Montako päivää putkeen pystyt syömään samaa ruokaa
Jos teet esim ison määrän jotain laatikkoruokaa, niin montako päivää putkeen pystyt sitä syömään ennen kuin alkaa tökkimään?
Kommentit (38)
Tilasin pizzaa yli 2 viikkoa putkeen. Vaihdoin kyllä niitä täytteitä, mutta osa pysyi samana. Alkoi kyllästyttämään lopussa. Jotain ruokia kuten makaroni jauheliha olen syönyt kuukausia putkeen, sitten vaihdoin makaroni + kanafileet, makaroni + pekoni. Pystyy syömään kuukausia putkeen, mutta vaihtelen joka päivä. Ei niillä bodareillakaan ole paljoa vaihtoehtoja, täytyy syödä joka päivä maitorahkaa.
Kolme ateriaa ja sen jälkeen alkaa tökkimään. Mutta jos ei olisi vaihtoehtoja, niin sitten tietenkin söisin niin monta kertaa kuin on pakko.
Päivän. Mies syö pakastimesta loput töissä lounaaksi. Olen mielummin syömättä jos olisi pakko.
Ei syödä valmisruokaa, nugetteja,kalapuikkoja yms.
Jos jotain söisin vaikka loppu elämän niin kananmakusia riisinuudeleita. Ja niitä en syö normaalisti ollenkaan koska haluaisin elää niillä.
Syömishäiriö on aina nurkan takana odottelemassa jos saisi lisää siimaa..
T. Autisti
Ämpärillinen kasvissosekeittoa, vaikka viikon.
Inhoan ruuanlaittoa, pääasia että sitä on ja vielä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko oikeasti ihmisiä jotka syö samaa ruokaa monta päivää peräkkäin?
Mitä ihmettä?
Siis sehän ruoka on ihan hirveän makuista ja väljähtänyttä jo seuraavana päivänä, jos minä teen liikaa ruokaa niin heitän sen vain roskiin tai annan koiralle.
Jos se on jo seuraavana päivänä "väljähtyneen makuista", ei se ollut tuoreenakaan kovin maukasta.
Minulla työeväät on aina viimeistään edellisenä päivänä tehtyjä, joko itse tehtyjä tai kaupasta ostettuja valmisruokia. (Lähin lounaspaikka ja ruokakauppa on n. 20 minuutin ajomatkan päässä, ja lounastauko on 30 min.)
Kuten joku jo sanoi, myös minä syön niin kauan kuin sitä ruokaa riittää. Eri juttu jos joku ruoka ei kestä edes jääkaapissa montaa päivää niin tehdään sitten niin vähän että saa syötyä kahdessa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko oikeasti ihmisiä jotka syö samaa ruokaa monta päivää peräkkäin?
Mitä ihmettä?
Siis sehän ruoka on ihan hirveän makuista ja väljähtänyttä jo seuraavana päivänä, jos minä teen liikaa ruokaa niin heitän sen vain roskiin tai annan koiralle.
Voi sentään! On lukuisia eri ruokia jotka vain paranee lämmitäessä.
Vaikka viikkoja voisin syödä samaa ruokaa. Sillä oletuksella tietysti, ettei pilaannu, eli pakkasesta tai niin että tekisin samaa aina uudestaan.
Ruoka ei ole minulle kauhean kiinnostavaa, ja jos asuisin yksin varmaan tekisinkin aina kerran viikossa jonkun ison kattilallisen esim. kasvissosekeittoa ja söisin sitä ihan tyytyväisenä. Perhe ei olisi asiasta samaa mieltä, joten ei onnistu. Silti pyrin tekemään ruokaa aina niin että sitä riittää kahdeksi päiväksi, joka päivä en viitsi. Onneksi ei ole kuin mies ja yksi lapsi, niin ei tarvitse kokata älyttömiä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mulla on kaveri, joka ei syö kuin yhden päivän samaa ruokaa ja sen jälkeen se on tähteitä eli jätettä, ja se pitää heittää pois. Hän tekee tai ostaa joka päivä uuden ruuan. Hänellä on pakko olla joku häiriö.
Onko hän niitä, jotka eivät voi lämmittää edellisenä päivänä kotona tehtyä ruokaa, koska "se on vanhaa, ja lämmitettynä pahaa", mutta kaupasta ostaa monta päivää sitten valmistettua ruokaa, lämmittää sitä, ja syö hyvällä ruokahalulla?
Just noin 😂😂😂
Mä pystyn juomaan vain 2 viikkoa samaa juomaa amatööri kun olen
Sitten kun ruoka loppuu alkaa ahdistamaan.
Voin syödä eilisen päivällistä seuraavana päivänä aamiaisena tai lounaana, mut en kyllä enää päivällisenä. Paitsi jotain jouluruokia tai muun juhlan voi syödä useampia päiviä, kun on niin monia ruokalajeja.
Me syötiin viime viikolla kolme päivää papusoppaa, tuli vähän korkeisiin vesiin. Neljättä päivää en olisi syönyt.
Grillikioski palvelee vuorokauden ympäri. Makkaraperunat kaikilla mausteilla.
Man köper ofta mycket av något såsom t.ex. hela filéer av oxe eller stor lax. Kokas det soppa, blir det ofta fem till tio liter eller något åt det hållet.
Av det som tillreds äts det en måltid. Resten vakumeras i portionspåsar och fryses in för senare bruk. Det är något skönt då man skall ha något till kvällen att bara välja något lämpligt ur frysen på morgonen och låter det tina i kylskåpet. Allt är i lämpliga förpackningar och lättlästa till skillnad från frysburkar och -påsar (med etiketterna på bottnen av frysen).
Ikväll blir det paella med musslor, räkor och hönslår som alla har tinats upp idag. Inget behov av att gå till butiken för den saken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan neljä vuotta syöty aina sama ruoka: aamulla kaurapuuroa marjoilla, lounaaksi perunaporkkanaparsakanaa, illalla kanamunavoileipiä hedelmien kanssa. Kahvia välipalaksi. Tälleen jatketaan loppuelämä.
Mekin ollaan kohta kymmenen vuotta menty samalla. Kauppalistassa on noin 15 tuotetta. Ruoka on vain polttoainetta.
Säälittää, tuolla elämäntyylillä menettää todella paljon.
Kolmena päivänä peräkkäin maksimissaan. Pakastinta käytetään runsaasti, jotta saa eri päiville eri ruoat. Suosittelen. Hyvin iso osa ruoista kestää pakastuksen hyvin.
Tämon oikeasti hyvä idea.
Asennetta. Terveellistä. Simppeliä. Hyvää.