Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aina sanotaan että hanki työllistävä koulutus niin mitä se tarkoittaa?

Vierailija
19.11.2024 |

En ole kovin ihmisläheinen ja vähän outo, niin tuskin sovin mihinkään sotealle. Olen aina jäänyt porukoista ulkopuolella koska olen tuppisuu. Viimeisin työ oli aspa työ ja uuvuin siellä ihan totaalisesti. Millainen työllistävä koulutus mulle siis sopisi? Ainoa koulutus on taide alalta ja siinä en ole työllistynyt.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka hitsaajaksi, niistä on iso pula.

Yllätyitkö miten isosti, että taidealan koulutus ei ollut se sellainen työllistävä koulutus? 

Vierailija
2/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyyliin veturin kuljettajana saat olla yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa ohjetta on hoettu automaationa sukupolvesta toiseen. Mutta tosiaan taideaineet lienee aina ollut marginaali ainakin Suomessa. 

Vierailija
4/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt jo kolme kertaa niin, että opiskelun alussa töitä piti olla hirveästi kyseiselle alalle. Valmistuttua en ole saanut alalta mitään töitä, kun kellään ei ole ollut tarjota työpaikkaa. Nytkin työskentelen aivan eri alalla eikä mulla edes ole alan koulutusta. Sanoisinko että aikalailla tuuripeliä on toi touhu. Esim. hyvinvointialueet leikkaa nyt kovasti ja irtisanomisia tulee varmasti. Ei ole varmaa työpaikkaa enää sielläkään.

Vierailija
5/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tykkäisit jostain käsillä tehtävästä työstä? Valitse rakennusala tai metalliala. Niistä taidoista sinulle voi olla joskus myöhemmin hyötyä myös taiteen tekemisessä. Esimerkiksi Sibelius-monumentin luoneella taiteilija Laila Pullisella oli taidealan koulutuksen lisäksi myös levyseppä-hitsarin koulutus. 

Vierailija
6/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa olevansa vähemmän ihmisläheinen ja jokseekin outo? ja joku vinkkaa veturinkuljettajan hommaan. 

Vierailija
7/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalallakin on sellaisia töitä, joissa voi keskittyä pikemminkin itse suoritukseen kuin potilaaseen. Esimerkiksi bioanalyytikko (laboratoriossa) keskittyy saamaan näytteen ja siitä analyysin, ja röntgenhoitaja keskittyy saamaan potilaan jostain osasta hyvät kuvat. Tai välinehuoltaja, joka huoltaa instrumentteja eikä edes tapaa potilasta. 

Vierailija
8/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainoa varmasti työllistävä "koulutus" on liittyä vasuripuolueeseen ja ruveta spämmimään loputtomiin kritiikkiä persuista joka palstalla. Aikansa kun jatkaa niin noiden massiivinen viestintäkoneisto tarjoaa suojatyötä jossain kivassa vasurijärjestössä tai liitossa ja saa spämmiä sillä vasurien normipalkalla eli 6-8 tonnilla kuussa persuista työkseen.

Vierailija
9/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ajamaan polkupyörällä. Tulevaisuus on alustataloudessa. Opittuasi saat ison turkoosinvärisen laatikon, jossa kuskaat pikkupurtavaa asiakkaille, kunnon korvausta vastaan.

Jos olet taiteellinen ja sinulla on kädentaitoa, niin tuo hitsarin homma on hyvä. Saa olla ihan rauhassa. Varsinkin TIG hitsaus on tosi hienoa, jos sen vaan oppii. Ei ole helppoa.

Vierailija
10/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en ole millään tavalla poliitikkomainen  tai virastomainen. En vain koe soveltuvani alalle ollenkaan.

Vierailija
11/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ajamaan polkupyörällä. Tulevaisuus on alustataloudessa. Opittuasi saat ison turkoosinvärisen laatikon, jossa kuskaat pikkupurtavaa asiakkaille, kunnon korvausta vastaan.

Jos olet taiteellinen ja sinulla on kädentaitoa, niin tuo hitsarin homma on hyvä. Saa olla ihan rauhassa. Varsinkin TIG hitsaus on tosi hienoa, jos sen vaan oppii. Ei ole helppoa.

Itse en osannut lapsena ajaa polkupyörällä joten en nytkään. Minulla on myös käsien kanssa ongelmia, kädet tärräävät helposti jos vaikka on nälkä, kylmä, jännitän, olen väsynyt jne.

Vierailija
12/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja! Oppisopimuksella heti palkkaan kiinni ja töitä riittää.

Vierailija
13/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisi jos kertoisit mitstäpäin olet. Esmerkiksi metronkuljettaja tai junankuljettaja voisi sopia sulle. Metronkuljettajia haettiin koulutettavaksi varmaan parikymmentä tässä hiljan. Laitossiivooja, erikoistu vaikkapa leikkaussalien siivoamiseen. Saat tehdä ihan rauhassa. Sähkäri, putkari raksalla vääntää omaansa aika lailla itsekseen. Vaikka on siinä tietenkin muita lähistölllä.

Koodaria varmaan joku ehdottaa mutta siinäkin vaaditaan kykyä työskennellä tiimissä yhteistyössä muiden kanssa jne. Tehtaalta kokoonpanotyössä on paljon aloja joissa tehdään vain omaa osaa eikä siinä kauheasti ehdi muiden kanssa seurustella. Ei tietenkään mitenkään verrattavissa aspan hommiin kuten ei muutkaan mainitut työt.

Vierailija
14/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan onnea metallialan töiden löytymiseen, jos ei ennestään tunne jotakuta jossakin pajassa. Rekrykoulutus asia erikseen. 

Vierailija
15/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja! Oppisopimuksella heti palkkaan kiinni ja töitä riittää.

Ei kiinnosta tuollainen. ap

Vierailija
16/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisi jos kertoisit mitstäpäin olet. Esmerkiksi metronkuljettaja tai junankuljettaja voisi sopia sulle. Metronkuljettajia haettiin koulutettavaksi varmaan parikymmentä tässä hiljan. Laitossiivooja, erikoistu vaikkapa leikkaussalien siivoamiseen. Saat tehdä ihan rauhassa. Sähkäri, putkari raksalla vääntää omaansa aika lailla itsekseen. Vaikka on siinä tietenkin muita lähistölllä.

Koodaria varmaan joku ehdottaa mutta siinäkin vaaditaan kykyä työskennellä tiimissä yhteistyössä muiden kanssa jne. Tehtaalta kokoonpanotyössä on paljon aloja joissa tehdään vain omaa osaa eikä siinä kauheasti ehdi muiden kanssa seurustella. Ei tietenkään mitenkään verrattavissa aspan hommiin kuten ei muutkaan mainitut työt.

Uusimaa mutta ei kiinnosta autot. Olen aika naisellinen ja herkkä. ap

Vierailija
17/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkäri/putkari hommat on mukavia, mutta ala suhdanneherkkä, esim tällä hetkellä töitä ei ole, ja uutena on hankala päästä töihin, varsinkin jos sattuu olemaan nainen. Työt on kyllä ihan kaikille sukupuolille sopivia, mutta valitettavasti ennakkoluulot jyllää... 

Vierailija
18/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kyllä siis olla ihmisiä auttaa mutta väsyn itse siinä koska olen saakelin mielistelijä ja ylisuorittajia ja otan aina vastuun kaikesta ja stresaan sitten... Mua on kutsuttu liian kiltiksi enkä halua kuormittaa terveyttäni kun on muutenkin jo ongelmia. ap

Vierailija
19/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin kyllä siis olla ihmisiä auttaa mutta väsyn itse siinä koska olen saakelin mielistelijä ja ylisuorittajia ja otan aina vastuun kaikesta ja stresaan sitten... Mua on kutsuttu liian kiltiksi enkä halua kuormittaa terveyttäni kun on muutenkin jo ongelmia. ap

Siivous sopii kaikille jos ei ole fyysistä vaivaa

Vierailija
20/47 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin dementiavanhusten paskavaippoja vaihtamaan. Mitään koulutusta ei tarvita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä