Miksi maalaiset ihailevat Helsinkiä ja helsinkiläisiä?
Helsinki on ihan pieni tuppukylä niin mikä täälä on niin ihmeellistä että tullaan kaukaa katsomaan?
Kommentit (64)
Tuskin kukaan sen kummemmin ihailee. Maan pääkaupungissa kuitenkin suurin osa haluaa joskus käydä.
Ei Helsinkiä ja helsinkiläisiä ihaile ketkään muut kuin helsinkiläiset itse.
En ole kyllä koskaan ihaillut. Pari kertaa olen käynyt joskus 30 vuotta sitten pakollisella luokkaretkellä. Vantaa on paljon parempi paikka kun sieltä löytyy lentokenttä, Helsinkiin saakka ei ole tarvetta mennä.
Tampere on kaupunki jota tulisi ihannoida.
Tapere suomen pääkaupungiksi
En ihaile. Käyn siellä sukulaisia tapaamassa.
Helsinki on kyllä aika karmea paikka.
Eivät ihaile mutta ovat kyllä kateellisia.
Ja mitähän kadehtittavaa siinä on?
Miksi ihmeessä kukaan erityisesti helsinkiläisiä ihailisi? Käsittämätön ajatus. Toki jokainen ihminen varmasti joskus käy kotimaansa pääkaupungissa, mikäs ihme se nyt sitten on? Itse vietän melko paljon aikaa Helsingissä monienkin syiden vuoksi. Kenenkään tai minkään ihailu syynä ei ole.
Ihailevat?? Mitä h*vettiä sä olet ap vetänyt?
Ai kuka ihailisi? No aika moni joka ostaa sieltä asunnon miljoonilla ja joitakin keskustan alueita kutsutaan "arvoalueiksi". Suuri osa Hesassa asuvista on maalta.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset?
No niinku Tamperelaiset ja Turkulaiset ja mitä näitä nauriita seipäälle haalivia juntteja nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset?
Frågan torde från början ha varit "Minkä maalaiset ihailevat?". Rätt svar skulle väl vara somalier, syrier och annat i den stilen utökade med slobon, då de känner sig hemma i en identisk arkitektur.
Enpä ole koskaan tuollaiseen törmännyt, että helsinkiläisiä ihailtaisiin. Missä harhoissa ap oikein elää?
Pikemminkin helsinkiläisiä vieroksutaan, kun ajatellaan, että helsinkiläiset pitävät itseään jonain. Mutta kaikki helsinkiläiset tietävät olevansa ihan tavallisia tallaajia niin kuin kaikki muutkin, joten heistä tuntuu oudolta, kun muualla Suomessa asuvat luulevat, että helsinkiläiset pitävät itseään jotenkin hienompina.
Arvostan Suomessa sitä, että helsinkiläinenkin saa olla ihan rehellisesti niin juntti kuin on, eikä tarvitse yrittää sitä peitellä. Täällä arvostetaan aitoutta ja rehellisyyttä ja jos olet peittelemättömästi juntti ja sivistymätön moukka, niin sinut hyväksytään <3
Itse synnyin Helsingissä 60-luvulla ja oli vielä silloin ihan monia vuosia ihan mukava asua. Muutin pois Helsingistä, kun alkoi tämä metsien tuhoaminen ja luonnolle ei mitään tilaa lainkaan. Asuntoja rakennetaan niin tiiviisti yhteen, että voi katsoa naapurin ikkunaan? Ja myös Ruoholahti pilattu ja mukamas kalliita asuntoja? Vihreää ei ole lainkaan enää, ei puita, ei luontoa? Ja ne puut eivät kasva varjossa ja vain kuolevat? Ja Espalla tilattiin järjettömän kalliita palmuja ym. Politiikoilla ei ole enää järkeä lainkaan, kun ne rahat olisi pitänyt mennä terveydenhuoltoon.
Mitä ihailemista helsinkiläisissä muka on?