Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut yksiasuvat teette tänään?

Vierailija
22.11.2024 |

Kävin jo lenkillä ja mietin, pitäisikö hakea kynttelikkö alakerran häkkikellarista.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittelin kitaraa about tunnin, sellaista kappaletta, jossa oli itselle kaksi uutta sointua. Yritin opetella. Nyt lumitöihin. Sitten lämmittelen eilisiä tähteitä lounaaksi, kaffet. 

iltapäivällä saatan ottaa nokoset, kunnes kaivan taas kitaran esiin, soittelen jonkin aikaa. Lähden parin tunnin lenkille ja kuumennan saunan, painun saunaan ja juon ehkä oluen. Kokkailen saunan päälle, tänään varmaankin kana-persikka-sipuli-homejuustopizzaa isompi erä, että sitä riittää huomiselle. 

Illalla ajoissa nukkumaan, kun viime viikko oli ehkä syksyn kiivain työviikko ja huonosti nukuttuja öitä useampia.

t. M53

Ps. Ketjussa oli viinin lipittelijöitä. Itsekin sitä aiemmin harjoitin, mutta viimeisen vuoden aikana olen joutunut luopumaan. Mene yöunet ja tulee päänsärky, varsinkin valkoviinistä, ihan pienestä määrästä. Olut ei aiheuta sa

nautinnon viedä. (Auto TXT väänsi

Vierailija
102/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaaja täällä jatkoi jo peiton tekemistä samalla kahvia juoden ja podcastia kuunnellen. Päivänvalo paljasti myös kämpän vähän surullisen sekaisen tilan, mulla taitaa olla liikaa tavaraa. Meinasin laittaa joulukuusen tänään (koska rakastan joulukuusia ja koska näin aikuisena saa tehdä mitä haluaa 😅), mutta nyt tajuan että kämppä pitää siivota ja jotain tavaraa karsia ja viedä pois ennen sitä. Meinaan siis kohta nousta tästä ja ruveta paiskimaan hommia. Ihan kohta. Muutama rivi vaan vielä... 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittelin kitaraa about tunnin, sellaista kappaletta, jossa oli itselle kaksi uutta sointua. Yritin opetella. Nyt lumitöihin. Sitten lämmittelen eilisiä tähteitä lounaaksi, kaffet. 

iltapäivällä saatan ottaa nokoset, kunnes kaivan taas kitaran esiin, soittelen jonkin aikaa. Lähden parin tunnin lenkille ja kuumennan saunan, painun saunaan ja juon ehkä oluen. Kokkailen saunan päälle, tänään varmaankin kana-persikka-sipuli-homejuustopizzaa isompi erä, että sitä riittää huomiselle. 

Illalla ajoissa nukkumaan, kun viime viikko oli ehkä syksyn kiivain työviikko ja huonosti nukuttuja öitä useampia.

t. M53

Ps. Ketjussa oli viinin lipittelijöitä. Itsekin sitä aiemmin harjoitin, mutta viimeisen vuoden aikana olen joutunut luopumaan. Mene yöunet ja tulee päänsärky, varsinkin valkoviinistä, ihan pienestä määrästä. Olut ei aiheuta sa

Olen huomannut saman, etenkin punainen aiheuttaa jo pienissä määrissä pahaa oloa. Nuorena ei tullut mitään särkyjä eikä tokkuroita, mutta nykyään on ihan eri tilanne. Cocktaileihin olen siirtynyt koska olut ei maistu eikä niistä tule mitään jälkioloja. Tosin niitäkin juon 2-4 illan mittaan, silloin kun juon. N42

Vierailija
104/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta aamupalan tekoa kahveineen, kodin siivousta, doggo sai ruokaa ja pääs ulos, kolasin pihan, vein lajitellut roskat keräykseen, kannoin polttopuut sisää, tuhkat siivottu takasta, hernekeitto herneet pistin likoamaan, kuvasin uusia myytäviä kohteita iltaa varten (netti myynti), loppuviikosta ostin lihoja isompia paloja ne pienitty pakastimeen.. lisää puuhastelua päivän myötä. Nyt selaan nettiä sekä seuraan cryptojen liikkeitä josko tulis myynti/ osto paikkoja

M44

Vierailija
105/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittaja aikoo tehdä kynttelikön hakemisen jälkeen, tuijjottaa sitä loppupäivä?

Vierailija
106/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla koiran kanssa lenkillä jo ennen kahdeksaa, sitten kahvia ja aamupala ja muutama tunti töitä. Lumityöt tein eilen, samoin kaupassa käyty jo eilen, joten loppupäivä takkatulesta nauttimista, ruuanlaittoa, illalla vielä lenkille koiran kanssa ja sitten joku hyvä leffa. Alkoa en juo, joten elokuvaa katsoessa syön lakuja ja pähkinöitä. 

N50

Vierailija
107/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja päivän kohokohta oli 550 gramman Pandan lakupussin löytäminen kaupasta 😯😁. Niitä ajattelin siis syödä, oikea ruoka jää tänään vähemmälle. Lenkillä käyn myös.

Vierailija
108/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja päivän kohokohta oli 550 gramman Pandan lakupussin löytäminen kaupasta 😯😁. Niitä ajattelin siis syödä, oikea ruoka jää tänään vähemmälle. Lenkillä käyn myös.

Muistan kans Espanjassa asuessa, että kerran halpakaupasta löysin suomalaista lakritsaa. Heti ostoon!

Vierailija
109/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kans Espanjassa asuessa, että kerran halpakaupasta löysin suomalaista lakritsaa. Heti ostoon!

Joo aina yhtä iloinen yllätys 🥰! Fazeria näkyy joskus mutta laku on harvinaisuus.

Vierailija
110/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etusivulla se joka meni konserttiin niin itse otin sen päivän vapaaksi töistä sen konsertin takia, kun joku kysyi käykö kirjoittelijat töissä.

Sitten toinen tässä ketjussa sanoi, ettei paljasteta palstailevamme tuntikausia niin eilen ei kerennyt kauheasti palstailee tapahtumien ja rutiinien takia.

Eilinen konsertti oli kiva, mutta alkoi ahdistaa, kun jotkut utelivat missä mun tyttöystävä on. Ei mulla sellaista ole. Kaikenlaista episodia siellä tapahtui, niin en kauaa jäänyt vellomaan tunteisiini. Menihän siellä joillakin vähän pahemminkin. 

Myöhään meni, sillä yhden aikaan yöllä loppui konsertti.

Vierailija
111/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi hitaalla aamupalalla sekä Kansakunnan Kahvitunnin kuuntelemisella Radio Suomesta. Kohta lähden käymään tuossa lähellä olevalla joulutorilla josko sieltä saisi kunnollista voihin leivottua pullaa, myös oikeaa maalaisruisleipää meinasin ostaa.

Illemmalla olisi tarkoitus ottaa ja raivata vaatehuoneesta rojulaatikot pois ja roskiin. Makaronilaatikko valmistunee siinä ohella. Sauna pitkän kaavan mukaan ja radioseikkailua AM-asemilla. Nukkumaan joskus kahden - kolmen aikoihin.

Vierailija
112/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuillasta kotiudun sukuloimasta, ajattelin pelata WoWia noin puolilleöin.

Vierailija
113/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelannu da veilguardia suurimman osan päivästä. Tein salaattia (ja söin), soitin pari biisiä kitaralla ja kävin suihkussa. Nyt menen pelaamaan lisää.

Mitäs oot tykännyt? Itsekin pelaan tätä, mutta jollain lailla olen vähän pettynyt tähän. Tulee sitä kuitenkin viikonloppuna varmasti aika paljon pelattua.

Menee paremman puutteessa. Ei voita da originia.

Origin oli munkin suosikki! Se oli kyllä hieno peli. Koko tarina, vaikeusaste, hahmojen syvyys, kaikki. Hahmoista tuli melkein kuin ystäviä itselle :D Ehkä sitä on liikaa yksin näin yksinasuvana... Mutta Veilguard ei valitettavasti vedä tosiaan vertoja. Siinä tuntuu olevan ylipäätään vähemmän syvyyttä kaikissa pelin osa-alueissa. Grafiikat toki hienot. Pitää

Jos teet kaikki tehtävät ja koluat joka nurkan ni siinä on jotain vajaa 115 tuntia pelattavaa. Veilguardin tarina paranee pikkasen loppua kohti. Romanssit on latteita ja pinnallisia. Plus kuskaat mukanasi viistoista vuotiaalta vaikuttavaa aikuista. Lopussa ne vihjailee dlc:llä, mutta jostain luin ettei oo tulossa kun tiimi tekee uutta massaefektiä. Olisivat edes poistaneet ne selvät vihjailut sitten.

Grafiikat on kivat (hiukset aivan mahtavat :D), mutta itelle tökkii muutoin hahmojen disneymäinen ulkosu. Valkkasin hahmogeneraattorissa roguelleni ne kaikkein pisimmät hiukset ni huvittaa kun ne lentelee minne sattuu tappelussa. Miten ihmeessä se muka osuu mihinkään kun hiukset on koko ajan silmillä. 

Ketjun aiheeseen palatakseni: aamupalat itelle ja kissalle, vaihdoin näytönohjaimen (vanhasta tuuletin hajos), soitin hieman kitaraa, palstailua ja kohta jatkan veilguardia. Isken pyykit koneeseen jossain vaiheessa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään vasta 11:15. Yleensä herään viimeistään 6:30, joten tuntui aika oudolta, kun olikin ihan valoisaa. Vielä oudommalta tuntui, että olin yön aikana löytänyt asennon, jossa mulla ei ollut lainkaan kipuja. Ei siis yhtään missään nivelessa. Makasin pitkään sängyssä ja mietin, että aha, tältä tuntuu, kun on kuollut. Pakko oli kuitenkin nousta ylös, käyttää koira aamupissalla, ruokkia kissa ja keittää kahvit. Tänään olisi ohjelmassa viikkosiivous. Eilen tuli Cittarin toimitus ja pitää alkaa silppuamaan pahvilaatikoita. On myös yksi isompi ja paksumpi pahvilaatikko, jossa viikolla tuli koiranruokasäkki. Taloyhtiön pahvijäteroskiksessa on niin pieni aukko (vain hieman isompi kuin postiluukku) eikä siitä saa pahvilaatikoita sisään muuten kuin leikkaamalla palasiksi. Cittarin laatikot menee saksilla, mutta se yksi tarttee mattoveitsen. Pahvilaatikkorumba on aina sellainen, että sen jälkeen sorminivelet huutaa hoosiannaa, joten pitää vähän mietitä, missä järjestyksessä minkäkin homman teen. Polvi tuntuu edelleen ihan oudolta ja on vähän turvoksissa, mutta ei ole samalla tavalla kipeä kuin eilen. Jouluverhojen ripustamisen saan kyllä unohtaa tältäkin päivältä. Eipä sillä kiire, koska yleensä olen aloittanut jouluvalmistelut vasta itsenäisyyspäivän jälkeen, mutta koska tänä vuonna poikkeuksellisesti en järjestäkään suvulle  itsenäisyyspäivän päivällistä vaan ainoastaan itselleni, niin voiisin aloittaa jouluvalmistelutkin aikasemmin. Ulkona on aika kiva ilma ja kaunista, kun on lunta. Onneksi on 4 vapaata, muutan melkein koko aamupäivän nukkuminen olisi olisi vienyt melkein neljänneksen viikonlopusta :D

Vierailija
115/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. M53

Miksi tuollainen mies on yksin? Eikö ole saunaan seuraa?

Vierailija
116/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin aina, Ensin koko päivä netissä ja illalla katson muutaman tunnin telkkaria. Tätä se on aina joka päivä arki tai pyhä. Muuta ei voi tehdä selvinpäin.

M

Vierailija
117/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin heti aamusta tekemään kaalikääryleitä, nyt alkaa olemaan pikkuhiljaa valmista, yhden jo maistoin ja oli kyllä hyvää. Pistän enimmät pakkaseen, kiva ottaa pitkin talvea ja herkutella, illan otan ihan rennosti käsitöitä tehden, tölsyä samalla tuijottaen.

Vierailija
118/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin myöhään, ja katsoin leffan brunssin kanssa. Nyt luen kirjaa, myöhemmin lämmitän eilistä myskikurpitsa-sosekeittoa. On mukavaa pitää "vapaapäivää"! Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, ja olen huomannut, että minulle sopii tämmöinen viikon rytmittäminen kivasti! Keskitän siis huushollinpidon arkipäiville, ja nyt otan taas lungisti. 

Tämä on hauska ketju, on kiinnostavaa kuulla, mitä te muut puuhailette! 🙂

Sugarbeth

Vierailija
119/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatketaanko tänäänkin? Mitä suunnitelmissa? Onko viinin lipittäjällä krapula? :)

On krapula joo. Tai no aiemmin oli pahempi. Valvoin puoli viiteen asti kuunnellen musiikkia ja lueskellen välillä jotakin ketjuja täällä. Piti ottaa päikkärit. :D  Nyt juuri söin. Ihanaa kun ei tarvitse lumitöitä tehdä vaan lumet käytiin hetki sitten lykkimässä traktorilla. Asun siis omakotitalossa ja pitää itse kolata lumet tai palkata joku siihen hommaan.

T: viini lipittäjä

Vierailija
120/151 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kuuden jälkeen salilla. Sen jälkeen kävin aamusaunassa, pakkasin muuttokamoja (muutto ensi viikolla) ja leivoin muuttoapulaisille mustikkapiirakkaa. Nyt syön lehtipihviä ranskalaisilla, juon cokista ja katson Suurmestari UK:ta. En tiedä mitään ihanampaa, kuin yksin kotona oleskelu <3 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme