Poika ei halua armeijaan
Olen yrittänyt perustella miksi armeijaan meno on tärkeää. Mm. saa uusia tuttavuuksia ja kavereita.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan järkevä ihminen lähde tapettavaksi rintamalle, on aivan turhaa puhua sankarikuolemista kun kukaan ei muista kuolleita eikä heidän perheitään...
Ja jos laitetaan rikas eliitti ja poliitikot ensin eturintamaan eikä aina vain tavallisia ihmisiä tykinruuaksi niin yhtäkään sotaa ei ala missään eikä yhtäkään sotaa jatketa...
TÄMÄ!
Helppo aloittaa sotia kun itse voi lähteä ulkomaille karkuun, tai pysyä kaukana bunkkereissa.
Ite en ole armeijaa käynyt enkä sivuilipalvelustakaan enkä vankilassakaan ole ollut eli en ole totaalikieltäytyjä.
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa että millaisena ihmisenä muut mua pitää. Mua saa haukkua niin paljon kuin haluaa. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla.
Poikasi voi olla kaukaa viisas. Miksi puolustaa valkoihoisia suomalaisia vihaavia feministejä ja kantasuomalaisia vihaavia muslimeja. Suomi on sairauksien vallassa tällä hetkellä. Ei mitään järkeä puolustaa. Parempi antaa woke-Suomen tuhoutua.
Ennen oli pojille leirejä ja muita mihin mentiin kesäisin ja nyt melkein aikamiehet sitten jo pelkää toisten seuraa?
Maailmassa on paljon tärkeitä asioita. Pojan ei pidä mennä armeijaan, kun siltä tuntuu, jos hän perustelee sen ,miksi ei mene.
Ihan tyhmää painostaa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan todella suuresti jokaista joka käy armeijan, kiitos. Ilman suomalaisia sotilaita ja uskottavaa puolustusta, suomalaisia siviilejä teurastettaisiin ihan samalla tavalla kuin ukrainalaisia nyt ja entisten neuvosto tasavaltojen siviilejä aiemmin.
Se että siviili (jota myös erheellisesti kutsutaan termillä "reserviläinen") pukee päälleen maastopuvun ja pyssykän kätöseen, ei tee hänestä sotilasta.
"Näen vain seppiä, maanviljelijöitä ja kalastajia, missä ovat sotilaat!?" karjahteli kunungas Leonidas turhautuneen muiden Kreikan kaupunkivaltioiden lähettäessään "reserviläisiään" spartalaisten avuksi persilalaisia vastaan. Saman voi siirtää tähän päivään koskemaan kaikkia pelkän varusmiespalveluksen käyneitä reserviläisiä.
Suuri hatun nosto jokaiselle joka sen käy vaikka mukavaa tuskin kellään on. Oikeat kunnon miehet jotka vielä kantavat vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan todella suuresti jokaista joka käy armeijan, kiitos. Ilman suomalaisia sotilaita ja uskottavaa puolustusta, suomalaisia siviilejä teurastettaisiin ihan samalla tavalla kuin ukrainalaisia nyt ja entisten neuvosto tasavaltojen siviilejä aiemmin.
Se että siviili (jota myös erheellisesti kutsutaan termillä "reserviläinen") pukee päälleen maastopuvun ja pyssykän kätöseen, ei tee hänestä sotilasta.
"Näen vain seppiä, maanviljelijöitä ja kalastajia, missä ovat sotilaat!?" karjahteli kunungas Leonidas turhautuneen muiden Kreikan kaupunkivaltioiden lähettäessään "reserviläisiään" spartalaisten avuksi persilalaisia vastaan. Saman voi siirtää tähän päivään koskemaan kaikkia pelkän varusmiespalveluksen käyneitä reserviläisiä.
No, hekin nyt kuitenkin sinne sotimaan joutuvat oikeiden sotilaiden mukana, joten ansaitsevat kaiken kunnian ja kiitoksen.
Niinhän se nykyään menee, että pitäisi olla kuitenkin vapaudet ja oikeudet mutta ei pitäisi olla vastuita ja velvollisuuksia. Pojallesi sanoisin, että ei seksiä ennen avioliittoa ja maksulliset lääkärikäynnit, niin ei tarvitse mennä armeijaan. Mutta sittenhän häntä alkaa ahdistamaan. Kyllä tästä sukupolvesta kasvaa tämmöinen tissiposkien joukko
Mitäpä jos poikasi saisi ihan itse päättää ja kunnioittaisit sitä etkä yrittäisi manipuloida muuta.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on paljon tärkeitä asioita. Pojan ei pidä mennä armeijaan, kun siltä tuntuu, jos hän perustelee sen ,miksi ei mene.
Ihan tyhmää painostaa.
Miksi armeijaan menemättömyys pitäisi perustella? Pitääkö sekin perustella jotenkin, että ei mene oikikseen, kauppikseen tai hoitajakouluun?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaisia siviilejä nyt teurastettaisi, jos Venäjä olisi hyökännyt Ukrainan sijasta Suomeen. Ei ne venäläiset toimisi täällä yhtään erilaisella tatsilla kuin miten Ukrainassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Putin nostaa panoksia: "Kaikille minun rahojeni puolesta kuolevalle 5 kg siikaa"
Mikäs siinä on sotiessa kun saa kaksi kahden kilon siikaaa
Tai siis en ymmärrä
Venäläisalue otti käyttöön todella erikoisen värväyskeinon: Miehet saavat viisi kiloa kalaa, jos lähtevät Ukrainaan
Kyllä on köyhää
Toisaalta venäläiset vanhemmat tietävät että riaskaajapoikansa arvo on heille alle kilo siikaa joten ovat mielissään
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/4d661965-dfb6-465e-a136-4f9b8b0c305b
Kahden kilon siian takia tekisin vaikka mitä
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli pojille leirejä ja muita mihin mentiin kesäisin ja nyt melkein aikamiehet sitten jo pelkää toisten seuraa?
Tämä on totta liian monen pojan kohdalla. Pelätään sosiaalisia tilanteita ja pelätään myös muiden kuin omien perheenjäsenten seurassa olemista.
Vierailija kirjoitti:
Putin nostaa panoksia: "Kaikille minun rahojeni puolesta kuolevalle 5 kg siikaa"
Mikäs siinä on sotiessa kun saa kaksi kahden kilon siikaaa
Tai siis en ymmärrä
Venäläisalue otti käyttöön todella erikoisen värväyskeinon: Miehet saavat viisi kiloa kalaa, jos lähtevät Ukrainaan
Kyllä on köyhää
Toisaalta venäläiset vanhemmat tietävät että riaskaajapoikansa arvo on heille alle kilo siikaa joten ovat mielissään
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/4d661965-dfb6-465e-a136-4f9b8b0c305b
Aiemmin haavoittuneet sai kaksi ämpärillistä porkkanoita. Hyvin menee, Venäjä?
https://pt-media.org/2023/12/30/venaja-maksaa-haavoittuneille-sotilaill…
Miksi koulussa koulukuraattorit ja opettajat kasvattavat pojista sosiaalisia tilanteita pelkääviä? Onko jotain pakottamista väkisin sosiaalisiksi? Naurunalaiseksi tekemistä?
Lapsia yritetään pakottaa samaan muottiin.
Poikani ei halua mennä siviilipalvelukseen eikä armeijaan. Mitä teen.
Hinttivapaaseen puolustusvoimaan pitääki voida luottaa.
No jos ei halua niin sitten ei mene vaan hakeutuu sivariin.. Ei se ole sen vaikeampaa.