisat olot.
No lasteni kautta seuraan, työ on paljon vapaampaa nykyisin . Kyllä se toimistopäällikkö istui lasiseinäisessä kopissa , olipa mies taikka se tiukka vanhapiika.
"Ennen" niin, kai se laskukoneella, kirjoituskoneella ja käsin tilikirjoihin tekeminen oli leppoisaa siihen verrattuna että tietpkone twkee jommat kun vaan jaksaa tarkkana olla näpyttäessään.
Olen tehnyt töitä 2000-luvun puolella, kirjanpitoa, palkat, tuotantolaskentaa
Yksi ongelma on varmasti, että marras-joulukuussa saa tehdä korkotukihakemuksen. Ja tässä valtion tilanteessa ne hakemukset on varmasti reilusti lisääntynyt. Joten tolle ajalle pamahtaa kunnon läjä hakemuksia.
Sen lisäksi tod näk joulukuun lopussa loppuu määräaikaisia työsuhteita ja siitä johtuen tulee läjä hakemuksia.
Kesällä on sitten ruuhka uusien opintotukihakemusten vuoksi.