Miksi naiset ei tee lumitöitä?
Auraajat ovat aina miehiä.
Ja naiset huutavat aina miesten etuoikeuksista... Naiset istuu lämpimässä toimistossa ja eivät edes tee oikeaa työtä, kun istuvat vain koneen edessä.
Miehet tekee fyysistä työtä. Ja naiset valittaa joka talvi auraajista.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mä, lihava viiskymppinen nainen, teen pihani lumityöt kolalla ja lapiolla. Naapuruston "äijät" tarvitsevat samaan hommaan koneellista apua, on linkoa, mönkijää, traktoria... Niin heikkoja ovat.
Viisas pääsee vähemmällä vaivalla
No kun stringit kiristää liikaa sieltä ja meikit menee sotkuiseksi.
Minusta on tosi hyvä jos kaikki auraajat olisi naisia. Hehän tekee kaiken paremmin kuin miehet noin ylipäätänsä. Kunhan ei ole meikkaamisen sotkeutuminen vaarana tai kiristävät stringit. Ja pitää olla täysin säännöllisesti töissä pausseja jotta voi somettaa ja syödä protsku-tuotteita.
Tein jo nuorena tyttönä, kun tuurasin talonmiestä.
Kummallista. Viimeksi tänään tein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me naisetkin teemme lumitöitä. Mutta koska te ukot siivoatte, teette ruokaa ja pesette pyykkiä. Ettekä juo näitten välillä olutta tai muuta
Nyt nyt, oluen juominen on ikiaikainen miehen oikeus! Ennenaikaan se oli jopa 15 litraa päivässä. Emme imuroi tai siivoa, puolustamme maata, ugh!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä naisia on työkoneiden ohjaimissa, ap ei vain halua nähdä heitä.
En oikein tiedä miten sen aura-auton ohjaimissa olevan henkilön sukupuolen voisi edes nopeasti ja varmasti päätellä, kun ne aurat tuppaa liikkumaan aika vauhtia, usein pimeään aikaan ja kuskilla on päällä täysi ulkovaatetus pipoineen. En minä ainakaan pahemmin kiinnitä huomiota minkä näköinen tyyppi sitä konetta kuskaa, kun yritän vaan miettiä miten pääsen turvallisesti ohi.
Kyllä me tehdään eikä odoteta siitä kiitosta ja kumarrusta montaa päivää.
Juuri tänään tein lumityöt isolle omakotitalon pihalle..
T. N25 7kk raskaana
Miksi jotkut miehet ovat näin noloja näissä aloituksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimässähän se siellä istuu auratessa. Minä rämmin siellä lumessa klo6 aamulla. Enkä istu missään. Naisia ei oteta niihin töihin. Ja enemmän niitä miehiä on toimistossa näytön edessä.
Kannattaisi tutustua asiaan.
Harva valittaa niin palumitöistä kuin mieheni. Aurattavaa noin 25 m2. 😄
Kyllä nainen suuttuu naiselle joka ei pidä miehisistä hommista. Mikä tasa-arvon polkuja!
Isot koneet kiinnostaa miehiä keskimäärin enemmän kuin naisia. Siksi miehet ajaa niitä koneita useammin. Mitään fyysistä työtähän auran kuljettaminen ei ole, mutta vaatii toki taitoa.
Kolan tai lapion varressa omaa pihaansa putsaamassa taas näkee sekä miehiä että naisia.
Lumityöt on raskaita fyysisiä hommia. En pidä sellaisista.
Ainakin meillä se on ollut äitin hommia.
Tämä laloitraja lienee sama kuin se, joka aloittaa juttuja työkoneiden käyttäjien (miesten) ylivertaisuudesta.On Aija outoa, jos ei osaa arvostaa muita kuin itselle tuttuja töitä, ja vielä luulee, että niitä eivöt koskaan naiset tee. Tulee epäilys, että on kognitiivisia ongelmia.
No just tänään tein lumitöitä taloyhtiön pihassa. Olikin ihan kunnon treeniä, kun kolasi pari kuutiota raskasta nuoskalunta. Kolaan sai kerrallaan juuri samankokoisen alueen lumet kuin kolan pinta-ala, joten aika monta kertaa sai mennä edestakaisin. Huomenna varmaan löydän itseltäni uusia lihaksia, kun niitä särkee tämän päivän lihastreenin jälkeen.
Olen tehnyt lumitöitä esimerkiksi ollessani raskaana ja kantaessani vauvaa rinkassa. Mieheni kunnioittaa minua monista syistä, tämä on niitä pienimpiä. Ehkä hän juuri siksi on naimisissa ja isä, koska kunnioittaa naisia.