Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea aika laittaa ihan isyyslailla se ISYYSTESTI rutiiniksi

Vierailija
23.11.2024 |

Monelta draamalta säästyttäisiin kun isyystesti tehdään laillisesti rutiiniksi.

Lapsen tulee tietää oikea alkuperänsä ja vanhempansa. Ja aikuisen laillisesti testatut, todistetut jälkeläisensä.

Kommentit (441)

Vierailija
221/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen jo nytkin teettää halutessaan, mikä ongelma?

Ongelma on se miten tähän pelkästään positiiviseen asiaan suhtaudutaan, tämä pitää normalisoida jotta naiset ymmärtää ettei kyseessä ole mikään epäluottamuslause

Ei ole epäluottamuslause? Joo hei tehdään tää isyystesti ihan varmuuden vuoksi, eihän me tiedetä oletko käynyt pylsimässä muita

Tätä mä just tarkoitin. Nykyään se on pääsääntöisesti epäluottamuslause, mutta ei pitäisi olla. Suurimmalle osalle, valtaosalle, tästä ei olisi mitään hyötyä, eikä mitään haittaa, mutta jokainen isä joka kasvattaa toisen lasta tietämättään ja jokainen mies jolla olisi mahdollisuus olla isä mutta ei tiedä olevansa ja jokainen lapsi joka ei tiedä biologisesta is

Edelleenkin, isyystestillä testataan vain onko epäilty isä isä vai ei. Jos ei ole niin lapsi on isätön. Miehillä on yhä lehtolapsia ja on niitä lapsia, jotka eivät koskaan saa tietää oikeaa isäänsä. Tai sitten tehdään se maan kattava geenipankki josta voidaan isät etsiä, mikä on hyvin epätodennäköistä.

Vierailija
222/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen jo nytkin teettää halutessaan, mikä ongelma?

Ongelma on se miten tähän pelkästään positiiviseen asiaan suhtaudutaan, tämä pitää normalisoida jotta naiset ymmärtää ettei kyseessä ole mikään epäluottamuslause

Ei ole epäluottamuslause? Joo hei tehdään tää isyystesti ihan varmuuden vuoksi, eihän me tiedetä oletko käynyt pylsimässä muita

Onhan se, mutta kun on olemassa kunnollisen oloisia naisia, jotka käyvät panettamassa itsensä paksuksi muilla miehillä. Jos ei ole mitään salattavaa, testi ei ole ongelma.

No siitä sitten vaan rouvalle testiä ehdottamaan ja kaivamaan kuvetta. Ei kai siinäkään mitään ongelmaa ole.

Ei tarvitse, kun olen nainen. Miehelleni olen toki sanonut, että testit saa teettää, enkä suutu. Olen tuo kirjoittaja, jonka lähipiiristä paljastui kaksi toisen miehen lasta. Sen takia osaankin katsoa asiaa miehen näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummasti näiltä miehiltä loppuu se kiinnostus lasten oikeuksiin, kun jättävät lapsensa ja lapsen äidin, ja aletaan puhua elatuksesta.....jännää, miten nämä maalitolpat niin helposti siirtyy.

No nyt sä et ymmärrä, että sä syyllistyt vähän samaan kuin ihmiset jotka syyttää raiskauksen uhria. Huonoja miehiä on kyllä, mutta ainakin niitä lapsiaan ja lasten äitiä hylkääviä miehiä seuraa ne elarit, monet kyllä niistäkin luistaa, mutta jos on hyvä mies joka luottaa ja rakastaa puolisoaan joka onkin kusipäinen niin miten ihmeessä sen hyvän miehen maailman tuhoaminen voi olla ok siksi kun on huonoja miehiä? Sä tiedät, että vaikka harvinaisia tapauksia onkin, niitä on silti paljon.

Vierailija
224/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massatestauksella lähdettäisiiin liikkeelle siitä perusajatuksesta, että nainen valehtelee. Tämä olisi syöttö suoraan kaikkien naisvihaajien lapaan ja ruokkisi mustasukkaisten ja kontrolloivien miesten ajatusta, että nainen pettää aina ja sitä pitää vahtia ja valvoa.

Vierailija
225/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleenkin, isyystestillä testataan vain onko epäilty isä isä vai ei. Jos ei ole niin lapsi on isätön. Miehillä on yhä lehtolapsia ja on niitä lapsia, jotka eivät koskaan saa tietää oikeaa isäänsä. Tai sitten tehdään se maan kattava geenipankki josta voidaan isät etsiä, mikä on hyvin epätodennäköistä."

Kyllä kyllä, mutta kun yhtälailla kun maailmassa on monta miestä jotka kantaa vastuunsa vaikka elareiden muodossa vaikka ei olisi lasta lainkaan halunnut, niin voisi kuvitella, että se olisi naisen vastuulla tietää että kuka se isä sitten mahtaisi olla jos ei se oletettu isä vai onko se jo vähän liikaa vaadittu? Ei siihen mitään geenipankkeja pitäisi tarvita ja jos ei yksinkertaisesti tiedä niin sitten se on valitettavasti myös naisen vastuulla kertoa se joku päivä lapselleen. Ja tiedän että maailmassa on silti myös tosin paljon miehiä jotka ei kanna vastuutaan millään tavalla, mutta eikö nää asiat olisi hyvä ratkaista? Ensimmäinen ratkaisu on keksitty, mutta aiheuttaa valtavaa vastustusta täysin suotta.

Vierailija
226/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massatestauksella lähdettäisiiin liikkeelle siitä perusajatuksesta, että nainen valehtelee. Tämä olisi syöttö suoraan kaikkien naisvihaajien lapaan ja ruokkisi mustasukkaisten ja kontrolloivien miesten ajatusta, että nainen pettää aina ja sitä pitää vahtia ja valvoa.

Ei vaan lähdettäisiin sillä ajatuksella liikkeelle, että minä tiedän että tämä koko testaus on turha ja niin tietää miehenikin, mutta jos tällä saadaan korjattua mielettömän iso virhe maailmassa niin tottakai osallistun sillä siitä ei ole minulle mitään harmia eikä tule ikinä olemaankaan.

Vierailija
227/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lapsen etu? Huom. se tulee ennen kenenkään miehen etua. Jos et halua lasta, huolehdi ehkäisystä tai mastu rboi. Miksi se tuntuu olevan niin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Sitten miehet itkee, että nainen huijasi isäksi. Ota itse itsestäsi vastuuta.

Lehtolapsia ja ns. käenpoikia on todella vähän verrattuna toivottuihin ja tekemällä tehtyihin lapsiin. Ei ole järkevää testauttaa koko kansaa pienen vähemmistön takia. Vrt. pakkoruotsi.

Vierailija
228/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena en koskaan ole halunnut olla siinä tilanteessa, että mietin, tehdäkö abortti vai ei. Ymmärrän, että toivotun raskaudenkin kanssa voi olla siinä tilanteessa, mutta pointti on se, että halusin joka raskauden olevan toivottu eikä vahinko. Arvatkaapas, miten varmistin tämän.

Vierailija
229/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos lähdetään tuosta että lapsen pitää voida päättää itse geenidatastaan niin kohta ei voida velvoittaa ketään miestä elättämään ketään lasta, ennenkuin täysi-ikäinen lapsi antaa suostumuksensa testaukseen.

Parantaako tämä jonkun mielestä naisten tai lasten oikeuksia? Haluaako joku vielä mennä tuon tekosyyn taakse?

Ehkä sun kannattaa jättää lapset kokonaan tekemättä. Parempi varmaan myös sille naiselle ja lapselle.

Ai koska olen sitä mieltä että mielestäni lapsen biologinen isä pitää voida pakottaa elättämään jälkikasvuaan? Oletko tästä eri mieltä?

En voi tietenkään naisena lisääntyä toisten naisten kanssa.

Siinä vaiheessa ne testit kyllä tehdään.

Vierailija
230/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, kun olen nainen. Miehelleni olen toki sanonut, että testit saa teettää, enkä suutu. Olen tuo kirjoittaja, jonka lähipiiristä paljastui kaksi toisen miehen lasta. Sen takia osaankin katsoa asiaa miehen näkökulmasta.

Niin onko ne teidän lapset testattu vai ei? Kommentistasi saa käsityksen, että ei. Mikset sinä sitten hoida asiaa kuntoon, kun miehesi laiskuuttaan ei saa sitä tehtyä?

Vierailija
231/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti pitäisi kyllä olla vakiona aina synnytyksen yhteydessä. 

Vierailija
232/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyystesti pitäisi kyllä olla vakiona aina synnytyksen yhteydessä. 

No se hyvä puoli tuossa olisi, että ihan jokaisen isäoletetun olisi pakko tulla synnytykseen mukaan.

Vierailija
233/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö uskalla itse jutella puolison kanssa sen vertaa, että asian voi sopia keskenään? Siksi pitäisi joku viranomainen rekryta pakottamaan testi. Ihan munaton sellainen jätkä, joka ei lapsensa äidille uskalla edes tuollaista asiaa esittää. Tuollaista tyyppiä ei kannata ainakaan saman katon alle ottaa asumaan. 

Jos et halua isäksi, niin pidä muna housuissa. Sillä siitä pelosta pääsee. 

Mitä jos nimenomaan haluaa isäksi, eikä kyse ole mistään uskalluksesta vaan siitä että luottaa puolisoonsa eikä epäile mitään? Ihan voisi luulla, että tällaisena aikana kun kaikkien oikeuksien puolesta rummutetaan niin myös lapsen ja miesten oikeuksilla olisi jotain väliä, mutta koska ainoastaan naisten oikeudet on tärkeitä niin muutetaan se niin, että yhdelläkään miehellä ei ole oikeutta isäksi kunnes nainen päättää omalla oikeudellaan, että mies saa luvan toimia i

Tässä asiassa vain lapsen oikeudella on merkitystä, ja lapsen etu on se, että hän itse saa päättää geenitesteistä. 

Vierailija
234/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä tuoreena äitinä hieman loukkaantunut, jos vauvalta väkisin alettaisiin jotain geenitestejä ottamaan. Ja niin olisi miehenkin.

Ehkä kannattaa vähän miettiä elämänvalintojaan tarkemmin, jos random epäluotettavan yhdenillanjutut tupsahtelee raskaaksi tuon tuosta.

--Miksi ihmeessä Sinä olisit tuoreena äitinä loukkaantunut lapsesi isyyden laillisesta rutiinitoimenpide-tunnistamisesta ellei mitään huolta olisi?

Saati että oletettu isä hermostuisi että ette kyllä ota isyystestiä nyt minä kyllä kiellän ja hermostun ja räyhään moisesta vääryydestä, me emme ole baarissa tavanneet yhden illan suhteessa   ? Minä en kyllä  isyyttäni tunnusta edes laillisin testein!

Ne tiedot geeneistä jää aina jonnekin talteen. Kun tätä maailmanmenoa seuraa, niin en haluaisi mihinkään geenipankkiin omista geeneistä tietoja. Siksi en ymmärrä sitä, etä jotkut oikein teetättävät niitä testejä ulkomaisilla yrityksillä. Esim. Kiinassa monesta vangista otetaan geenitestit ja sopivasti sitten iskee se viimeinen tuomio. Mahtaa mennä elimet käyttöön, jos match on kohdillaan. 

Vierailija
235/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa syntyy 40 000 lasta joka vuosi, miten ihmeessä jokainen voitaisiin testata? Laboratorioita ja testauskapasiteettia on rajallinen määrä, joten jotain muuta pitäisi jättää testaamatta jotta jokaiselle saataisiin isyystesti tehtyä.

Vierailija
236/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne heti hermostuu ja vastustaa asian etenemistä tai siitä keskustelemista, joilla on suurin syy....

En halua yhteiskunnan varoja käytettävän tällaiseen marginaalitestaukseen, joka ei liity vauvan terveyteen tai sairaudenhoitoon. 

Jokainen, joka haluaa, saa oman muksunsa testata omasta pussistaan.

Liittyyhän se lapsen tulevaan mielenterveyteen, joten aivan hyvin isyystesti voitaisiin tehdä rutiinitoimenpiteenä synnärillä. Miehet ja naiset pettää toisiaan, mutta naisen kohdalla pettäminen voi tulla ilmi jos siitä raskautuu eikä tee aborttia. Tämä pitäisi pystyä tuomaan julki ihan lapsen mielenterveyden vuoksi ettei luule väärää miestä isäkseen.

Minä kun olin raskaana niin sanoin miehelleni, että jos hän haluaa isyystestin niin voimme sen tehdä. Tämä on minun osaltani tapa näyttä

Hommaa vaan se testipaketti ja teetä testi, niin miehesi saa ihan kirjallisen dokumentin isyydestään. Epäilee se kumminkin.

Vierailija
237/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lapsen etu? Huom. se tulee ennen kenenkään miehen etua. Jos et halua lasta, huolehdi ehkäisystä tai mastu rboi. Miksi se tuntuu olevan niin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Sitten miehet itkee, että nainen huijasi isäksi. Ota itse itsestäsi vastuuta.

Lehtolapsia ja ns. käenpoikia on todella vähän verrattuna toivottuihin ja tekemällä tehtyihin lapsiin. Ei ole järkevää testauttaa koko kansaa pienen vähemmistön takia. Vrt. pakkoruotsi.

Lapsen etu ei kärsi isyystestin tekemisestä mitenkään. Jos taas testi jätetään tekemättä ja lapsi kasvaa valheessa, se on vahingollista kaikille osapuolille.

Vierailija
238/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä tuoreena äitinä hieman loukkaantunut, jos vauvalta väkisin alettaisiin jotain geenitestejä ottamaan. Ja niin olisi miehenkin.

Ehkä kannattaa vähän miettiä elämänvalintojaan tarkemmin, jos random epäluotettavan yhdenillanjutut tupsahtelee raskaaksi tuon tuosta.

--Miksi ihmeessä Sinä olisit tuoreena äitinä loukkaantunut lapsesi isyyden laillisesta rutiinitoimenpide-tunnistamisesta ellei mitään huolta olisi?

Saati että oletettu isä hermostuisi että ette kyllä ota isyystestiä nyt minä kyllä kiellän ja hermostun ja räyhään moisesta vääryydestä, me emme ole baarissa tavanneet yhden illan suhteessa   ? Minä en kyllä  isyyttäni tunnusta edes laillisin testein!

Ne tiedot geeneistä jää aina jonnekin talteen. Kun tätä maailmanmenoa seuraa, niin en haluaisi

Muualla maailmassa elinsiirtoa voi joutua odottamaan vuosia, Kiinassa sellaisen voi saada muutamassa tunnissa... 

Vierailija
239/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle linjalle jos lähdettäisiin niin keneltäkään ei voitaisi ottaa isyystestiä ennen kuin lapsi on 18v. 

Vierailija
240/441 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa, miksi yleistäen jonkun etu pitää olla jonkun toisen edellä? Miksi miehen etu tulee kaikissa keskusteluissa viimeisenä jos kerran kaiken pitää aina olla niin tasa-arvoista? DNA testeillä ei ole mitään tekemistä miesten vastuun pakoilulla, eli sun "jos et halua lasta" ei ole millään tavalla relevantti tässä keskustelussa joten siitä eteenpäin sun koko kommentti on täysin turha, etsi joku abortti keskustelu ja sielläkin toi olis täysin lapsellinen argumentti ja ajatusmaailma. Miksi ajattelet ettei naisella pitäisi olla mitään vastuuta mistään? Noista testeistä ei olisi mitään haittaa, mutta niistä voisi olla mahdollisesti jotain muutakin hyötyä kuin selvittää lapsen isä. Eikö sun mielestä jokainen tapaus jossa nainen on tehnyt väärin (vaikka sellaista ei tietysti ikinä milloinkaan ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan) ole liikaa? Mitä jos yksinkertaisella tavalla voitaisiin estää kaikki raiskaukset niin etkö olis sen kannalla siksi kun niitä tapahtuu kuitenkin prosentuaalisesti niin vähän? Enkä nyt puhu mistään kaikkien miesten kemiallisesta kastroimisesta koska se ei ole sama asia, joten kiukkupäät voi unohtaa ton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän