Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika ei halua armeijaan

Vierailija
21.11.2024 |

Olen yrittänyt perustella miksi armeijaan meno on tärkeää. Mm. saa uusia tuttavuuksia ja kavereita.

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu poika. Se mahallaan marssiva typeryksien joukko eli Suomen armeija ei maata pysty kuitenkaan puolustamaan. Turhaa koko paikka.

Juuri näin. Armeija on jäänne menneestä maailmasta. Fiksut skippaa sen sopulitehtaan.

Vierailija
42/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset ovat pettyneitä Putinin valheisiin. Venäläisen Diman mielestä Kremlin tuki kotinsa jättämään joutuneille on olematonta. Uutistoimisto Reutersin mukaan Kreml on määrännyt evakuoimaan raja-alueelta ainakin 200 000 ihmistä.

Työn ja kodin menetyksen vastineeksi he saavat 10 000 ruplaa (noin 100 euroa). Se on pilkantekoa niille, joilta on viety kaikki, sanoo Kurskista paennut Dima.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ea385ae0-a0d9-4e2d-8714-342c5338ca9…

Tuon 100 euroa saavat vain viranomaisten evakuoimat, ominpäin lähteneet eivät saa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin naisena aikanaan mennyt, jos silloin olisi päässyt.

Se voisi olla vapaaehtoinen koko ikäluokalle, parinkymmenen vuoden kuluessa tytöt olisivat vallanneet johtopaikat ja tyttöjä enemmistö kävisi armeijan. Miehet ei kestä epämukavuutta eikä ymmärrä järjestystä. Sitäpaitsi ne on liian lapsia vielä parikymppisenä, äidin poikia. Se pitäisi olla 30-vuotiaana vasta miehille.

Vierailija
44/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla jo toinen tyttö armeijassa. Toinen jäi töihin sinne... Huoh.

Mulla jälkikasvu antoivat potkut suomelle ja ovat nyt veronmaksajia Saksassa 🤗

Mullakin toinen poika asuu ulkomailla mutta kyllä silti armeijan kävi. Kuten toinenkin.

Vierailija
45/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani kaikki pojat menivät armeijaan. 

Minun nuoruudessa alokasjoukkueessani oli aidosri jälkeenjäänyt tapaus jonka toki kapu laittoi minun vahdittavaksi myös lomilla kun olimme samoilta kulmilta "huolehtikaa että hän menee ja tulee lomakuljetuksiin ajoissa". Riesahan siitä tuli, mikä saatanan kehitysvammaisen paimentaja minä olin? Ei, ei ollut kasvattava/vastuullistuttava kokemus milläön muotoa, ellei sitä lasketa että päätin "ei koskaan mitään lähellekään näitä juttuja sitten isona" eli kaikki mahdollinen soteilu pois.

Tänään tuollainen tapaus raakattaisiin auttamattomasti pois, mutta tuolloin "kaikki kävi". Onneksi edes jotain kehitystä tapahtunut.

Vierailija
46/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku läheinen joka lääkäri kirjoittaisi vapautuspaperin? Vai pitääkö siinä ollu joku tiettyyn alaan erikoistunut lääkäri? 

Vierailija
47/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näin käydä?

Vierailija
48/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nykynuoria.

Vierailija
49/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on lähtökohtaisesti pakollista. Jos ei ole vakaumusta, niin silloin joutuu armeijaan eikä voi käydä siviilipalvelusta armeijan sijaan, vaikka hakisikin siviilipalvelukseen. 

Vierailija
50/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin naisena aikanaan mennyt, jos silloin olisi päässyt.

Se voisi olla vapaaehtoinen koko ikäluokalle, parinkymmenen vuoden kuluessa tytöt olisivat vallanneet johtopaikat ja tyttöjä enemmistö kävisi armeijan. Miehet ei kestä epämukavuutta eikä ymmärrä järjestystä. Sitäpaitsi ne on liian lapsia vielä parikymppisenä, äidin poikia. Se pitäisi olla 30-vuotiaana vasta miehille.

Ehkä se silloin toimisikin järkevämmin. Justiinsa täysikäistyneitä on helpompi hyppyyttää. Aikuisemmat miehet vaatisivat asiallisempaa kohtelua ja ennen kaikkea järjellisempää organisointia ja toimintaa, jossa ei neitimäisesti lässytetä punkkien suoruudesta yms. turhasta, mikä ei liity maan puolustamiseen millään tavalla.

Vierailija
51/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta olin, turha paikka. Pyssyllä oppii paukuttelemaan riittävästi vaikka päivän intensiivikoulutuksella, marssimaan minuutissa, huonoa ruokaa tekee ihan itse, ja siviilissäkin vatuttaa kaikki 24/h.

Sivariksi vain, on enemmän yhteiskunnalle hyötyä.

Vierailija
52/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako tietokoneiden ääressä istuminen ja pelaaminen haluttomuutta mennä armeijaan.

Vierailija
53/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit menee tässä tapauksessa pojalle 40-0.

Vierailija
54/182 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet lisää velttoutta ja flegmaattisuutta. Lihaskunto huono ja sydän ja verisuonitaudit uhkaa sekä lihasjumit. 

Vierailija
55/182 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos joku läheinen joka lääkäri kirjoittaisi vapautuspaperin? Vai pitääkö siinä ollu joku tiettyyn alaan erikoistunut lääkäri? 

Ovatko lääkärit esteellisiä jos kyseessä on läheinen? 

Vierailija
56/182 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työnnettiin armeijassa kuumemittari takapuoleen. Vihaan armeijaa syvästi. Kerran kun oli kuumetta joutu tuommoseen.

Vierailija
57/182 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työnnettiin armeijassa kuumemittari takapuoleen. Vihaan armeijaa syvästi. Kerran kun oli kuumetta joutu tuommoseen.

En usko. Höpöjuttuja.

Vierailija
58/182 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi mennä halujen mukaan.

Vierailija
59/182 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö armeijassa osata uida?

Vierailija