Naiset - miten haluaisitte, että teitä pyydettäisiin treffeille?
Eli, kuvittele mielessäsi seuraavanlainen tilanne: Mies on kiinnostunut naisesta, mutta ei tiedä onko kiinnostus molemminpuolista. Miehellä ja naisella ei myöskään ole sellaista toistuvaa kanssakäymistä keskenään, että voisi luontevasti ajan kanssa tunnustella mahdollista kiinnostusta. Mies haluaisi tutustua naiseen paremmin, mutta kysyä asiaa mahdollisimman nätisti siten, että naisen on helppo kieltäytyä, jos kiinnostusta ei ole. Niin, että jäisi mahdollisimman vähän kiusaantuneisuutta henkilöiden välille, vaikka ainahan sitä jonkin verran jää.
Minkälainen repliikki tai palopuhe kuulostaisi sinusta mukavalta?
Kommentit (117)
Voit kysyä kasvotusten tai viestillä, että haluaisiko nainen tavata kahvilla tai lounaalla ja jutella. Tai juttelun voi jättää mainitsematta, jos se itsestä tuntuu liian suorasukaiselta. Olen aina arvostanut kovasti tällaisia rehtejä lähestymisiä. Tällaisessa lähestymisessä ei ole mitään hävettävää tai väärää. Voit olla hyvällä tavalla ylpeä itsestäsi, vaikka jännittäisikin.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä lähtisi kenenkään tuntemattoman kanssa treffeille, joka tulee kadulla kysymään. Työkaverit ja tutut jotka ehdottelee on myös kiusallisia. Kyllä pitää olla jotain molemminpuolista silmäpeliä tai mukavaa juttelua ennen treffikutsua.
Jos ei ole mitään keskustelumahdollisuutta tai on epävarmuutta onko toinen kiinnostunut, niin jättäisin kysymättä. 99,99999% todennäköisyydellä nainen ei ole kiinnostunut ja kyseessä on joku miehen yksipuolinen päiväuni.
Minun täytyy miehenä rehellisesti myöntää, etten minä erota mukavasta jutustelusta enkä silmäpeleistä onko nainen kiinnostunut vai ei. Monet naiset ovat tosi kivoja juttukavereita, mutta en minä siitä pysty päättelemään mitään sen kummempaa. Ainoa vaihtoehto asian selvittämiseksi on kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi vaan yksinkertaisesti kysyä vaikka viestillä, et saisiko susta seuraa kävelylle/kahville/mihin vaan. Vaikea tuollaisesta olis hernettä nenuun vetää.
Eli ensin pitää kysyä puhelinnumero whatsappia varten? Sitten vasta kävelylle/kahville/mihin vaan?
No jos hlöt ei edes nimitasolla tunne/tiedä toisiaan, niin sitten lienee helpompi mennä ihan naamatusten kysymään toista seuraksi sinne mihin vain.
Itse en kiinnostu jos tulla tupsahdetaan tyhjästä ja pyydetään treffeille. Haluan että edes hieman tunnen ja tiedän kuka mies on. Ollaan juteltu useampi kerta, on muodostunut jonkilainen kuva.
En kovin helposti lähde treffeille koska se ei minua niin kiinnosta. Jos kuitenkin mies vaikuttaa jo muiden kontaktien pohjalta mukavalta ja kiinnostavalta voisin lähteä jos pyydettäisiin esim niin että olis kiva käydä juomassa kuppi kahvia. Siihen on helppo sitten sanoa nätisti ettei nyt käy tai muuta vastaavaa tai suostua jos sille tuntuu.
Kaikkein parasta on, jos teidän välillä on jo ollut jotakin silmäpeliä ja kiinnostusta. Ja että olet jotenkin tuonut ilmi kiinnostuksesi niin, että nainen on huomannut sen ja vastannut siihen. Tai hän on osoittanut ensin kiinnostusta sinuun. Tuolloin on mahdollista, että nainen on jo odottanut yhteydenottoasi.
Työpaikalla voit mennä vaikka samaan lounas- tai kahvipöytään useamman kerran keskustelemaan. Siinä tulee jo vähän tutustuttua luontevasti. Jossakin vaiheessa voit pyytää naista treffeille.
Minua naamatuttu mies pyysi kerran luennolle kirjastolle. Siellä oli siis ihan luennoitsija puhumassa mielenkiintoisesta aiheesta, kaikille avoin tapahtuma jota oli mainostettukin. Se oli minusta kiva idea. Luento kyllä jäi kuulematta, kun väkeä oli niin paljon etteivät kaikki mahtuneet saliin, mutta lähdimme sitten luennon sijaan kahville läheiseen kahvilaan. :)
No vaikka näin. Kirjoita naiselle wa-viesti.
Moi Pirkko-Irmeli! Mitä sinulle syksyyn kuuluu? Olet käynyt välillä mun mielessä kun olen ajatellut että olet tosi mukava ja kiinnostava ihminen. Kiinnostaisiko sua lähteä joku kerta kahvittelutreffeille mun kanssa ja tutustua paremmin? Terveisin Pentti-Yrjänä
Hei, haluaisitko lähteä meille maistamaan mun vehkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Moi Pirkko-Irmeli! Mitä sinulle syksyyn kuuluu? Olet käynyt välillä mun mielessä kun olen ajatellut että olet tosi mukava ja kiinnostava ihminen. Kiinnostaisiko sua lähteä joku kerta kahvittelutreffeille mun kanssa ja tutustua paremmin? Terveisin Pentti-Yrjänä
Tämähän on manio ja tähän tyyliin olen yrittänyt toimiakkin, tähänhän voi heittää vielä jostain aiemmasta jutusta mikä johti kiinnostukseen. :)
Suora puhe, josta selviää heti omat ajatuksesi, tarkoitusperäsi ja tahtosi yleisellä tasolla, kuten: "Olet tosi kiinnostava. Mitä ajattelet, mahtaisitkohan lähteä joskus treffeille minun kanssani?"
Naiset tykkäävät yleensä miehistä, jotka tietävät, mitä haluavat.
Millä perusteella olet kiinnostunut jostakusta, jonka kanssa et kuitenkaan juttele säännöllisesti? En ymmärrä tällaista kiinnostusta, siis pohjaako se pelkästään ulkonäölle, vai vain muutamalle vaihdetulle sanalle jossakin?
Itse en yhtään arvosta pinnallista kiinnostusta, eli minun kohdalla ainoa toimiva taktiikka olisi jutella ja tutustua ihan muuten vain, ja sitten pyytää treffeille kun jo tunnetaan toisiamme ja välillämme näyttää olevan jotain kiinnostusta / yhteensopivuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on manio ja tähän tyyliin olen yrittänyt toimiakkin, tähänhän voi heittää vielä jostain aiemmasta jutusta mikä johti kiinnostukseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella olet kiinnostunut jostakusta, jonka kanssa et kuitenkaan juttele säännöllisesti? En ymmärrä tällaista kiinnostusta, siis pohjaako se pelkästään ulkonäölle, vai vain muutamalle vaihdetulle sanalle jossakin?
Itse en yhtään arvosta pinnallista kiinnostusta, eli minun kohdalla ainoa toimiva taktiikka olisi jutella ja tutustua ihan muuten vain, ja sitten pyytää treffeille kun jo tunnetaan toisiamme ja välillämme näyttää olevan jotain kiinnostusta / yhteensopivuutta.
Ymmärrän. Jos kuitenkin tilanne on se, että muuta väylää paremmalle tutustumiselle ei ole kuin varta vasten tavata tutustuakseen. Useinhan se on ulkonäkö joka ensimmäisen virikkeen antaa sille kiinnostukselle. Mielestäni sitä ei kannata treffipyynnön yhteydessä mitenkään korostaa, totean sen vain tässä yleisen keskustelun suojissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea sanoa näiden tietojen pohjalta. Vaikuttaa paljon se millaista kanssakäymistä miehellä on ollut naisen kanssa aiemmin. Ehkä sen voisin yleisenä ohjeena sanoa että asiallisuudella pääsee jo pitkälle. Itse pidän myös rehellisyydestä, eli kertoo ihan suoraan olevansa kiinnostunut ja miksi ja haluavansa tutustua paremmin.
Tätä kannatan.
Hei, olen kiinnostunut sinusta, lähtisitkö kanssani teelle/kahville/?
Tehdä selväksi kiinnostus. Tosin olen ujon sorttinen joten on melko todennäköistä että pelästyisin ja arkuuttani antaisin pakit.
En kirjoittanut sitä aloitukseen kovin selvästi, mutta ajatukseni oli, että mies ja nainen vähän jo tuntevat toisiaan. Vaikuttaisiko se sinun pelästymiseesi? Minusta se on jo liian rohkeaa toimintaa täysin tuntematonta lähestyä näissä merke
Toisen ujon naisen kommentti täältä sivusta, minulle on ehdottomasti mieluisin tilanne jos treffeille kysyvä mies on entuudestaan tuttu. Silloin on luonnollisesti vähän enemmän pohjaa tehdä päätös treffeille lähtemisestä, ja tietysti arastelukin on tutun ihmisen kanssa ainakin hieman vähäisempää (ellen sitten ole mieheen todella ihastunut...). Koen hirveän vaikeaksi motivoitua treffeille ihmisen kanssa, jonka olen vasta siinä treffikutsutilanteessa tavannut ensimmäisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea sanoa näiden tietojen pohjalta. Vaikuttaa paljon se millaista kanssakäymistä miehellä on ollut naisen kanssa aiemmin. Ehkä sen voisin yleisenä ohjeena sanoa että asiallisuudella pääsee jo pitkälle. Itse pidän myös rehellisyydestä, eli kertoo ihan suoraan olevansa kiinnostunut ja miksi ja haluavansa tutustua paremmin.
Tätä kannatan.
Hei, olen kiinnostunut sinusta, lähtisitkö kanssani teelle/kahville/?
Tehdä selväksi kiinnostus. Tosin olen ujon sorttinen joten on melko todennäköistä että pelästyisin ja arkuuttani antaisin pakit.
En kirjoittanut sitä aloitukseen kovin selvästi, mutta ajatukseni oli, että mies ja nainen vähän jo tuntevat toisiaan. Vaikuttaisiko se sinun pelästymiseesi? Minusta se on jo liian rohkeaa toim
Onko se nyt kuitenkin sillä lailla että jos pyydetty olisi ja kumpaakaan vastausta ei olisi tullut. Niin se on ei, vai antaako asian hautua?
Onko se nyt kuitenkin sillä lailla että jos pyydetty olisi ja kumpaakaan vastausta ei olisi tullut. Niin se on ei, vai antaako asian hautua?
Kyllä se yleensä tarkoittaa ei. Mutta treffeille kysyjän ei siitä asiasta tarvitse murehtia, koska toinen osapuoli kyllä palaa asiaan jos kiinnostusta on. Jos ei palaa, mikä lienee tuossa tilanteessa todennäköistä, sitten se on ei ja se vain pitää hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yleensä tarkoittaa ei. Mutta treffeille kysyjän ei siitä asiasta tarvitse murehtia, koska toinen osapuoli kyllä palaa asiaan jos kiinnostusta on. Jos ei palaa, mikä lienee tuossa tilanteessa todennäköistä, sitten se on ei ja se vain pitää hyväksyä.
KIitos tämä oli hyvä.
Onpa ollut ihmeen asiallinen keskustelu tähän asti ja hyviä vinkkejä tullut.
Eli ensin pitää kysyä puhelinnumero whatsappia varten? Sitten vasta kävelylle/kahville/mihin vaan?