Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka ei osaa yhtään englantia

Vierailija
19.11.2024 |

Mitäs ajattelet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en paljon mitään. Riippuu iästä osaako vai ei. Jokainen alle kuusikymppinen osaa vähän edes, sitä on opetettu peruskoulussa vuosia, joten ei ole voinut välttää. Mutta seitsemänkymppisillä ei vielä opetusta ollut joten kielitaitoa ei ole jos ei ole korkeasti koulutettu tai työn puolesta opetellut tai huvikseen matkustamisen takia.

Vierailija
2/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät monet muutkaan osaa puhua yhtäkkiä, vaikka ymmärtävät enkkua. Koska kielioppi. Ja erikoissanoja pitää vielä opetella. Ymmärtäminen tuntuu helpommalta eli kuuntelu. Jos on mukava puhuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei varmaan sitten osaa englantia. Mutta entä jos ei osaa latinaa?

Vierailija
4/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaanko vielä? Unohdan vieraat kielet nopeasti. En osaa ruotsiakaan, vaikka koulussa olin hyvä siinä. Ranskan kursseilla olen käynyt ja en muista enää mitään. 

Vierailija
5/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että on käynyt koulunsa aikana, jolloin ei vielä englantia koulussa opetettu.

Vierailija
6/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on suomalaisen peruskoulun englannin opetuksen läpikäynyt ihminen, niin sitten vähän ihmettelen. Mutta noin yleisesti en, koska onhan niitä kaikenlaisia ulkomailta muuttaneita, jotka osaavat ihan muita kieliä.

Vierailija
7/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ettei ole arjessa sitä käyttänyt. 

Vierailija
8/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse sitä mihinkään. Sen takia et myöskään opi uutta.

Vierailija
9/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa opetettiin kyllä kielioppia muttei puhumista, joten en ihmettele yhtään jos ei muuten ole kieltä juuri käyttänyt.

Vierailija
10/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne pourra pas aller au resto du coup. Vu que les serveurs ne parlant plus qu'anglais.

Näin minä ajattelisin.

Vierailija
11/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, eipä kuulu mulle.

Vierailija
12/18 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat ainakin yhden sanan englantia: sauna.

Vierailija
13/18 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä 70 ja oppinut koulussa englantia kansakoulun 3. luokalta asti. Se oli minun kouluaikanani Espoossa tapana, Helsingissä aloittivat ruotsilla. 

Vierailija
14/18 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en paljon mitään. Riippuu iästä osaako vai ei. Jokainen alle kuusikymppinen osaa vähän edes, sitä on opetettu peruskoulussa vuosia, joten ei ole voinut välttää. Mutta seitsemänkymppisillä ei vielä opetusta ollut joten kielitaitoa ei ole jos ei ole korkeasti koulutettu tai työn puolesta opetellut tai huvikseen matkustamisen takia.

Ikää 72, ja kyllä meillä Hesassa alkoi ruotsi jo kansakoulussa ja enkku oppikoulun ekalla. Et tiedä mistä puhut! 

Vierailija
15/18 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele osaaminen.

Itse ymmärrän ihan kohtuullisen hyvin sekä puhuttua että kirjoitettua englantia. Silti en itse osaa puhua käytännössä sanaakaan. Kirjoittaminenkin rajoittuu muutamaan helppoon lauseeseen. 

Kaikki pakolliset englannin kurssit AMK:ta myöten on käyty. 

Vierailija
16/18 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seitsemänkymppisillä on ollut englantia. 

Vierailija
17/18 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva englantilainen osaa suomea, joten ei haittaa. 

Vierailija
18/18 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on yli 80 ja osaa hyvin englantia eikä ole mitenkään korkeakoulutettu, yllättävän monet vanhat osaavat, maaseudulla saattaa olla eri asia kun ei ikinä ole tarvinnut kielitaitoa. Helsingissä työelämässä on tarvittu jo 60-luvulla, tietysti alasta riippuen. 

Ainoat englantia osaamattomat ihmiset, jotka itse tiedän ovat n 50v lesboja. Outoa sinänsä kun ovat matkustelleet paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi