Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syödäänköhän me jotenkin tosi vähän, kun ruokaan menee alle 300 euroa kuukaudessa?

Vierailija
21.11.2024 |

Eikä edes osteta kaikkein halvimpia tuotteita? Taloudessa 2 henkilöä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötte kyllä vähän. Me (2 aikuista) syödään suunnilleen samoja asioita, mutta ruokaan menee minimissään 500 e/kk. Marjat on itse kerättyjä ja juureksia ja perunaa saadaan jonkin verran sukulaisilta. Ei kaikkea, mutta silloin tällöin. Ostan aina halvinta ja silti kauppalasku on joka kerta 60-80 e. Ollaan normaalipainoisia ja syödään 3 kertaa päivässä.

Vierailija
42/47 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle henkilölle toi on ihan normaali summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syötte? 

Puuroa, marjoja, hedelmiä, kanaa, kalaa, kasviksia, perunaa, riisiä, ruisleipää, täysjyväpastaa, maustamatonta jogurttia jne.

Tänään syötiin päivälliseksi lohkoperunoita, padron-paprikoita, halloumia, salaattia ja kurkkua.

Ap

Teillä on varmaan tyyliin paljon itse kerättyjä marjoja pakkasessa. 

Vierailija
44/47 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa niukalle. meillä n 400 jopa ylkin, ei juurikaan ulkona eikä kotiin tilauksia . Kerran kk pitsa tilataan tai lounas-seisova. Muuten ihan klassista perusruokaa, uuniruokia, pastaa sooseolla, karjlanpiirakat-k.paistia,  tulee halvemmaksi ostaa valmiiksi grilaatua broileria tai koipia, niistäkin saa tehtyä pastaa, sekoittaa vaan sekaan ja tekee soosin, tai sellaisenaan ohra-riisin kera. Kotiklajaa 2plo kk liharuuan kanssa. Silakkaa uunissa tai pannulla suolaisessa voissa, vellit, uunipuurot,kattilapuurot, salaattia, pakstemarjoja n 3x viikossa. kahvit teet kaakaot, pesuaineet jne.Tuntuu, että menee rahaa, saa oikein tunnustella voiko olla totta,  ootteko hyvin pieni ruokaisia,lasten annoksia. Meillä reilut annoskoot. Ok paino ja juoksua 60 km viikko.

Vierailija
45/47 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Meiltä menee tuo viikossa. 

Minäkään en usko, Noi mitä hää kuvaili, niitä ei mahduteta 300e. Hyvä kun kahdell 400, -450 ja ei törsätä eikä mitään woltteja ikinä. Max joku kerran kk louna seisovapöytä. Itse tehtyö peruskotiruokaa. Silti

Vierailija
46/47 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitenkää pitää paikkansa. Kala on kallista

Ei pieni määrä kalaakaan ole kertaostoksena mitenkään mahdottoman hintaista.

Ap

Mahtaa olla toooosi oieni siikafile,lohenpala ,makrilli, ahven.. hah. Joo voihan sitä kalaa ostella, sitten on muussa tingittävä. Jopa silakka on aikaajoin vuodenajasta riippuen sekä niin muikku kallista, joskus tosi edullista.

Vierailija
47/47 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuolla määrällä ruokaa voi pärjätä, jos keho ei paljon kuluta. Passiivinen ihminen pärjää yhdellä aterialla vähemmän päivässä kuin normaalisti liikkuva. Jos tekee fyysistä työtä, saa tuplata toimistossa istuvan naisen kalorimäärän.

Meidän taloudessa asuu kaksi töissä ja vapaa-ajalla aktiivisesti liikkuvaa ihmistä ja 300€/kk on meillä yhden hengen minimi. Pakastin on täynnä itse kasvatettua superfoodia ja lihaa sekä kalaa saadaan toisinaan lähipiiristä. Kaikki ruoka tehdään itse ja kauden kasviksia (myös itse kasvatettuja) käytetään paljon.