Mies haluaa kokata, mitä teen?
Mies on kaikkien mielestä hyvä kokki ja haluaa laittaa mulle ruokaa. Moni ajattelee varmaan tässä vaiheessa, että ihanaa... Mutta mä en pysty syömään miehen ruokia! Mun vatsa ei kestä mausteista ruokaa ja mies rakastaa mausteita, tulisia reseptejä, minttua, valkosipulia yms. Ei voi tehdä edes yhtä kertaa ilman vahvoja mausteita kun sitten on kuulemma mautonta. Olen kysynyt että eikö voi lisätä tulisuutta omaan annokseen ja jättää lopun rauhaan jos kerran meille molemmille haluaa kokata, ei kuulemma voi.
No, aloin tekemään ruokaa vain itselle. Tästä mies sanoo että on tyhmää ja kallista tehdä erikseen, niin tein myös sille. Sitten mies valittaa, että suomalaiset ei osaa maustaa... Tähän sanon että vaan kokkaaja saa valittaa, mihin se vastaa että valitanhan mäkin sen kokkauksista. Siihen olen sanonut että tehköön omaa ruokaa kuten mäkin... mihin mies sanoo taas että silloin hän tekee ruokaa myös mulle, kun ei ole järkeä tehdä erikseen.
Mies on kompromissina ehdottanut että tehdään ruokaa vuoropäivinä, mutta kun mä en voi sitä miehen ruokaa syödä joka toinen päivä... Ollaan pattitilanteessa.
Tää ei ollut näin iso ongelma tapailuvaiheessa, ennen kuin muutettiin yhteen. Ensihuumassa ja eri asunnoissa ollessa söin miehen laittamaa ruokaa silloin tällöin, vaikka sanoin jo alussa että en voi kovin usein syödä mausteista ruokaa. Mieskin söi mun ruokia valittamatta vielä silloin.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä aikuisten(?!) ihmisten ongelmia ja avuttomuutta.
Syöt mitä haluat ja miehesi syö mitä haluaa. Tai näin täysijärkiset ihmiset toimisivat.
Juu-ei.
Parisuhteessa tavataan tehdä kompromisseja ja vähän antaa periksi.
Vai nukutteko te eri huoneissa, harrastatte seksiä omilla tahoillanne, syötte eri ruokia, koska minä nyt näin haluan tehdä? ja teeskentelette, että ollaanpa me onnellisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt mitä haluat ja miehesi syö mitä haluaa. Tai näin täysijärkiset ihmiset toimisivat.
Juu-ei.
Vai nukutteko te eri huoneissa, harrastatte seksiä omilla tahoillanne, syötte eri ruokia, koska minä nyt näin haluan tehdä? ja teeskentelette, että ollaanpa me onnellisia?
Miksi ihmeessä pitäisi syödä samoja ruokia, jos on ihan erilaiset mieltymykset? En oikeasti ymmärrä.
Anna miehen kokata, mutta pyydä häntä ottamaan sinulle osa sivuun ennen maustamista tulisemmaksi. Näin meillä tehdään - miehen vatsa ei kestä tulisia mausteita, vaikka maku on hyvä. Tosin tässä on esim. wokatessa pieni ongelma, kun herättelee mausteita öljyssä ensimmäiseksi. Ratkaisuna teen niin, että vain mild currya herätellään (se käy miehelle) ja ainekset heitellään sekaan oman tavan mukaan. Kun syömäkuntoista, otan miehelle osan erilleen ja maustan oman osuuden. Miehen laittamaan ruokaan laitan ihan oman maun mukaan sitten mausteita...
Mies ei kokkaa = ongelma.
Mies kokkaa = ongelma.
Miten naisten kanssa voi pärjätä? Huoh.
Syöt edellisenä päivänä valmistamiasi omia ruokia tai kaupan valmisruokia miehen kokkauspäivinä. Ongelma ratkaistu.
Toinen vaihtoehto on, että otatte siinä ruoan valmistuksessa huomioon toisen tatpeet ja toiveet. Ottakaa käyttöön kaksi paistinpannua. Toiseen tulee mieto ja toiseen tulinen ruoka. Tee ap malliksi miehellesi, joku hiton tulinen sörsseli, että hän on tyytyväinen. Laita vinyylihanskat käteen, jos tulee iho-oireita. Jospa se mieskin ymmärtäisi, että jauhelihan voi jakaa puoliksi ja tehdä kaksi erillistä annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on ongelma? Anna miehen kokata, moni nainen olisi kiitollinen!
🧑🎄
- luitko aloituksen?
- ymmärsitkö?
- taidat LUULLA ymmärtäneesi
En ollut lukenut mutta luin nyt. Ja samaa mieltä edelleen. Mies käyttää taidokkaasti minttua, valkosipulia, chiliä, itämaiset reseptit, kaikkien muiden kuin nirson ap:n mielestä loistokokki... Nams! 🤤 Kuulostaa herkulliselta!
Helevata. Pelkästä ajatuksestakin minun vatsahaavainen mahani saa järkyttävät poltteet...
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen kokata, mutta pyydä häntä ottamaan sinulle osa sivuun ennen maustamista tulisemmaksi. Näin meillä tehdään - miehen vatsa ei kestä tulisia mausteita, vaikka maku on hyvä. Tosin tässä on esim. wokatessa pieni ongelma, kun herättelee mausteita öljyssä ensimmäiseksi. Ratkaisuna teen niin, että vain mild currya herätellään (se käy miehelle) ja ainekset heitellään sekaan oman tavan mukaan. Kun syömäkuntoista, otan miehelle osan erilleen ja maustan oman osuuden. Miehen laittamaan ruokaan laitan ihan oman maun mukaan sitten mausteita...
Tai sitten ottaa vain heti alussa käyttöön kaksi paistinpannua. Toiseen kasvikset/lihat, toiseen mausteet. Lopuksi kippaat puolet kasviksista/lihoista maustepannuun.
Mitä hittoa sinä täällä tyhmiä kyselet, kun itse niihin kuitenkin vastaat. Mitä teen?? Koeta nyt keksiä.
Tuo on allergiaan verrattava juttu ja jos on vahvoja makuja, fiksu ottaa huomioon myös mieltymykset.
Kun mies kokkaa minulle, hän tekee joko molemmille samaa ruokavalioni mukaan tai halutessaan itselleen toisen esim. Spagettia keittää normaalin ja gluteenittoman.
Me syödään miehen kanssa lähestulkoon aina eri ruokia koska meillä eri ruokavaliot joita hankala yhdistää, en näe ongelmaa. Näin menty jo 5 vuotta.
Miksei mies voi sitten myöhemmin syödä sitä samaa ruokaa uudestaan mitä itselleen tekee? Eihän tietenkään tarvitse vain yhtä annosta tehdä, tekee pari annosta tai useamman ja lämmittää myöhemmin.
Pasta yhteen kattilaan ja kastikkeet kahteen, toinen on miehen kastike ja toinen sinun kastike. Jos miehen on pakko saada kokata myös sinulle, hän saa kokata sinulle annoksen, joka ei aiheuta sinulle kipua. Tai sitten kokkaatte omat ruokanne
Erotkaa. En näe muuta vaihtoehtoa. On kuitenkin noinkin vakavasta asiasta kyse, kuin että mies kokkaa! Sovittamaton ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä erikoinen makuaisti jos minttu ja valkosipuli ovat sinusta jotenkin voimakkaita. Kuulostaa, että ongelma on lähinnä korvien välissä. Kannattaisiko vähän kehittää sitä omaa makuaistia niin että joku muukin kuin täysmauton makaronilaatikko, kaurapuuro ja sekavihannespussi laihassa liemessä maistuisi?
Samaa mieltä. Ainoa vikako koko ketjussa sijaitsisi aloittajan korvien välissä? Näinkö olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu-ei.
Samaa mieltä. Jos ollaan parisuhteessa, niin sitten tehdään koko ajan ja kaikki yhdessä. Syödään samaa ruokaa, nukutaan lusikassa ja kävellään käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika !!!
On kyllä super-sika! Kokkaa naiselleen. Äkkiä eroon siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan siltä varalta että ap:n mies haluaa siittää ap:n joka päivä, niin steroidi- eli hormoniehkäisy aiheuttaa sitten sukuelinsyöpiä ja endometrioosia, sekä hormonihäiriöitä jälkeläisille. Miehelle voit kyllä syöttää e-pillerin, se sedatoi hänen kompulsiivisen siitosvimmansa ja rauhoittaa aggressiivisen luonteen
No et kyllä itsekään kuulosta tervepäiseltä.