Yksi asia pudottaa elatusmaksua valtavasti
Mikä se on? Hyvän (mutta klyhön) kaverin puolesta kyselen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0a83f6dc-02ff-4424-8261-8836eb554c87…
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että miehet aina vaan luistaa velvollisuudestaan elättää omat lapsensa. Ei pidä lähteä naisten kanssa paneskelemaan jos ei kestä seurauksia. Ihme ämmiä nykymiehet.
Nykymiehet? Te naiset, ette vaan sitten opi mitään.
Mulla on lapset jo kasvatettu, yhdessä ydinperheenä lasten isän kanssa. Olen kyllä sen oppinut, että kaiken maailman luuseri-isät täälläkin palstalla huutelee itselleen mahdollisuuksia luistaa velvollisuuksistaan.
Sinä se luuseri olet. Miehesi tehnyt kaiken ja sinä ollut pelkkä vapaamatkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkosysteemi
Silloinkin nainen saa elarit yli 300€. Itse asiassa pk-seudulla lastenvalvoja ei suostu vahvistamaan sopimusta, jossa hänen mielestään on liian pienet elarit.
riippuu montako lasta ja miehen tulot
1 lapsi ja miehellä pienemmät tulot kuin naisella, molemmilla toki hyvät tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että miehet aina vaan luistaa velvollisuudestaan elättää omat lapsensa. Ei pidä lähteä naisten kanssa paneskelemaan jos ei kestä seurauksia. Ihme ämmiä nykymiehet.
Mulla on lapset jo kasvatettu, yhdessä ydinperheenä lasten isän kanssa. Olen kyllä sen oppinut, että kaiken maailman luuseri-isät täälläkin palstalla huutelee itselleen mahdollisuuksia luistaa velvollisuuksistaan.
Mun äiti oli sellainen kyprätynnäri ettei se edes tiedä kuka isäni oli. Ja mies ei voi koskaan olla 100% varma isyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkosysteemi
Vanhempi voidaan velvoittaa suorittamaan lapselle elatusapua myös silloin, kun lapsi asuu vuorotellen hänen ja toisen vanhempansa luona.
Tämä vasta vtuttaakin. Kaksi lasta, viikko-viikko -huoltajuus ja joudun maksamaan opiskelevalle ex-vaimolle 100e per lapsi, vaikka nettotuloni ovat vain 1400e enemmän. Muija saa myös molemmista lapsista lapsilisät. Varmasti käyttää minun rahani tekokynsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset tekevät lapsia, jos ovat elatuskyvyttömiä? Kuulostaako 500€/kk kohtuulliselta tulonsiirrolta laiskalle naiselle, kun isä ostaa lelut ja vaatteet? Satun tietämään, että maksamani elarit ei mene lapselle, vaan baareihin ja matkusteluun.
minäkin välillä kesäisin lapsilisärahoilla ulkomailla, lapsi oli isänsä kanssa reissun päällä,
Lapsilisä on eri kuin elatusapu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkosysteemi
Ei poista elatusmaksu velvollisuutta siltä vanhemmalta, jonka luona lapsi ei ole virallisesti kirjoilla.
Uuden ohjeen mukaan voi jopa käydä niin että se maksaa, jonka luona kirjat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkosysteemi
Vanhempi voidaan velvoittaa suorittamaan lapselle elatusapua myös silloin, kun lapsi asuu vuorotellen hänen ja toisen vanhempansa luona.
Tämä vasta vtuttaakin. Kaksi lasta, viikko-viikko -huoltajuus ja joudun maksamaan opiskelevalle ex-vaimolle 100e per lapsi, vaikka nettotuloni ovat vain 1400e enemmän. Muija saa myös molemmista lapsista lapsilisät. Varmasti käyttää minun rahani tekokynsiin.
No insinröörinä maksan hammaslääkärille 500€/lapsi, koska hän on keinotellut oman firman avulla paperilla itsensä elstuskyvyttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkosysteemi
Ei poista elatusmaksu velvollisuutta siltä vanhemmalta, jonka luona lapsi ei ole virallisesti kirjoilla.
Uuden ohjeen mukaan voi jopa käydä niin että se maksaa, jonka luona kirjat ovat.
Joo, mutta sitten sen toisen vanhemman tulee maksaa todistetusti enemmän lasten kuluja. Yleensä se lähivanhempi on se, joka lapsen harrastemenot, bussiliput lääkärimaksut, puhelinlaskut yms. yksin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli sellainen kyprätynnäri ettei se edes tiedä kuka isäni oli. Ja mies ei voi koskaan olla 100% varma isyydestään.
Tuossa käytettiin termiä nykymies. Ihan kuin miehet olisi ennen ollut jotenkin vastuuntuntoisempia. Yksi Matti on munkin virallinen isä vaikka sillä ei ole mitään tekemistä mun siittämisen kanssa.
- vahinko vuodelta -67
Exääni ei harmita niinkään elatusmaksu, vaan että menetti palkkani. Pitäisikö hänen mielikseen antaa hänelle käyttöoikeus tiliini loppuelämäkseen, koska oli kerran aviomieheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa käytettiin termiä nykymies. Ihan kuin miehet olisi ennen ollut j
Niin, ihminen oli ennen vanhaan suunnilleen samanlainen kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Exääni ei harmita niinkään elatusmaksu, vaan että menetti palkkani. Pitäisikö hänen mielikseen antaa hänelle käyttöoikeus tiliini loppuelämäkseen, koska oli kerran aviomieheni.
Näin se tuntuu olevan, mutta ei tämä mitenkään sukupuolisidonnainen asia ole.
Noo hyvätuloinen exäni . Tiputti ansioitaan ja muutti kalliimpaan asuntoon just ennenkuin laskettiin elarit.. lapset oli mulla 12vrk/ kk jouduin maksamaan lähes maksimit.
Teki 10v 3 päiväistä työviikkoa et sai pidettyä elarit ylhäällä 😂.
Vuoroviikkovanhemmuudessa ei makseta elatusmaksuja!
Vuoroviikkovanhemmuus on myös erittäin hyvä tapa näyttää keskisormea entiselle naisystävällesi, joka siis ajatteli jatkaa lasten kanssa elämäänsä, ilman sinua ja nostaa sinulta elatusmaksuja!
Vuoroviikkovanhemmuuden voit hakea itsellesi kunnan tai kaupungin sosiaalitoimistosta.
Vuoroviikkovanhemmuuden edellytyksenä on että asut exäsi kanssa samalla paikkakunnalla.
Vuoroviikkovanhemmuus sitoo sinut myös jatkossa paikkakunnalle, sieltä ei voi muuttaa pois ilman toisen vanhemman lupaa.
Heti siis vuoroviikkovanhemmaksi ja maksettavat elarit nollaan!
Kirjoitin tämän miesten ja lasten oikeuksien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan miehen kanssa lähdössä matkoille ja hirvee viesti tulva ex-vaimolta miten se on pois HÄNEN lapselta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkosysteemi
Joo ja ainakin se että elatusmaksut sidotaan siihen toteutuuko sovitut lasten tapaamiset. Jos ei toteudu niin ei elareitakaan pidä vaatia. Elatusmaksut on muutenkin historiallinen jäänne, nykyään jokainen pärjää kyllä ja varsinkin jos lähtee lasten kanssa niin ihan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppia äidin virheistä? Ei niistä kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset tekevät lapsia, jos ovat elatuskyvyttömiä? Kuulostaako 500€/kk kohtuulliselta tulonsiirrolta laiskalle naiselle, kun isä ostaa lelut ja vaatteet? Satun tietämään, että maksamani elarit ei mene lapselle, vaan baareihin ja matkusteluun.
Yleensä lapsia tehdään YHDESSÄ ja ajatuksena on, että niitä myös kasvatetaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan miehen kanssa lähdössä matkoille ja hirvee viesti tulva ex-vaimolta miten se on pois HÄNEN lapselta. 😂
Mies maksaa elareiden lisäksi tunnollisesti puolet niistä laskelmista mitä ex hänelle laittaa, mutta silti tulee viesti tätä marinaa, jos ollaan hankittu meille jotain uutta, jne..
riippuu montako lasta ja miehen tulot