Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Monien käyttämä biopussi ei olekaan suositeltavin tapa kerätä biojätettä

Vierailija
08.01.2023 |

Pitäisi kuulemma kerätä paperipussiin. Eikö se vety ja hajoa heti kättelyssä kun sinne jotain laittaa?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia lopetin biojätteen lajittelun kokonaan

Vierailija
2/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kierrätyksestä tehdään h e l v e tin vaikeeta, se saa jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei ole kuluttajan vika. Ite ne on myyneet ton ajatuksen, että tämä paskapussi on paras.

Vierailija
4/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukava kerätä biojätteen paperipussiin, joka hajoaa viimeistään roskikseen laitettaessa tuhannen päreiksi. Kiva keräillä biojätettä lattioilta.

Ja jos biojätepusseja ei saa käyttää biojätteen keräämiseen, saako niitä markkinoida biojätepusseina?

Vierailija
5/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kierrätyksestä tehdään h e l v e tin vaikeeta, se saa jäädä.

Kyllä. Siksi kierrätän kaikki samaan pussiin. Ei mulla riitä hermot lajitella 10 eri säkkiin kaikki kuuluva. Tehkööt ne ketkä haluaa.

Vierailija
6/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa BioProffa, ette tartte pusseja eikä tule hajuja.

Vierailija
7/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan muovipussiin

Vierailija
8/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma kompostori enkä enää käytä niitä biopusseja kun ne kompostoituu hitaasti. Vuoraan bioastian sanomalehdellä tai kerään biot jauhopussiin. Jos kerralla tulee paljon biojätettä, esim vihannesten kuoria, niin vien ne heti kompostoriin jossain vatkauskulhossa. Olen joskus ostanut paperisia biojätepusseja, mutta ne on aika kalliita.

Vierailija
9/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän paperipussia, ja jos se on viedessä kostunut niin laitan sen joko toiseen paperipussiin, tai sellaiseen ruskeaan bioskaan joka maatuu nopeammin.

Vierailija
10/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekajätteisiin metallit, kahvinpurut, lasitölkit kaikki. Pyörtyikö tädit jo? 😆

Vierailija
11/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän paperipussia, ja jos se on viedessä kostunut niin laitan sen joko toiseen paperipussiin, tai sellaiseen ruskeaan bioskaan joka maatuu nopeammin.

Mitä muita harrastuksia tädillä on kierrätyksen lisäksi?

Vierailija
12/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, käytän silti. Paperiset on ihan paskoja, pitäisi viedä pois yhden roskan sinne laitettuaan ettei se repeä.

Vierailija
13/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jäteastia on parvekkeen reunan yli. Ei lopu koskaan tila, ei haise tänne asti ja ei tartte rappuja alas ylös mennä varsinkaan talvella kylmään.

Vierailija
14/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä taas vaikeaa.

Vierailija
15/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihdu meidän taloudessa paperipussiin, se ei edes kestä mitään, hajoaa hedelmien kuorikosteudesta+kahvin suodatin pusseista alta aikayksikön.

Jos tehdään noin vaikeaksi niin saa kohta jäädä kierrätttämiset, meillä on oma loota (Sini-tuotteen) sekajätteelle,-kompostipussille,-lasille,-kartongille,-metallille-ja muoville (jota tulee aivan tolkuttomasti).

Vierailija
16/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paperipussi on kyllä yllättävän kestävä, ehtii näyttää märälle jos tyhjennysväli on pitkä, mutta en ole vielä yhtään pussia saanut rikki.

Käytän itse molempia paperi/muovi -pusseja.

Vierailija
17/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaikki roskat yhteen kaupan ostospussiin ja vien sen isoon roskikseen. Kertaakaan ei ole tullut takaisin eli jonnekin ne menee. Kätevää ja nopeaa. Otin käytännön sen jälkeen kun näin miten roskakuski tyhjensi kaikki (paitsi lasi/metalli) roskikset samaan kuormaan.

Vierailija
18/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi mukava kerätä biojätteen paperipussiin, joka hajoaa viimeistään roskikseen laitettaessa tuhannen päreiksi. Kiva keräillä biojätettä lattioilta.

Ja jos biojätepusseja ei saa käyttää biojätteen keräämiseen, saako niitä markkinoida biojätepusseina?

Vie siinä astiassa ne paperipussit. Kaadat sen höskän sinne.

Vai onko liian vaivalloista?

Vierailija
19/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätelaitoksen oma vika. Kehitelkää saa...na sellanen laite joka karsii nuo pussit pois.

Kaupat ja jätelaitos ei ainakaan tee yhteistyötä koska heviosastolta saa ilmasen biopussin.

Jos v...u halutaan et ihmiset kierrättää biot, TE saatte insinöörit kehitellä siihen ratkaisun.

Taas syytetään kuluttajaa

Vierailija
20/90 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekajätteisiin metallit, kahvinpurut, lasitölkit kaikki. Pyörtyikö tädit jo? 😆

Tuo nyt on vain idioottimaista, lasin ja metallin kierrätys on helppoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi