Poika ei halua armeijaan
Olen yrittänyt perustella miksi armeijaan meno on tärkeää. Mm. saa uusia tuttavuuksia ja kavereita.
Kommentit (182)
Onko joku muu vaihtoehto esim työ tai koulu?
Intin käyneenä ja siitä myös ammatillisesti hyötyneenä näkisin sen hyödyllisenä ja kasvattavana. Sain siitä aikanaan työkokemuspisteitä tekuun pyrkiessä. No, loppupelissä niitä 8kk lisätyökokemusta ei olisi tarvittu, sisään pääsy meni hyvällä marginaalilla kärkiporukassa muutenkin. Mutta tieto tuosta hyödystä antoi motivaatiota. Samoin viestikessun jämät huomioitiin monessa menneen maailman työhaastattelussa.
Mutta... Maailma on muuttunut monta kertaa sen jälkeen. Jos asenne on pojalla alkujaan täydellisen kielteinen, se ei anna hyvää ennustetta menestyksekkäälle intin suorittamiselle. Ja nykyään on ns. joukkokoulutus, jossa varusmiesaikaiset henkilöt myös ovat runkona perustettavalle joukolle. Sodan ajan joukko ei kaipaa motivoitumatonta vastarannan kiiskeä keskuuteensa.
Niin inttimyönteinen kuin olenkin ja pidän sen suorittamista kansalaisvelvollisuutena siihen pystyville, kuitenkin katson olevan molemminpuolinen hyöty jättää intti väliin, jos ajatus siitä kovasti pistää vastaan ja ahdistaa.
#kapiaisenakinleipänsätienannuthetken
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan järkevä ihminen lähde tapettavaksi rintamalle, on aivan turhaa puhua sankarikuolemista kun kukaan ei muista kuolleita eikä heidän perheitään...
Ja jos laitetaan rikas eliitti ja poliitikot ensin eturintamaan eikä aina vain tavallisia ihmisiä tykinruuaksi niin yhtäkään sotaa ei ala missään eikä yhtäkään sotaa jatketa...
Niin, järkevä ihminen kieltäytyy puolustamasta itseään, perhettään ja isänmaataan? Antautuu suosiolla vieraan vallan alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei halua mennä siviilipalvelukseen eikä armeijaan. Mitä teen.
Sano sille että päällään olevat vaatteet saa pitää, kaiken muun jättää ja sitten heität sen ulos.
Minä taas heitän ulos jos lähtee valtion poikaleirille pilaamaan itteänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla jo toinen tyttö armeijassa. Toinen jäi töihin sinne... Huoh.
Kuinkakohan montaa munaa kerinny jo lutkuttamaan kummatkin...Huoh
Vierailija kirjoitti:
Vankila on se kolmas vaihtoehto... itse saa valita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankila on se kolmas vaihtoehto... itse saa valita...
Jos ilmoittaa että on masentunut niin silloin ei tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi huokailet? Tyttäresi ovat päätöksensä tehneet aikuisina naisina. Vanhempien päätettävissä ei ole aikuisen ihmisen päätökset oman elämänsä suhteen. Täysin oma asia, niin miehillä kuin naisilla, meneekö vai eikö mene armeijaan.
Onneksi omani ei tarvinnut käydä armeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omani ei tarvinnut käydä armeijaa.
Vanhempien pitäisi olla kannustavia eikä lannistaa.
Pojan paikka on armeija, PISTE.
Miksi tämä on toisille helpompaa ja toisille todella vaikeaa.
Ymmärrän kyllä nykynuorten ahdistuksen, koska hehän joutuvat kokemaan Venäjän hyökkäyksen Suomeen lähitulevaisuudessa. Toisaalta, joutuuhan sitä sotimaan, vaikkei olisi armeijakoulutustakaan, joten parempi se on käydä treenamassa tosipaikassa tarvittavia taitoja nyt vielä kun ehtii.
Pelkääkö nykynuoret kaikkea mitä tapahtuu kodin ulkopuolella? Miksi lapsista kasvatetaan omassa huoneessa istuvia ja vieraita ihmisiä pelkääviä?
Vierailija kirjoitti:
Naiset armeijassa on vain rauhan ajan puuhastelua. Sota-aikana naiset ovat vain tielllä.
Istuvatko vaan vanhempien kotona huoneessaan ja odottavat perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan todella suuresti jokaista joka käy armeijan, kiitos. Ilman suomalaisia sotilaita ja uskottavaa puolustusta, suomalaisia siviilejä teurastettaisiin ihan samalla tavalla kuin ukrainalaisia nyt ja entisten neuvosto tasavaltojen siviilejä aiemmin.
Ukrainassa on YK:n arvion mukaan kuollut vasta hieman yli 20,000 siviiliä. Israelin Gazan mattopommituksissa kuoli saman verran kuukaudessa. Venäjä sentään pyrkii välttämään siviiliuhreja ja voittamaan kulutussodalla, jossa tapetaan vihollisen kalustoa ja koulutetuttuja sotilaita eli juuri niitä varusmiehiä. Ilman ydinaseitakin he pystyisivät kyllä laittamaan Kiovan matalaksi termobaarisella pommilla (FOAB=Father of All Bombs) ja syntyisi satojatuhansia uhreja. Mutta sellainen on lännen ja Israelin tapa sotia, eikä kuulu Venäjän sotadoktriiniin.
Itse tekee valintansa.
-sivari