Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasinko hyvän ystävyyden naisen kanssa vai selvisinkö kuivilla?

Vierailija
22.11.2024 |

Eli siis ollaan tunnettu jo pidemmän aikaa erään naisen kanssa (ollaan nuoria aikuisia molemmat) ja vietetty yhteisten kaverien kautta paljon aikaa yhdessä. Tätä kohtaan heräsi ennen pitkää pienimuotoista kiinnostusta, ei mitään vakavaa mutta pienimuotoista enkä ollut varma oliko se molemminpuolista. Kutsuin hänet treffeille, johon hän vastasi kieltävästi ja sanoi että olen tosi mukava mutta kaverina. Otin tämän ihan hyvin ja hyväksyin asian muitta mutinoitta. Ymmärsin kuitenkin että hän olisi ollut valmis silti tapaamaan ihan kavereina ennen tätä. Olemme tämän jälkeenkin viestitelleet ihan hyvässä hengessä, eikä mikään ole antanut ymmärtää että hän haluaisi perääntyä tms. 

Tarkennan nyt, että minulla ei ole sellaisia taka-ajatuksia että haluaisin enää yrittää häntä mitenkään uudestaan kiinnostumaan tai yrittää mitään. Yksinkertaisesti haluaisin pitää hyvästä kaveruudesta tai ystävyydestä kiinni, koska hän on puhtaasti ihmisenä todella hyvä ja mukava. 

Kaiken siis pitäisi olla ihan hyvin, mutta silti hieman on jäänyt vaivaamaan. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heteromiesten ja -naisten väliset "ystävyydet" eivät ole koskaan aitoja, kuten tästäkin esimerkistä nähtiin. Anna olla ja pidä jatkossa kaverit ja deittinaiset erillään.

Kunhan vain kaveri pysyisi elämässä, niin todellakin pidän.

ap

Et nyt ymmärtänyt. Miehet ovat miesten kavereita. Naiset eivät ole miesten kavereita. Naisia ei pidetä kavereina, koska aina tulee niitä tunteita ja himoja, kuten sinullekin kävi.

Jos on biseksuaali, niin kavereita ei siis voi olla ollenkaan?

Vierailija
22/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heteromiesten ja -naisten väliset "ystävyydet" eivät ole koskaan aitoja, kuten tästäkin esimerkistä nähtiin. Anna olla ja pidä jatkossa kaverit ja deittinaiset erillään.

ap

Et nyt ymmärtänyt. Miehet ovat miesten kavereita. Naiset eivät ole miesten kavereita. Naisia ei pidetä kavereina, koska aina tulee niitä tunteita ja himoja, kuten sinullekin kävi.

Tällä logiikalla, voiko hetero olla homon kaveri?

Heteromies ei voi olla lesbon kaveri, ellei lesbo ole vanha ja ruma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos on biseksuaali, niin kavereita ei siis voi olla ollenkaan?

Biseksuaalit ovat kaapissa olevia homomiehiä ja trendien perässä juoksevia naisia.

Vierailija
24/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikä tule. Pienet menee ohi, jos niitä esiintyy. 

Vierailija
25/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on aina suhtautuminen mieheen tietyllä tapaa muuttunut, jos hän on ilmaissut olevansa kiinnostunut kanssani enemmästäkin ja tunne on ollut yksipuolinen. Koko ajan tiedostaa että siellä on kuitenkin taustalla toiveita jostakin enemmästä, vaikka hän ei sitä enää toisi millään tavalla esiin.

No tämä on ikävä kuulla. Olen aina ollut sellainen, että jos saan tietää ettei minusta olla kiinnostuneita, niin ne tunteet kuolee myös toiseen suuntaan oikeastaan välittömästi. 

ap

Tosi hyvä jos noin on. Mutta rehellisesti: jos se nainen nyt ilmaisisi että onkin kiinnostunut, väitätkö, ettet sinä enää olisi?

En tiedä, en voi varmasti sanoa.

Ei ne tunteet ole mitään isoja olleet missään vaiheessa. Enkä koskaan ole yrittänyt lähennellä tai mitään.

Toin myös ilmi kutsun yhteydessä että haluaisin edetä rauhassa ja pyysin siksi koska olemme aina viihtyneet toistemme seurassa. Jälkimmäisestä hän oli samaa mieltä.

Kyse siis ei ollut mistään "läähpuuh, mennäänkö meille vai teille" meiningistä jos joku niin erehtyi luulemaan.

ap

Vierailija
26/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloite naispuoliselle kaverille -> torjunta -> kaveruuskin oli aikalailla siinä

Aloite naispuoliselle kaverille -> päädytte sänkyyn -> pysytte kavereina, kaveruus loppuu tai tulee suhde

Tämä yli 30-vuoden kokemuksella ihmissuhteista.

Pääsääntöisesti ei kannata pyrkiä kaveriksi sellaisen naisen kanssa, josta on kiinnostunut muussa mielessä. Ehkä huonoin iskutaktiikka ikinä.

Vierailija
27/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on aina suhtautuminen mieheen tietyllä tapaa muuttunut, jos hän on ilmaissut olevansa kiinnostunut kanssani enemmästäkin ja tunne on ollut yksipuolinen. Koko ajan tiedostaa että siellä on kuitenkin taustalla toiveita jostakin enemmästä, vaikka hän ei sitä enää toisi millään tavalla esiin.

Onko käynyt mielessä että todella moni mies voi ajatella näin, mutta harvalla on ollut uskallusta sitä tuoda esiin? Aika julmaa tuomita lopullisesti se joka uskalsi tulla esiin asian kanssa, etenkin jos viesti vieläpä meni perille eikä alkanut jankkaamaan tai kyseenalaistamaan.

Todellakin on käynyt mielessä, enkä oikeastaan enää edes usko miehen ja naisen väliseen ystävyyteen. Ehkä joissakin harvoissa tapauksissa se voi molemmin puolin olla aitoa, mutta yleensä jommallakummalla osapuolella olisi kiinnostusta muuhunkin.

Vierailija
28/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän naisten ystävyys ole minkään arvoista. Nyt kun friendzonetti sinut, niin pysyt aina jonain ilmaisena taksikuskina ja tunnetamponina, vaikka kuinka toivoisit muuta :D

Vierailija
29/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on ikävä kuulla. Olen aina ollut sellainen, että jos saan tietää ettei minusta olla kiinnostuneita, niin ne tunteet kuolee myös toiseen suuntaan oikeastaan välittömästi. 

ap

Tosi hyvä jos noin on. Mutta rehellisesti: jos se nainen nyt ilmaisisi että onkin kiinnostunut, väitätkö, ettet sinä enää olisi?

Haha tämä. Aloittajalla on vielä muutenkin paljon opittavaa elämästä mutta niinhän se nuorena menee. No jotkut tietysti hakkaa päätään seinään vielä vanhanakin kun mistään ei opita mitään 

Vierailija
30/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloite naispuoliselle kaverille -> torjunta -> kaveruuskin oli aikalailla siinä

Aloite naispuoliselle kaverille -> päädytte sänkyyn -> pysytte kavereina, kaveruus loppuu tai tulee suhde

Tämä yli 30-vuoden kokemuksella ihmissuhteista.

Pääsääntöisesti ei kannata pyrkiä kaveriksi sellaisen naisen kanssa, josta on kiinnostunut muussa mielessä. Ehkä huonoin iskutaktiikka ikinä.

Ymmärrän mitä haet, mutta en minä ole missään vaiheessa yrittänyt mitään kaverihaaremia tehdä itselleni siinä mielessä. Masentavaa, kuinka kusipäisinä ihmisiä yleisesti ottaen pidetään kun kaikista oletetaan tälläista. 

Vierailija
31/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä näin itse miehen mielestä vaikea yhtälö, että mies voisi olla miehen mielestä viehättävän naisen kanssa vain kaveri. Ehkä jos miehellä on puoliso, jonka kanssa haluaa tosissaan olla. Tai jos nainen on vaikkapa miehen parhaan ystävän tai sisaruksen puoliso. Tai jos mies on homo.

Vierailija
32/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Haha tämä. Aloittajalla on vielä muutenkin paljon opittavaa elämästä mutta niin

Meinaat siis että kaikki jäävät vain roikkumaan yhteen eivätkä esimerkiksi keskity muihin naisiin, joita on maailma täynnä? Kyllä minä ymmärrän, etteivät kaikki sovi toisilleen parisuhdemielessä, mutta kaveritasolla voi silti klikata.

ap

Vierailija
33/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi koittaa nyt panostaa kumppanin löytämiseen (kukaanhan ei kotoa hae) eikä jäädä roikkumaan siihen kaverinaiseen niin vahvasti henkisellä tasolla. Kun parisuhdetta selkeästi kaipaat kuitenkin. 

Vierailija
34/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokasit aivan varmasti. Itsellä ollut aina paljon naisia kavereina ja IKINÄ ei pidä mennä sekaantumaan kaveriin millään muulla tavoin. Ei ole kyllä tehnyt edes mieli, koska minulle kaverit ovat lähestulkoon sukupuolettomia.

Tai sitten käy niin, että molemmat rakastuvat ja lopulta mennään naimisiin. Yhdessä jo yli 30 vuotta.

-ohis

Vierailija
35/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpö, on myös meitä joilla ei ole mitään pakkoa päästä suhteisiin tai edes harrastaa seksiä. Kaikki ovat meille neutraaleja. Olemme parasta kaverimatskua :) Olen nainen ja itsellä useampia miesystäviäkin vuosien takaa. 

Vierailija
36/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi koittaa nyt panostaa kumppanin löytämiseen (kukaanhan ei kotoa hae) eikä jäädä roikkumaan siihen kaverinaiseen niin vahvasti henkisellä tasolla. Kun parisuhdetta selkeästi kaipaat kuitenkin. 

Ei minulla ole mikään haku päällä. Enkä minä muuta halua kuin pitää kaveruuden yllä. 

Keskitän kyllä ne romanttiset haut muualle jatkossa.

ap

Vierailija
37/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan se tämäkin oli 

Vierailija
38/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollihan se tämäkin oli 

Olisikin.

ap

Vierailija
39/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa 20-30 vuotiaana oli kaveripiiri, jossa oli miehiä ja naisia. Osa sinkkuja ja osa pareja. Oli kyllä aika tavallista, että jos ero tuli, niin äkkiä seurustelu oli käynnissä saman kaveripiirin kesken. Siinä sitten kyseltiin lupia exiltä, ettethän loukkaannu. Nimenomaan naiset tätä systeemiä pyöritti.

Vierailija
40/53 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokasit aivan varmasti. Itsellä ollut aina paljon naisia kavereina ja IKINÄ ei pidä mennä sekaantumaan kaveriin millään muulla tavoin. Ei ole kyllä tehnyt edes mieli, koska minulle kaverit ovat lähestulkoon sukupuolettomia.

Aina pitää olla takaportti auki josko sittenkin pääsisi vähän nusaisemaan. M54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi