Naiset - miten haluaisitte, että teitä pyydettäisiin treffeille?
Eli, kuvittele mielessäsi seuraavanlainen tilanne: Mies on kiinnostunut naisesta, mutta ei tiedä onko kiinnostus molemminpuolista. Miehellä ja naisella ei myöskään ole sellaista toistuvaa kanssakäymistä keskenään, että voisi luontevasti ajan kanssa tunnustella mahdollista kiinnostusta. Mies haluaisi tutustua naiseen paremmin, mutta kysyä asiaa mahdollisimman nätisti siten, että naisen on helppo kieltäytyä, jos kiinnostusta ei ole. Niin, että jäisi mahdollisimman vähän kiusaantuneisuutta henkilöiden välille, vaikka ainahan sitä jonkin verran jää.
Minkälainen repliikki tai palopuhe kuulostaisi sinusta mukavalta?
Kommentit (117)
Itse naisena pohdin miten pyytää naista treffeille. Päädyin laittamaan viestin, että olisiko hän halunnut treffata ja kirjoitin ihan eksplisiittisesti, että voi rohkeasti kieltäytyäkin, en aio pahastua. En ollut varma onko hän edes naisista kiinnostunut.
Hän varmisti että tarkoitanko treffejä vai kaverina, ja jos kaverina niin mielellään. Sen verran olin näköjään ollut epäselvä. Vastaisin että tarkoitin ihan oikeita treffejä ja toivotin hyvää jatkoa. Sanoin että kaverimielessä voisi olla kiusallista. Hän toivotti takaisin hyvää jatkoa ja pyysi ilmoittamaan jos muutan mieleni kaverina tapaamisesta.
Pohdin miten esitän asian siten että itse pyynnön vastaanottajana kokisin mahdollisimman vähän ahdistusta pakkien antamisesta. Olen itse joskus saanut treffikutsuja, ja pahinta on miettiä miten kieltäytyä. Helpotin tätä taakkaa sillä että suoraan sanoin että ei paineita.
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena pohdin miten pyytää naista treffeille. Päädyin laittamaan viestin, että olisiko hän halunnut treffata ja kirjoitin ihan eksplisiittisesti, että voi rohkeasti kieltäytyäkin, en aio pahastua. En ollut varma onko hän edes naisista kiinnostunut.
Hän varmisti että tarkoitanko treffejä vai kaverina, ja jos kaverina niin mielellään. Sen verran olin näköjään ollut epäselvä. Vastaisin että tarkoitin ihan oikeita treffejä ja toivotin hyvää jatkoa. Sanoin että kaverimielessä voisi olla kiusallista. Hän toivotti takaisin hyvää jatkoa ja pyysi ilmoittamaan jos muutan mieleni kaverina tapaamisesta.
Pohdin miten esitän asian siten että itse pyynnön vastaanottajana kokisin mahdollisimman vähän ahdistusta pakkien antamisesta. Olen itse joskus saanut treffikutsuja, ja pahinta on miettiä miten kieltäytyä. Helpotin tätä taakkaa sillä että suoraan sanoin että ei paineita.
En todellakaan pitäisi matelemisena sitä että ilmaisee että ei aio pahastua vaikka ei lähtisikään.
Jos olen kiinnostunut, niin lähden treffeille, eikä sitä mikään painostamaton kysyminen pilaa. Sen sijaan jos en ole kiinnostunut, niin mikään itsevarmuus ei minua muuta kiinnostuneeksi. Onpahan vain enemmän päänvaivaa miettiä miten olla pahoittamatta toisen mieltä.
Itse miehenä voisin sanoa, että tavallaan pommin jo pudotin. Huono ajankohta tunnemyrskyssä. Otin tämän tietenkin kieltäytymisenä. Elämä jatkuu, en ole menettänyt itsetuntoani, enkä keskustelu yhteyttä. Tulevaisuus tuo motä tuo, minulla on aikaa. Toki mietin seuraavan kerran tarkemmin ja en pidä mahdottomana että hänkin lähestyy kun aika sopiva. Mietin että kun pommin pudotin niin se on helpompi tiputtaa toistenkin, jopa toisen puolenkin. Kiitos.
Suoja mutta kohtelias kysymys. Ystävällisesti esitetty. Ja mikä kaikkein tärkeitä, mahdollisesta torjunnasta ei raivostuta ja aleta haukkumaan naista!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heippa (naisen nimi), mitä kuuluu? Ai hyvää kuuluu, no ajattelin tulla nopeasti kysäisemään, että kiinnostaisiko lähteä kanssani (paikka, tapahtuma sekä ajankohta)? Ai kiinnostaa, hienoa! / Ai ei kiinnosta, hienoa kun sanoit suoraan, ei ongelmaa ja hyvää päivänjatkoa!"
Tärkeintä on antaa toiselle mahdollisuus kieltäytyä, ei pidä olla painostava vaan tehdä tilanteesta mahdollisimman kevyen oloinen ja sellainen, että paikalta pääsee nopeasti liukenemaan, jos vastaus on kieltävä. Näin ei "tuhlaa" toisen aikaa ja pääsee itsekin työstämään tappiotaan muualle kuin toisen silmien eteen, mikäli sellaiselle tarvetta on. Myös aiemmin ehdotettu oman puhelinnumeron lapulle kirjoittaminen ja sen ojentaminen jättää pallon vastaanottavalle osapuolelle, joten sitäkään ei tarvitsisi sen enempää murehtia, kun sieltä joko tulisi yhteydenotto tai sitten sitä ei tulisi. Peli olisi sillä selvä. Mi
Sounds like a plan. Ei muuta kuin toteuttamaan, vaikka se taitaakin olla se kaikista haastavin osuus, että miten saa askelmerkit osumaan nuotilleen. Mielikuvissa kaikki näyttää aina paremmalta ja on helpommin toteutettavissa - onnistuneesti. Uskon kuitenkin onnistumiseesi. Usko sinäkin itseesi.
Sounds like a plan. Ei muuta kuin toteuttamaan, vaikka se taitaakin olla se kaikista haastavin osuus, että miten saa askelmerkit osumaan nuotilleen. Mielikuvissa kaikki näyttää aina paremmalta ja on helpommin toteutettavissa - onnistuneesti. Uskon kuitenkin onnistumiseesi. Usko sinäkin itseesi.
Tämä viestini siis vastauksena tähän AP:n viestiin:
"Amalgaamina kaikesta edellämainitusta kysyisin asiaa seuraavalla tavalla:
"Hei Anni! Vaikutat tosi kivalta tyypiltä Olisi mukavaa, jos voisimme tutustua paremmin. Lähtisitkö kanssani treffeille, vaikkapa kävelylle ja kahvilaan?"
Muiden tavoitteiden täyttyminen olisi sitten kiinni lähinnä äänenpainoista ym. sanattomasta viestinnästä. Pitäisi osata vaikuttaa sellaiselta, etten murene tai suutu mahdollisesta kielteisestä vastauksesta. En kyllä murene tai suutukaan, joten ehkä se tulisi selväksi ihan luontaisesta käytöksestä."
"En todellakaan pitäisi matelemisena sitä että ilmaisee että ei aio pahastua vaikka ei lähtisikään.
Jos olen kiinnostunut, niin lähden treffeille, eikä sitä mikään painostamaton kysyminen pilaa. Sen sijaan jos en ole kiinnostunut, niin mikään itsevarmuus ei minua muuta kiinnostuneeksi. Onpahan vain enemmän päänvaivaa miettiä miten olla pahoittamatta toisen mieltä."
Ensimmäiseen kohtaan toteaisin, että riippuu siitä kuinka asiansa ilmaisee. Osalla on itsevarmuutta sen verran ettei se näyttäydy matelemisena, kun taas osalla se näyttäytyy matelemisena itsevarmuuden puutteesta tai alistuneisuudesta johtuen. Tämä lienee aloittajankin huolenaiheena, miten saada tilanne näyttämään sopivasti itsevarmalta ilman turhia nöyristelyjä. Sekin vaatii osaltaan tilannetajua.
Toisesta kohdasta olen koko lailla samaa mieltä. Ei siinä mitkään hokkuspokkukset tai sirkukset auta, jos itseltä ei löydy kiinnostusta/motivaatiota. Senkin ilmaiseminen vaatii suoruutta ja rehellisyyttä, myös tilannetajua sekä kieltäytyjältä että vastaanottajalta. Eivät nämä ole niin mustavalkoisia asioita, vaikka niinkin voisi hätäpäissään luulla. Onneksi aloittaja vaikuttaa tolkun ihmiseltä, joka pohtii ennen kuin hutkii.
Mä oon aina valmis treffeille jos mies suoraan kysyy tyyliin "Moi Pirkko, pannaanko eka vai käydäänkö kahvilla?"
Yleensä haluan panna eka että tiedän onko miehestä kahviseuraksi.
Vierailija kirjoitti:
No hän voisi hankkia minulle vaikka banda konevehti rasian ja polvistua eteeni sen ojentamaan. Ja siinä lausua itse keksimänsä rakkausrunon upeudestani tai laulaa serenadin. Sitten kysyisi lähdenkö kahville.
Tämä olisi i-ha-na 🤭 Romantikko minussa kaipaisi juuri jotain näin järjetöntä, mutta ymmärrän kyllä ettei moni muu syttyisi moisesta spektaakkelista 😅
Näytä lerssi niin päätän saatko treffiseuraa
Vaadin ainakin 6kk liehittelyä päivittäin ennen kuin suostun treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina valmis treffeille jos mies suoraan kysyy tyyliin "Moi Pirkko, pannaanko eka vai käydäänkö kahvilla?"
Yleensä haluan panna eka että tiedän onko miehestä kahviseuraksi.
Ihanan kuuloista 🥰 Mäki haluisin tämmöstä
Vierailija kirjoitti:
Tehokasta! En ole kuitenkaan kiinnostunut miehistä kuin ystävinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehokasta! En ole kuitenkaan kiinnostunut miehistä kuin ystävinä.
Eli olet lesbo jos ei lerssi innosta treffeille lähtemään.
Onko AP tehnyt/päättänyt tehdä liikkuja? Paljon hyviä vinkkejä näkynyt tulevan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Naisilla on oikeus olla rauhassa miehiltä. Oikeus tehdä töitä, opiskella, käydä kaupassa, kuntoilla yms. ilman, että siihen tulee joku mies häiritsemään.
Nyt kun vielä pääsisi naisten häirinnältä eroon
Hei söpöliini, mennäänkö testaamaan sun tussua?