"Voisitko auttaa minua?" Video kaatuneesta ruokarobotista särkee sydämen
https://www.iltalehti.fi/palat/3d9486d2-34b9-487b-8a63-3fc199a1bc23
Voi raukkaparka, onneksi sai apua. 🤣
Kommentit (177)
Meidän talon edessä oli jumissa tuollainen viime talvena ja se hyytyi siihen täysin. Teki mieli viedä sille peitto. Olen liiankin empaattinen, tiedän😄
Vierailija kirjoitti:
Meidän talon edessä oli jumissa tuollainen viime talvena ja se hyytyi siihen täysin. Teki mieli viedä sille peitto. Olen liiankin empaattinen, tiedän😄
Vietkö kodittomille peittoja?
On vastuutonta päästää ruokarobotti jatkamaan matkaansa, jos sen huomiokeppi on vahingoittunut tuolla tavalla. Tuliko lainkaan mieleen millaisia vaaroja tuollaisesta robotista voi aiheutua, jos sen lähellä liikkuvat ihmiset ei havaitse sitä kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Robotteja säälitte ja ihmiskuskilta vaaditte kontaktitonta toimitusta. O tempora O mores.
Hollywood on tehnyt päämäärätietoista työtä vuosikymmeniä inhimillistääkseen robotit. Miettikää vaikka star warsin robotteja, jotkut hellyyttävän tyhmiä ja toiset älykkäitä.
Kannattaa lukea Aldous Huxleyn Uusi uljas maailma, jos jäi koulussa lukematta. Voikin kysyä itseltään, miksi meidät pannaan lukemaan tuollaisia kirjoja koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana video, jotain niin inhimillistä puolin ja toisin.
"Voisitko auttaa minua pääsemään takaisin tielle?" "No mää autan." 🥹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koditon hyytyy talon eteen niin toivottavasti teet jotain muutakin kuin viet sille peiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Sehän on jumankauta kone, ei eläin tai ihminen.
Kohteliaampi kuin moni ihminen. Siksi sitä auttaakin mielellään. Osaa vielä kiittääkin toisin kuin monet. Ottakaapa oppia!
Älä huoli, kyllä sinustakin vielä kone tehdään. Ja liitetään internettiin, Internet of Beings.
Jos tällainen kuljettaa jotain ravintola-annosta, niin meneekö se pilalla kun ropotti kaatuu?
Vierailija kirjoitti:
Tuttu kertoi tuollasta auttaneensa ja ällistyi kun se kiitti kauniisti. Yksi päivä näin itse tuollasen seisomassa jalkakäytävällä, en sitten tiedä oliko jotain ongelmaa, muttei ainakaan mitään näkyvää.
Sanoiskohan noi moi, jos niitä alkaisi vain tervehtiä ohimennessään :) Vai onko ne niin kuin opaskoirat, ettei saa tarpeettomasti häiritä, kun työskentelevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koditon hyytyy talon eteen niin toivottavasti teet jotain muutakin kuin viet sille peiton.
Kodittomat haisee ja kiroilee.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan sinä olet tunteileva, se on eri asia kuin empaattinen. Vaikka vitsillähän sinä tuon varmaan kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen kuljettaa jotain ravintola-annosta, niin meneekö se pilalla kun ropotti kaatuu?
Mä olen nähnyt vain S-marketin ja Alepan robotteja, ja niissä ei ainakaan mitään ravintola-annoksia ole.
Se olisi pitänyt päästää tuskistaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa Lahdessakin noita niin tilaisin jatkuvasti jotain.
Täh, pienemmissä kaupungeissa jo on, kantsii tutkii S-kaupan sovelluksella onko mahdollisesti jo tullut?
Vierailija kirjoitti:
Tuttu kertoi tuollasta auttaneensa ja ällistyi kun se kiitti kauniisti. Yksi päivä näin itse tuollasen seisomassa jalkakäytävällä, en sitten tiedä oliko jotain ongelmaa, muttei ainakaan mitään näkyvää.
Ei varmasti mitään hätää, kun ei apua pyytänyt🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodittomat haisee, robotti ei.
Vierailija kirjoitti:
I for one welcome our robot overlords.
Terve terve, olen yliherrasi
Käytämme evästeitä
Alma Media kumppaneineen (74) käyttää evästeitä ja käsittelee niiden avulla kerättyjä henkilötietoja (esim. evästetunniste) seuraavin tarkoituksin ja erityisominaisuuksin:
Tietojen tallentaminen laitteelle ja/tai laitteella olevien tietojen käyttö
Kohdennettu mainonta ja personoitu sisältö, mainonnan ja sisällön mittaus, yleisötutkimus ja palvelujen kehittäminen
Tarkat sijaintitiedot ja tunnistaminen laitetta skannaamalla
Alma Median kohderyhmien jakaminen
Hyväksymällä sallit tietojen käsittelyn kaikilla Alma Median sivustoilla. Valitsemalla "Asetukset" voit tehdä tarkempia valintoja suostumuksiin tai vastustaa oikeutettua etua. Voit aina muuttaa valintojasi, kuten peruuttaa suostumuksen, valitsemalla sivun alareunasta "Evästeasetukset".
AsetuksetHyväksy
Taidat olla hyvin perillä robottien toiminnasta.