Jos ei ole kotivaraa, kuka auttaa?
Kun ei ole läheisiä tai ystäviä.
Vasta huomenna pystyn alkamaan kotivaraa hankkimaan, jos nyt sattuisi jotain niin olisin aivan oman onneni nojassa. :(
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Köyhien pitää säästää tukirahoista siitä kotivaraa. Itse olen säästänyt 15 vuotta Joka kuukausi 100 euroa palkasta tai tuista. Kannattaa suunnitella mihin rahaa käyttää. Minä olen ostanut klapeja esimerkiksi jos ei sähköt toimi niin voin tehdä ulkogrillissä ruokaa. Klapit säilyy ikuisesti. Minulla on iso pata jossa voin lämmittää vettä jos haluan peseytyä.
Hyvä sinä! Et odota ja marise, että jonkun muun pitäisi kasata ja toimittaa varautumispaketti sulle. Voi kun kaikki olisivat kaltaisiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Venäjän hyökkäystä Suomeen pelkäätte niin silloin kannattaa lähteä Suomesta. Ukrainalaiset jotka jäivät Ukrainaan vaikka venäjän joukot odottivat rajalla joutuvat nyt kumminkin lähteä, ainoa ero vain on että nyt pakolaisreissusta ei välttämättä selviä hengissä. Ei Venäjä teiltä yllätyksenä pääse hyökkäämään, itärajalla näkyisi kyllä jos hyökkäystä suunniteltaisiin. Ei Ukrainankaan hyökkäys ollut mikään yllätys, vaan sitä odoteltiin monia kuukausia.
Voihan he yhtäkkiä tiputtaa vaan taktisen ydinaseen vaikka Helsinkiin, joka tulisi kaikille shokkina.
Ukrainassakaan ei olla vielä käytetty ydinaseita kunnolla. Suomeen taas ei edes olla valmistelemassa mitään hyökkäystä. Käytä vähän niitä aivojasi.
Mulla on puhelimessa FM-radio? Kelpaako se "patteriradioksi"? Varavirtalähde on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puhelimessa FM-radio? Kelpaako se "patteriradioksi"? Varavirtalähde on.
Mikä ettei. Käyttää samaa fm-verkkoa kuin toosaradiot. Yleensä edellyttää kuulokkeita, että kytkee fm:ään.
Nyt on patterillinen radiokin hommattu! :)
Tässä AP:n (yhden hengen talouden) tämän hetkinen kotivara:
- 2 purkkia jalostajan hernekeittoa ja 1 kanttarellikeitto
- 3 purkkia curry tonnikalaa
- 11,5l lähdevettä
- 1 paketti hapankorppuja
- 1 paketti digestive keksejä
- 1 purnukka nutellaa
- 2 pakettia kosteuspyyhkeitä
Taskulamppu pitäisi vielä hommata ja siihen paristot, enempää en köyhänä pysty, ennen joulukuun loppua.
Kysyin tuosta että mistä voin ostaa patterillisen radion, koska kuulosti niin vanhanaikaiselta etten näin 29-vuotiaana ollut varma että löytyykö niitä tosiaan ihan Prismoista ja Citymarketeista vai pitääkö mennä johonkin erikoisliikkeeseen. Olen tottunut kuuntelemaan musiikkini kännykästä tai läppäriltä, joten mun sukupolvelle tai ainakaan minulle ei ole tuttu kapistus patteriradio.
Tässäpä tämä tyhmyys ja saamattomuus tulee hyvin esille. Mietitään, mistähän saisi radioita.