Miksi maalaiset ihailevat Helsinkiä ja helsinkiläisiä?
Helsinki on ihan pieni tuppukylä niin mikä täälä on niin ihmeellistä että tullaan kaukaa katsomaan?
Kommentit (64)
Minä asun Helsingissä enkä edes minä "ihaile" Helsinkiä. Helsinki on masentava jurpola.
Apotti järjestelmä tuhosi koko terveydenhuollon, kun jatkuvalla syötöllä tahkoaa rahaa ihmisten hyvin voinnista. Apotti järjestelmän tekijät ovat ahneita paskoja, jotka tuhosivat koko terveydenhuolto järjestelmän, että rahat eivät enää riitä hoitajille ym. Kuuluko apotti järjestelmän tekijät Vapaa Muurari kerhoon? Hehän vannovat valoja Lusiferille. Ja aika moni tähän järjestöön kuuluu ja katso linkki, että Vapaa Muurari järjestö, niin eiköhän löydy myös nämä pahan tekijät sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset?
No niinku Tamperelaiset ja Turkulaiset ja mitä näitä nauriita seipäälle haalivia juntteja nyt on?
Voi teitä helsinkiläisiä. Jaxuhalit, kyllä se teidän kylä oikeesti on kaikista isoin ja sivistynein ja trendikkäin. On se! Pyyhi vaan ne kyyneleet.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsinkiä ja helsinkiläisiä ihaile ketkään muut kuin helsinkiläiset itse.
Älä unohda epäonnistuneita maalaisia kuten Tuomas Embuskea.
Helsinki. Tuo viimeisin paikka tässä maassa minne muuttaisin. Yök.
Ei kyllä helsinkiläisiä ihailla. Tästä on lukuisia esimerkkejä jo historiasta kuinka kaupunkisivilisaatiot ovat romahtaneet omaan mahdottomuuteensa, esim. kulutettu kaikki luonnonvarat kaupunkien läheltä ja ei ole arvostettu kaupunkien ulkopuolella olevaa maaseutua, josta oikeasti ne hyödykkeet/raaka-aineet tulevat kaupunkiin. Samaahan se on edelleenkin, ei ole opittu mitään.
Minä käyn pääkaupunkiseudulla vain pakon edessä ja silloinkin sieltä haluaa mahdollisimman pian pois. Mun puolestani jokainen saa asua missä haluaa. Oli se sitten kaupungissa tai maaseudulla.
Kuka sitä ihailee? Asun Espoossa ja Helsinki on kämäinen pikkukylä. Silloin harvoin kun siellä tulee kännipäissään käytyä niin joutuu taksin kyydissä sietämään mukulakivikatuja. Yhtä helvettiä.
Ennemmin kyllä ihmettelen miksi ihmiset viitsivät elää kaiken sen liikenteen seassa kuin sillit purkissa.
Helsinkiläisiä ei ihailla vaan vihataan muualla. Ennen vanhaan maakuntakaupunkien nakkikioskilla kannatti tilata hiljaisella äänellä eikä mäkättää jonossa nasaalia stadin slangia ellei halunnut saada turpaan. Porissa tämäkään varotoimenpide ei riittänyt vieraspaikkakuntalaiselle.
Lättähattu 62v.
Ei maalaiset ihaile Helsinkiä! Mä asuin yli 30 ensimmäistä elinvuottani siellä, ja nyt maalla. Helsinki oli joskus iso ja hieno; nyt lähinnä säälittävä paikka minne en kyllä halua mennä edes käymään. Nykyään täysin ulkomaalainen, jossa et edes taksilla pääse välttämättä kotiin. Suomenkielellä ei pärjää. Eikä ilman **tun äppejä.
kukaan ei ihaile kaatopaikkaa eli Helsinkiä, se on yksi suomen pienimmistä kylistä, kärpäsen paska kartalla johonkin Ivaloon verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Ei maalaiset ihaile Helsinkiä! Mä asuin yli 30 ensimmäistä elinvuottani siellä, ja nyt maalla. Helsinki oli joskus iso ja hieno; nyt lähinnä säälittävä paikka minne en kyllä halua mennä edes käymään. Nykyään täysin ulkomaalainen, jossa et edes taksilla pääse välttämättä kotiin. Suomenkielellä ei pärjää. Eikä ilman **tun äppejä.
NÄMÄ...!!!!
Öö, en todellakaan ihaile. Helsingin on sellainen persläpi että vältän sinne menemistä kaikin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Tuo viimeisin paikka tässä maassa minne muuttaisin. Yök.
Ja viälä niin sivussaki. Sinnehä kestää ajaakki kolome tuntia.
Ei ihaile. Jotain kaunista ja vanhaa arkkitehtuuria, kivitaloja tai historiaa voi ihailla. Mutta kun n. parin vuoden välein matkustan Helsinkiin linja-autolla, katselen ikkunasta katuja, liikennevaloja, ihmisiä, lapsia reput selässä, koiran ulkoiluttajia, huumekauppaa tekeviä räkäposkia, tavallisia kiiruhtavia ihmisiä... sydäntä särkee. En kestä katsella sitä, en. Tulee jotenkin lohduton olo. Ei elämä voi olla tuollaista. Ihmiset ovat niin yksinäisiä, heillä on kiire, koululaiset elävät siellä betonin keskellä. Koiria käytetään lenkillä jossain kaupungin puistoissa. Oikeasti masennun ja voin hengittää vasta kotona, "maalla". Eli pikkukaupungissa, jossa asun.
Kaikilla meillä on varmaan omat harhaluulomme, niin sinullakin.
Monikulttuurisuus ihastuttaa. Samoin avoimuus ja rentous. Ei tarvitse miettiä mihin kuseksii tai oksentaa. Voit toteuttaa itseäsi minne vain graffitin keinoin. Rakastan Helsinkiä. 🥰
Ei sitä sosiomentaalista umpikujaa kyllä kovin moni ihaile... Jotkin toiminnot keskittyneet sinne, pakko käyttää, mut muuten oon poismuuton jälkeen pysyny kaukana.
Asukkaista ihailen niitä, joita ihailisin muutenkin, huolimatta asuinpaikasta. Jos jonkun ainoa meriitti on olla helsinkiläinen ja tuo tätä itse julki, kierrän kyllä kaukaa.