Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aina sanotaan että hanki työllistävä koulutus niin mitä se tarkoittaa?

Vierailija
19.11.2024 |

En ole kovin ihmisläheinen ja vähän outo, niin tuskin sovin mihinkään sotealle. Olen aina jäänyt porukoista ulkopuolella koska olen tuppisuu. Viimeisin työ oli aspa työ ja uuvuin siellä ihan totaalisesti. Millainen työllistävä koulutus mulle siis sopisi? Ainoa koulutus on taide alalta ja siinä en ole työllistynyt.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa olevansa vähemmän ihmisläheinen ja jokseekin outo? ja joku vinkkaa veturinkuljettajan hommaan. 

Riippuu mikä on se outous. Outo se minäkin olen kun jaksan sotella painaa töitä. 

Vierailija
42/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä että koulutuksen järjestäjä työllistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele ajamaan polkupyörällä. Tulevaisuus on alustataloudessa. Opittuasi saat ison turkoosinvärisen laatikon, jossa kuskaat pikkupurtavaa asiakkaille, kunnon korvausta vastaan.

Jos olet taiteellinen ja sinulla on kädentaitoa, niin tuo hitsarin homma on hyvä. Saa olla ihan rauhassa. Varsinkin TIG hitsaus on tosi hienoa, jos sen vaan oppii. Ei ole helppoa.

Itse en osannut lapsena ajaa polkupyörällä joten en nytkään. Minulla on myös käsien kanssa ongelmia, kädet tärräävät helposti jos vaikka on nälkä, kylmä, jännitän, olen väsynyt jne.

Mäkin sähellän jatkuvasti töissä, mut ei ne mua voi noin vaan potkia pois vakkarisopparilla.

Vierailija
44/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja! Oppisopimuksella heti palkkaan kiinni ja töitä riittää.

Ei kiinnosta tuollainen. ap

Hyvä sitten, että jätät nekin työt niille joilla kiinnostaa. Mäkin käyn siellä vain palkan ja lomien takia. Työ se on sekin maksaa talolainaa.

Vierailija
45/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka hitsaajaksi, niistä on iso pula.

Yllätyitkö miten isosti, että taidealan koulutus ei ollut se sellainen työllistävä koulutus? 

Naisia on kyllä hitsareina aika paljon ja sehän on hiukan 'taideaine', tai ainakin käsityöaine. Ja palkka on hyvä, jos olet hyvä.

Vierailija
46/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka hitsaajaksi, niistä on iso pula.

Yllätyitkö miten isosti, että taidealan koulutus ei ollut se sellainen työllistävä koulutus? 

Itse taidealalla, palkka on ollut lähempänä 4000e kuussa. Pelkästään hallituksen leikkausten takia työtehtävät vähenevät reippaasti.

Kun junttieinarit päästää valtaan, ideologiset leikkaukset järkeen, sivistykseen ja kulttuuriin kykenemättä miettimään seurauksia, tulos on tämä. Maksetaan sitten vähemmän veroja ja ostetaan vähemmän. SItähän tämä onneton hallintomme haluaa.

Vierailija
47/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueteltuina on tähän mennessä yhteiskunnan sontaisimmat paskaduunit. 

Jos ap on siinä jamassa, ettei tiedä mitkä alat työllistävät hyvin ja kokee hoitoalan ainoana vaihtoehtonaan, niin en kyllä lähde ehdottamaan esim. insinööriopintoja vaikka ne muut hänen kriteerit täyttääkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi