Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa kokata, mitä teen?

Vierailija
22.11.2024 |

Mies on kaikkien mielestä hyvä kokki ja haluaa laittaa mulle ruokaa. Moni ajattelee varmaan tässä vaiheessa, että ihanaa... Mutta mä en pysty syömään miehen ruokia! Mun vatsa ei kestä mausteista ruokaa ja mies rakastaa mausteita, tulisia reseptejä, minttua, valkosipulia yms. Ei voi tehdä edes yhtä kertaa ilman vahvoja mausteita kun sitten on kuulemma mautonta. Olen kysynyt että eikö voi lisätä tulisuutta omaan annokseen ja jättää lopun rauhaan jos kerran meille molemmille haluaa kokata, ei kuulemma voi.

No, aloin tekemään ruokaa vain itselle. Tästä mies sanoo että on tyhmää ja kallista tehdä erikseen, niin tein myös sille. Sitten mies valittaa, että suomalaiset ei osaa maustaa... Tähän sanon että vaan kokkaaja saa valittaa, mihin se vastaa että valitanhan mäkin sen kokkauksista. Siihen olen sanonut että tehköön omaa ruokaa kuten mäkin... mihin mies sanoo taas että silloin hän tekee ruokaa myös mulle, kun ei ole järkeä tehdä erikseen.

Mies on kompromissina ehdottanut että tehdään ruokaa vuoropäivinä, mutta kun mä en voi sitä miehen ruokaa syödä joka toinen päivä... Ollaan pattitilanteessa. 

Tää ei ollut näin iso ongelma tapailuvaiheessa, ennen kuin muutettiin yhteen. Ensihuumassa ja eri asunnoissa ollessa söin miehen laittamaa ruokaa silloin tällöin, vaikka sanoin jo alussa että en voi kovin usein syödä mausteista ruokaa. Mieskin söi mun ruokia valittamatta vielä silloin.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kokkaa = ongelma.

Mies kokkaa = ongelma.

Miten naisten kanssa voi pärjätä? Huoh.

Hyvä tiivistys. VÄÄ! VÄÄ! Mies kokkaa. En kestä.

Vierailija
82/85 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat pitävät aika maustetusta ruuasta. Itse en syö lohta, ja minulla on jääkaapissa tai ainakin pakastimessa itselleni joku muu annos, kun hänellä on se "lohipäivä", kuten tänään.

Jos ei ole, niin äkkiä paistan pikkuisella paistinpannulla itselleni jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on parasta että jaatte lusikat ja muutatte  erilleen.

Vierailija
84/85 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä on parasta että jaatte lusikat ja muutatte  erilleen.

Sitähän ketjussa on jo ehdotettu, useampaan kertaa

Vierailija
85/85 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta lopulta tule yhtään mitään. Jos vielä ei mikään muu hierrä - tosin aiheesta - niin saattaa vähitellen hiipiä tuollaista dominointia lisää. Sitten vaan miettimään, sopiiko sulle tuollainen tarpeitten yliajo, kun on ehdoton asiassa, jossa melko vähällä vaivalla pääsisi sopuratkaisuun, eli maustaisi oman osansa, mutta soisi sulle sopivan miedon ruoan. 

Mieshän fiksusti ehdotti kompromissia (vuoropäivin kokkaus!), joka ei ap:lle kelpaa. Kumpi tuossa on kontrolloiva?

Sinusta on ok olla syömättä joka toinen päivä? No, voi aloittajan tehdä omalla vuorollaan sen verran reilumman annoksen, että riittää seuraavaksi päiväksi. Samoin mies omalla vuorollaan.

En minäkään syö kaikkea mausteista enkä tiettyjä ruokia, koska vatsa ei vaan kestä. Olen mieluummin syömättä kuin kipeä. Minttu vielä menettelisi, kun minun käsittääkseni sillä ei saa ruuasta suorastaan tulista.