Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotatte joululta?

Vierailija
22.11.2024 |

Itse en enää mitään. On kiva nähdä aikuiset lapset, mutta siinä se onkin.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäoloa, rauhaa, iloa, valoa, hyvää ruokaa ja aikaa olla vaan. Meidän koti on melkein parhaimmillaan jouluna. Tänne sopivat tuikut, kukat ja oksat sekä muut jouluiset koristeet. Aikuiset lapset ja lapsenlapset tulevan. Eli kaikki aika perinteistä, paitsi ruoka. 

Vierailija
42/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokia, yhdessäoloa ja joulumusiikkia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pääsisi sukulaisen luo viettämään sitä, istumaan iltaa. Ettei tarvitsisi olla yksin.

Vierailija
44/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu.... Siitä on tullut samanlainen ryyppy- ja kulutusjuhla kuin juhannuksesta. Ihmiset eivät osaa enää rauhoittua, koko ajan pitää olla menossa; osta, osta, osta, anna, anna, anna... Ja mitä jää käteen... tyhjä olo, riidat, pettymykset, kun ei mennytkään kuin ennen vanhaan. 

Vierailija
45/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa, rauhaa, hidasta kokkailua ja vielä hitaampaa syömistä.

Vierailija
46/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukoristeita ja joulutorttuja.

Vierailija
47/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä

Vierailija
48/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tuplapalkalla.

Vierailija
49/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan ihmettä joka taikoo joulupöydän 6:lle 150 eurolla!

puuroriisiä

kanelia

maitoa

kalaa

kinkkua

perunoita

porkkanoita

punajuuria

maustekurkkuja

mandariineja

pähkinöitä

piparitaikina/torttutaikina + täyte

suklaata

glögiä

Vierailija
50/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinsotaa ja Lapin hyökkäystä

Vierailija
51/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voi nukkua, syödä ja lukea kirjaa. Perheen kanssa ollaan kuten muinakin päivinä. 

Pelkästään joulunako noita harrastat? Minä nukun, syön ja luen kirjoja ympäri vuoden.

Vierailija
52/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pääsisi sukulaisen luo viettämään sitä, istumaan iltaa. Ettei tarvitsisi olla yksin.

Minusta mikään ei ole tylsempää kuin istua iltaa sukulaisten luona. Mieluummin istun iltaa yksinäni joulunakin.

Vierailija
53/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää ruokaa. Ehkä lasillinen punaviiniä.

Ruoka on hyvää vuoden jokaisena päivänä, viiniä ei tarvitse kukaan.

Vierailija
54/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäoloa, jouluruokia, hyvää viiniä ja glögiä, ulkoilua ja lautapelejä, hyvää musaa ja tv-ohjelmia. Sellaista leppoisaa, kiireetöntä yhdessäoloa ja toki keskimmäisen lapsen syntymäpäivää myös juhlistetaan

Tuossahan on niin paljon ohjelmaa, ettei taida joulun aika riittää, että kaikki on suoritettu.

Vierailija
55/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pääsen syömään suurella ruokahalulla itse kasvattamaani ja teurastamaani possua. Pidän valokuvaansa ruokapöydässä, niin maistuu vielä paremmalta!

Vierailija
56/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutoa. Komentelua. Kaikkeen minuun liittyvän arvostelua, vähättelyä sekä mollaamista. Jokaisen suupalan kyttäämistä ja selitystä kuinka olen lihava. Suun tukkimista jos haluaisin sanoa jotain. Ilkeilyä siitä jos kosken puhelimeeni tai yritän lukea kirjaa. Katkeraa valitusta siitä että minulle on annettu isän perinnöstä lakiosa. Kateuden täyttämää märinää siitä että ala-asteaikaisella koulukaverillani on parempi ammatti sekä perhe ja sitä rataa...

Äiti on siis kutsunut luokseen, mutta taidan tänä jouluna pysytellä omissa oloissani.

Vierailija
57/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla hyvin väsynyt työvuorojen ja valmistelujen vuoksi. Itsenäisyyspäiväviikolla minulla on viisi vapaapäivää. Seuraavat kaksi viikkoa yksi vapaapäivä viikossa. Aatonaattona on vielä työpäivä jonka jälkeen on kolme päivää vapaata. Rankalta vaikuttaa ehkä kuin kuollutta mua väsyttää 🥴

Vierailija
58/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että voi nukkua, syödä ja lukea kirjaa. Perheen kanssa ollaan kuten muinakin päivinä. 

Pelkästään joulunako noita harrastat? Minä nukun, syön ja luen kirjoja ympäri vuoden.

Jouluna se on vielä ihanampaa kuin muulloin. -eri

Vierailija
59/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää ruokaa. Ehkä lasillinen punaviiniä.

Ruoka on hyvää vuoden jokaisena päivänä, viiniä ei tarvitse kukaan.

On ihmisiä jotka nauttivat joulusta. Ja ihmisiä, jotka eivät nauti. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?

60/70 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitä, että jouluaatto on ohi. Viime joulun vietin yksin ja se oli ehdottomasti paras jouluni. Koska äiti kuoli toukokuussa ja on isän ensimmäinen joulu ilman vaimoaan 75:een vuoteen, niin päädyttiin viettämään taas sukujoulu niin, että minäkin osallistun. Olisin muuten kutsunut vain isän ja äidin meille, mutta voisi tuntua isästä vähän kurjalta, jos oltaisiin vain kahdestaan. Kun on siis aina tottunut sukujouluihin jaq nyt ei ole enää äitiäkään. Mä en enää sukujouluista välittäisi, niin monet joulut olen järjestänyt joko kokonaan itse tai yhdessä siskoni kanssa, että haluaisin jo luopua koko perinteestä. Jos sitten vuoden päästä olisi parempi hetki kutsua vain isä meille, jotta hänen ei tarvitse yksinkään olla. Viikko ennen joulua on vielä isän 95-vuotissyntymäpäivä ja me järjestetään mun siskoni kanssa hänelle synttärijuhlat, niin heti viikonpäästä on joulu. Mutta ehkä sen jaksaa. Onneksi vasta tammikuussa taas töihin.