Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole kotivaraa, kuka auttaa?

Vierailija
20.11.2024 |

Kun ei ole läheisiä tai ystäviä. 

Vasta huomenna pystyn alkamaan kotivaraa hankkimaan, jos nyt sattuisi jotain niin olisin aivan oman onneni nojassa. :( 

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa pressalinnaan hän auttaa, puh: 029 522 6000

Vierailija
122/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorkkarauta.

Jep ja käteistä, jos joku ei hoksaa niin kortit eivät välttämättä toimi

Täytyy muuten oikeasti hankkia nyt sorkkarauta, isoja ruuvimeisseleitä ja rautasaha ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitäkin, että kun mun lähin väestönsuoja on 2-3km päässä, enkä omista autoa. Miten pääsisin sinne edes turvaan jos alkaisi yhtäkkiä pommitus?

Kävellen hyvä ihminen kävellen niinkuin kaikki muutkin. Kyllä sinne ehtii, kait

Vierailija
124/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorkkarauta.

Täytyy muuten oikeasti hankkia nyt sorkkarauta, isoja ruuvimeisseleitä ja rautasaha ym. 

Tuokin on älytöntä että käteinen halutaan poistaa kokonaan markkinoilta... vaikka se on näin tarpeellinen... miksi 

Vierailija
125/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinkohan työllistää itseni kriisiajan seuralaisena ja avustajana? Olen sivarin käynyt mies, niin en ole lähdössä sotimaan. Kunto on hyvä, niin voisin korvausta vastaan autella kaikessa. Voin myös toimia seuralaisena, pitää kädestä kiinni, lohduttaa ym. Tai voin vaikka pelata lautapelejä.

Vierailija
126/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorkkarauta.

Totta. Rautakauppaan siis.

Vierailija
127/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko tuolloin turvallista poistua edes kotoaan vai jäädä ennemmin kotiin, piiloutua vaikka vessaan (ikkunattomaan huoneeseen)? koska 2-3km on kuitenkin aika pitkä matka ja aika väistellä jatkuvasti tippuvia pommeja... eikös siinä oo suurempi riski kuolla... mulle ei oo ees reitti tuttu miten pääsen väestönsuojaan, vierasta aluetta mulle. Täytyy selvittää myös reitti.

Asutko jollain niin merkittävällä alueella, että juuri tuolle reitille kohdistettaisiin pommisade? Hassua kyllä että jo pommisadetta tänne odotat, vaikka Venäjä ei ole tehnyt mitään valmisteluja Suomeen kohdistuvaan hyökkäykseen.

Vierailija
128/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorkkarauta.

Tuokin on älytöntä että käteinen halutaan poistaa kokonaan markkinoilta... vaikka se on näin tarpeellinen... miksi 

Syy saattaa piillä muualla kuin Suomessa, öhom ymmärrät yskän varmasti.

Vierailija
129/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinkohan työllistää itseni kriisiajan seuralaisena ja avustajana? Olen sivarin käynyt mies, niin en ole lähdössä sotimaan. Kunto on hyvä, niin voisin korvausta vastaan autella kaikessa. Voin myös toimia seuralaisena, pitää kädestä kiinni, lohduttaa ym. Tai voin vaikka pelata lautapelejä.

En ymmärrä miksi en saa edes ystäviä.

Kun yritän chateissa jutella ihmisille, niin multa ruinataan vaan seksiä tai jos instassa koitan aloittaa keskusteluja niin harva mulle vastaa.

Onko tämä nykyään ajanhenki, onko näin vaikeaa 29-vuotiaan saada edes pysyvämpää viestittelyseuraa?

Syy miksen ole perheeni kanssa tekemisissä ollut 10 vuoteen, on se että isäni on alkoholisti ja äiti mielisairas. Meillä on ollut niin pahoja riitoja, että jos minun pitäisi lähteä pommituksia pakoon Helsingistä niin en tiedä haluaisivatko he edes ottaa minua luokseen ja mulla on itselläni myös vaikea mennä sinne, henkinen korkea kynnys. En tiedä kenen muun luokse voisin mennä. Kiusaamistausta myös.

Ihmisille tuntuu olevan ongelma myös se että minulla on narkomaaneja ja vankeja ystävissä. En syrji ketään. 

Onko tosiaan nykyään niin ettei lähimmäisen rakkautta enää löydy ja ihmisillä ystävyyssuhteet ei enää kukoista?

Minussa ois niin paljon potentiaalia olla hyvä ystävä. Olen ystävällinen ja empaattinen. Kaipaisin muutamia ihmisiä lisää elämääni 

Vierailija
130/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko tuolloin turvallista poistua edes kotoaan vai jäädä ennemmin kotiin, piiloutua vaikka vessaan (ikkunattomaan huoneeseen)? koska 2-3km on kuitenkin aika pitkä matka ja aika väistellä jatkuvasti tippuvia pommeja... eikös siinä oo suurempi riski kuolla... mulle ei oo ees reitti tuttu miten pääsen väestönsuojaan, vierasta aluetta mulle. Täytyy selvittää myös reitti.

Asutko jollain niin merkittävällä alueella, että juuri tuolle reitille kohdistettaisiin pommisade? Hassua kyllä että jo pommisadetta tänne odotat, vaikka Venäjä ei ole tehnyt mitään valmisteluja Suomeen kohdistuvaan hyökkäykseen.

Taktinen ydinase Helsinkiin?

Vierailija
131/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää, täällä on oikein venäläiskeskittymä, eivät he heti laita niitä atomeiksi.

Vierailija
132/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi pahin skenaario, mutta venäjä ei valmistele suomeen mitään hyökkäystä. Ukrainan hyökkäyksessä venäjän valmistelut oli nähtävissä jo kuukausia ennen.

Vierailija
133/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi en saa edes ystäviä.

Kun yritän chateissa jutella ihmisille, niin multa ruinataan vaan seksiä tai jos instassa koitan aloittaa keskusteluja niin harva mulle vastaa.

Onko tämä nykyään ajanhenki, onko näin vaikeaa 29-vuotiaan saada edes pysyvämpää viestittelyseuraa?

Syy miksen ole perheeni kanssa tekemisissä ollut 10 vuoteen, on se että isäni on alkoholisti ja äiti mielisairas. Meillä on ollut niin pahoja riitoja, että jos minun pitäisi lähteä pommituksia pakoon Helsingistä niin en tiedä haluaisivatko he edes ottaa minua luokseen ja mulla

Kurjaa kyllä tuo yksinäisyys. Eipä itselläkään montaa ole, ja ne joita aikuisena saanut, niin ne on saatu muualta kuin netistä. Yhden tosin sain eräästä verkkopelistä. Olen myös opetellut nauttimaan yksinolosta, ja nykyään viihdyn eniten yksikseni. Toi perhetilanne kyllä ikävä. Minulla myös entisiä vankeja ja laitapuolen kulkijoita ystävissä. Heidän kanssaan helppo olla, kun teininä tein itsekin kaikenlaista. Kuitenkaan en voi olla ystävä niiden kanssa, jotka vielä kiinni siinä elämässä, siitä tulee ongelmia. Toivon, että saisit ystäviä elämääsi.

Vierailija
134/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että jonkun pitäisi auttaa sinua?

Eikö se ois hyvän tahdon ele, että autetaan niitä ihmisiä jollakin keinolla, jos ei ole pystynyt syystä tai toisesta hankkimaan kotivaraa?

Sinä siis heittäytyisit kriisissä muille taakaksi lässyttämällä lähimmäisen rakkaudesta. Toivottavasti joku pistäisi sinut poskeensa, kun kiertelisit ovilla ruokaa kerjäämässä.

Vierailija
135/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän valtio ole selvillä sivareista ja määrää siviilitehtäviin. Nyt et pääse hädän varjolla rahastamaan yhteiskunnan heikoimpia, ikävää. No totta puhuen kriiseissä ei ole edes sopivaa vaatia maksua lohduttamisesta ja surevan tai pelkäävän lohduttamisesta. Miten edes kehtaat kuvitella ottavasi rahaa noista, ai ai, arvot syyniin ja mietis uudelleen asiaa.

Vierailija
136/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilta voi yrittää kysyä. Kyllähän naapuria kuuluu auttaa.

Vierailija
137/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Venäjä valitsisi kohteekseen Suomen esimerkiksi Baltian maiden sijasta, se aloittaisi luultavasti itärajalta

Vierailija
138/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tilaan woltista kotiovelle pik mäk ateriat koko perheelle.. Kyllä Wolt-kuski tuo. 

Vierailija
139/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullehan ei tuoda vettä kolmeksi päiväksi kotiovelle eikä hernekeittoakaan. Joten yritäpä nyt varastoida vettä pariin mehukattipurkkiin ja ostaa pari euron maksavaa hernaria. Näkkileipäpaketti ois kiva ylläri.

Mutta miten tuo hernekeitto valmistetaan, jos sähköt on poikki, syödäänkö se kylmänä sitten?

Voi sitä kaasun määrää ja hajua kun kaikki mussuttaa hernerokkaa.

Vierailija
140/206 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää lukemassa suomi.fi sivulta uudet ohjeistukset miten poikkeustilanteissa toimitaan. Ja jos mahdollista tilatkaa ne joilla liikkuminen vaikeaa niin vaikka niitä kuivamuonia joihin ei tarvitse vettä tai lämmittää, kuten tölkkiruokaa ja energia patukoita yms. Mitä vaan keksitte niin kotiinkuljetuksella ruokakaupasta. 

Muilla joilla on auto tai ystäviä niin nyt kannattaa ihan vaan tulevaisuuden varalta kehittää jotain piiriä jotka voi auttaa muita ihmisiä. Pienikin asia ja apu auttaa. Täällä on paljon herkkiä asioita kuten sähkö, lämpö, vesi yms. Jos nyt on jo vaikeuksia olla kotona kun sähköt poikki niin miettikää kun on 25 pakkasta eikä vettä tule tai vessa ei toimi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan