Poika ei halua armeijaan
Olen yrittänyt perustella miksi armeijaan meno on tärkeää. Mm. saa uusia tuttavuuksia ja kavereita.
Kommentit (182)
Olitpa reipas! Harmi kun armeijaura jäi.
Paskahousupoika!
Varmaan äänestää vihreitä
Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessani kaikki pojat menivät armeijaan.
ei menny jehovat on ollu vapautettuja tosi pitkään
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei halua mennä siviilipalvelukseen eikä armeijaan. Mitä teen.
Hän saa vankeusrangaistuksen, jonka voi nykyään suorittaa "kirjekurssina" eli mikäli hän suostuu jalkapantaan, niin saa asua kotona. Osta hänelle hyvää ihorasvaa, niin jalkapanta ei aiheuta pahoja hiertymiä.
Mun poika aikoinaan kävi siviilipalvelun, on ihan ok, oli keskuskeittiöllä työssä, kerran oli työkaverinanii sivari palvelukodissa. Täyskieltäytyminen ei järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika aikoinaan kävi siviilipalvelun, on ihan ok, oli keskuskeittiöllä työssä, kerran oli työkaverinanii sivari palvelukodissa. Täyskieltäytyminen ei järkevää.
Samaa mieltä. Pitää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole järkevää? Jos haluaa tehdä töitä esim. ydinenergiatekniikan suunnittelijana, niin mitä keskuskeittiöllä tuhlattu vuosi auttaa?
Tärkeämpää olisi olla jossain tuottavimmissa hommissa armeija-aika, kuin leikkiä sotaa jossain pusikossa.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää olisi olla jossain tuottavimmissa hommissa armeija-aika, kuin leikkiä sotaa jossain pusikossa.
Mitä kirjasto tuottaa?
Mun poika kävi siviilipalvelun, oli töissä laitoskeittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika kävi siviilipalvelun, oli töissä laitoskeittiössä.
Hienoa!
Sinne armeijaan mennään vikisemättä
Kaikki vapautettujen työnhaut menee samantien roskakoriin.
Saisivat kaikki miespuoliset kieltäytyä kunnes asevelvollisuudesta tulee molemmat sukupuolet kattava.
Sukulaisen poika oli menossa armeijaan mutta yhtäkkiä ei halunnutkaan. Keksi itselleen mt-ongelman, jota ei aiemmin ollutkaan.
Kaikki olisivat ymmärtäneet, jos olisi vaan mennyt sivariin. Ja sillä selvä. Nyt kärsii itse nuorena aikuisena, että joutuu tietyn väliajoin lykkäämään armeijaa. Hakemaan samaa lykkäystä kun ei ole "vapautettu" vaan "siirretty" (en ihan tiedä termejä).
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vapautettujen työnhaut menee samantien roskakoriin.
Voisitko kertoa mikä työpaikka on kyseessä, etten turhaan haaskaa meidän kummankaan aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Sinne armeijaan mennään vikisemättä
Nääh, mieluummin c babers, yliopistoon ja töihin. Armeijan käymällä päätyy vain hanttihommiin tai työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisen poika oli menossa armeijaan mutta yhtäkkiä ei halunnutkaan. Keksi itselleen mt-ongelman, jota ei aiemmin ollutkaan.
Kaikki olisivat ymmärtäneet, jos olisi vaan mennyt sivariin. Ja sillä selvä. Nyt kärsii itse nuorena aikuisena, että joutuu tietyn väliajoin lykkäämään armeijaa. Hakemaan samaa lykkäystä kun ei ole "vapautettu" vaan "siirretty" (en ihan tiedä termejä).
Lykkäyksen hakeminen on ihan nopea juttu. Vaikka lykkäystä joutuisi hakemaan joka kuukausi (ei joudu), olisi se työläydeltään murto-osa sivarista. Vapautuksen saa, kun tulee riittävästi ikää eikä ole palveluskelpoinen.
Harvapa sinne haluaakaan. Eihän kukaan maksa verojakaan huvikseen.
Itse halusin kovastikin Armeijaan. Opettelin arvomerkit ja aselajitunnukset ja värit jo 7 luokalla ulkoa. 9 luokalla meni vasen silmä liikuntatunnilla ja eivät sitte huolineet ja sinne meni haaveet armeija urasta. Kyllä nuorta miestä masensi ja tytöt karttoi kaukaa c paperi pojan