Mitä jouluherkkuja saa 40€ yhdelle aikuiselle, yhdelle lapselle ja kissalle??
Sain tänään 40€ lahjakosrtin ruokakauppaan diakonialta.. Sillä pitäisi joulu valmistaa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten tuo varmaan selviää kun käyt verkkokaupassa tutkimassa ja suunnittelemassa.
Tämä. Jos ei ollenkaan suunnittele, niin ei tuo 40e riitäkään. Mutta hyvällä suunnittelulla saa ostettua. Itse yrittäisin ehkä tunkea vaikka isovanhemmille joulunviettoon ja veisin mukanani jonkin kalliimman, vaikka savukalan, jolloin tuosta jäisi kevyesti vielä 20e vaikka lapsen lahjaan.
Kirpputorilta joululahjat, lapsi ei erota onko sellainen uutta vai käytettyä. Lisäksi se on ekologinen teko. Mä oon ostanut tyyliin 1-4e kpl pehmoleluja ja ihan uuden veroisia ja trendikäitä esimerkiksi sellaisia Ty leluja millä kiitävät silmät, Rainbowncorns leluja, ryhmä hau hahmoja, sguishmallows...
Riisiä, maitoa, kermaa, valmis rusina-luumukeitto, voita, munia, hyvää leipää, paketti kinkkusiivuja ja paketti graavilohisiivuja, perunoita, porkkanoita, lanttuja, omenoita, mandariineja. Purkki kissanruokaa. Jää vielä lahjaankin.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ensin, syötte sitten mitä jää. T. Kissamies
Noin juuri. Hain just koiralle kolmen kuukauden lääkkeet, vajaa 80 euroa, omat lääkkeet jätin apteekkiin kun pärjään ilmankin eli ihan vain nivelrikko lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilta joululahjat, lapsi ei erota onko sellainen uutta vai käytettyä. Lisäksi se on ekologinen teko. Mä oon ostanut tyyliin 1-4e kpl pehmoleluja ja ihan uuden veroisia ja trendikäitä esimerkiksi sellaisia Ty leluja millä kiitävät silmät, Rainbowncorns leluja, ryhmä hau hahmoja, sguishmallows...
Mutta aloituksessa oli että se on lahjakortti ruokakauppaan. Et voi käyttää jotain Prisman lahjakorttia kirpputorilla. Muuten hyvä ohje.
Vierailija kirjoitti:
Herkuistahan tässä aloituksessa puhuttiin. Niitä ei kauheasti taida kirpparilta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ensin, syötte sitten mitä jää. T. Kissamies
Onko pakko aloittaa kissasta, jos on vegaani..?
Syötte aattona tavallisesti. Aattohan se vasta on. Joulupäivänä kauppaan. Silloin jo todennäköisesti on jouluruuat alessa.
Omasta mielestäni jouluherkkuja ei ole kinkku, laatikot, rosolli...
Ostaisin piparitaikinan, torttu- ja riisipuuroainekset. Lopuilla jotain muuta, vaikka lihapulliin jauhelihan ja muusipotut.
Tee joulusta teidän näköinen. Ei mikään laki määrää että pitää olla ruokaa notkuva pöytä ja KAIKKI perinneruoat. Nykyään monet on karsineet perinnepöytää ihan siksi, että muutoin menee paljon ruokaa hukkaan ja se ei ole kestävää vaikka siihen olisi rahaa.
Jos ette niin ole jouluruokaihmisiä, niin makaronilaatikko on aivan hyvä ruoka. Ostat sitten vaikka 40e edestä konvehteja ja piparkakkutarpeita sekä joulutorttuvehkeet. Tai ilahdutat lasta ja ostat 40e edestä lahjoja kuusen alle.
Esim. pala lämminsavulohta, pieni paketti kylmäsavukirjolohiviipaleita, kaksi joululaatikkoa, pieni paketti kinkkusiivuja, riisipuuroainekset, joulutorttutaikina + luumumarmeladi, piparkakkutaikina ja rosolliainekset.
Vierailija kirjoitti:
Syötte aattona tavallisesti. Aattohan se vasta on. Joulupäivänä kauppaan. Silloin jo todennäköisesti on jouluruuat alessa.
Ja alennukset taitaa alkaa jo aattoaamuna, eli sieltä keräämään tarjouksesta sen mitä haluaa.
Yhtenä köyhänä jouluna ostin kalapuikkoja ja punajuurisalaattia
Hyvää oli ja joulun pärjäsin näillä
Laskin huvikseni, meidän perheen jouluaaton ruoka valmistuisi näistä 39,72 eurolla:
(kopioitu S-kaupan ostoskorista, 2 aikuista, lapset 13v ja 17v)
Kotimaista lanttu 2 kg
1,99 €
Kotimaista jauhoinen peruna 2 kg
1,79 €
Kotimaista porkkana 2 kg
1,99 €
Omena Idared, 4 kpl
~1,00 €
Punajuuri, 2 kpl
~0,40 €
Satsuma 2 kg Espanja
4,18 €
Persimon, 3 kpl
~2,40 €
Coop punainen glögijuoma 1 l
1,55 €
Valio AURA e170 g pala
2,99 €
Cavi-art merilevävalmiste,punainen,170g.Vegaaninen tuote
3,79 €
Kotimaista Piparkakku 400g
1,49 €
Coop joulukalkkunaviipale 300 g
4,85 €
Kotimaista 2dl laktoositon ESL 35% kuohukerma
1,15 €
Xtra puuroriisi 1 kg
1,79 €
Lohifilee D-leikkuu. 300 g
~6,57 €
Xtra kuivatut kivettömät luumut 250 g
1,79 €
Ei joululahjakortteja vielä jaeta. Tuolla summalla saa kissalle hyvän jouluaterian.
Sheebaa sen olla pitää, sitä kissa ostaisi, maistuis varmaan sullekkin