Mies sai ison perinnön vanhemmiltaan, itse en peri mitään
Asiasta ei olla edes keskusteltu, mutta mulla on vähän masentunut fiilis tästä. Vaikea kuvailla. Onko muilla kokemusta että puoliso perii ja itse ei tule saamaan koskaan mitään?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä yhteisiä lapsia? Hehän aikanaan sitten perivät.
Tämä.
Omassa suvussani jokainen sukupolvi on suvun omaisuuden "haltija", joka sitten siirtää sen seuraavalle sukupolvelle. Toiset onnistuvat jopa kasvattamaan sitä, toiset taas lähinnä säilyttämään.
Mieheni peri äitinsä ja sai paljon rahaa. En ole yhtään kateellinen ollut enkä masentunut koska minulla ollut kuitenkin hyvät vanhemmat ja ne ovat maksaneet koulutukseni ja olen saanut hyvän työn. Mieheni ollut niin sanotusti köyhä aina mutta on tullut omillaan toimeen. Siinä kun mies sai perinnön niin kyllä se yhden kesän siinä juhli aika railakkaasti ja sitten ymmärsi että pitäisi ehkä säästää rahaa. Muutama vuosi sitten mieheni sai isältään paljon rahaa koska sen isä ei ollut pitänyt yhteyttä yli 30 vuoteen. Mieheni ja miehen veli perivät isänsä ja kuulemma rahaa tulee 400 000 euroa.
Itse tulen perimään toiselta vanhemmaltani tasan en mitään, toiselta jotain pientä josta luovun suoraan omien lasteni hyväksi, eli siirrän vanhempani perinnön suoraan alaikäisille lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Omassa suvussani jokainen sukupolvi on suvun omaisuuden "haltija", joka sitten siirtää sen seuraavalle sukupolvelle. Toiset onnistuvat jopa kasvattamaan sitä, toiset taas lähinnä säilyttämään.
Haltia. Sana on haltia.
Haltija on taruolento.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulen perimään toiselta vanhemmaltani tasan en mitään, toiselta jotain pientä josta luovun suoraan omien lasteni hyväksi, eli siirrän vanhempani perinnön suoraan alaikäisille lapsilleni.
Kannattaa muistaa, että pienetkin summat syövät esimerkiksi opiskelijoiden tukia.
Kunnon perfektionisti-suorittaja tuntee kyllä huonommuutta, stressiä ja pahaa oloa mitä omituisimmista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Noinko ottaa tiukille kateus?
Ja näissähän ollaan siis aina kateellisia siitä, että toisen vanhemmat kuolivat, aika uskomatonta!
Rahahan se naisia kiinnostaa, osa 923.
Pitäisikö hoiva-alalta kuitenkin leikata kun kaikki vaikuttaa kyttäävän vain sitä perintöä?
Heikompi hoito varmaan nopeuttaisi asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Rahahan se naisia kiinnostaa, osa 923.
Valoja päälle. Me elämme markkinataloudessa ja kapitalismissa. Täällä _kaikkia_ kiinnostelee raha - sukupuoleen katsomatta.
Kartuta sinä omaa omaisuuttasi niin lapsesi saavat ison perinnön ja heille tukee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Haltia. Sana on haltia.
Haltija on taruolento.
Haltija voi olla se joka hallitsee, tai sitten taruolento. Puolestaan haltia on aina se sama taruolento, mutta ei koskaan esimerkiksi auton haltija.
Eli taruolennosta molemmat oikein, mutta jos tarkoitetaan haltijaa kuten tuossa lainauksessasi, niin sillon se on juuri päin vastoin kuin esitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Haltia. Sana on haltia.
Haltija on taruolento.
Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä vielä voi tietää perintö ja mitä, toinen vanhempani elää vielä. Isäni kuoli kun olin lapsi eikä isältä jäänyt mitään perittävää.
Kai sinä nyt edes jotakuinkin tiedät mitä äitisi omistaa?
Jos ihminen on vaikka yksityisessä hoivapalvelussa monta vuotta, sinne ne perintörahat hupsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko ottaa tiukille kateus?
Ja näissähän ollaan siis aina kateellisia siitä, että toisen vanhemmat kuolivat, aika uskomatonta!
Mikä autisti sinäkin olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Haltia. Sana on haltia.
Haltija on taruolento.
Ei ehkä niin väärä termi, sillä kyllä sitä tänäpäivänä saa olla melkoinen haltija, mikäli onnistuu omaisuuttaan merkittävästi kasvattamaan. Ainakaan pelkillä työtuloilla se ei enää oikein onnistu.
Mieheni sai myös ihan tuntuvan perinnön, mutta kyllä me oltais mielummin pidetty ne hänen vanhemmat pitempään meidän ja lasten elämässä ja oltais kokonaan ilman sitä perintöä. Itse en tule mitään saamaan, mutta minulla on vielä vanhemmat ja isovanhemmatkin elossa ja se on valtava rikkaus meille kaikille, myös miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Haltia. Sana on haltia.
Haltija on taruolento.
Esimerkiksi auton haltija ei ole taruolento: "Haltijalla tarkoitetaan ajoneuvon pääasiallista käyttäjää, kun tämä on joku muu henkilö kuin ajoneuvon omistaja. Esimerkiksi työsuhdeauton todellinen käyttäjä tai autoa pääasiallisesti käyttävä perheen jäsen tulee merkitä ajoneuvorekisteriin haltijana, mikäli auto on tämän henkilön käytössä yli 30 päivän ajan."
Perinnöksi tuli vain korkeahko verenpaine