Kun aina sanotaan että hanki työllistävä koulutus niin mitä se tarkoittaa?
En ole kovin ihmisläheinen ja vähän outo, niin tuskin sovin mihinkään sotealle. Olen aina jäänyt porukoista ulkopuolella koska olen tuppisuu. Viimeisin työ oli aspa työ ja uuvuin siellä ihan totaalisesti. Millainen työllistävä koulutus mulle siis sopisi? Ainoa koulutus on taide alalta ja siinä en ole työllistynyt.
Kommentit (47)
Lueteltuina on tähän mennessä yhteiskunnan sontaisimmat paskaduunit.
No ensinnäkään lainalla ei kannata hankkia mitään koulutusta, silloin sitoo itsensä velkaorjuuteen. Eli kouluttaudu jos sinulla on säästöjä, muussa tapauksessa älä
Sote on ala, jossa tehdään niin pahoja asioita toisille ihmisille, ettei sinne kannata kouluttautua vaikka maksettaisiin. Eikä niitä töitäkään kannata tehdä, vaikka olisi koulutus
Seuraavaksi parhaiten työllistyvät varmaankin insinöörit, mutta näillä aloilla kilpailu on aika raadollista ja seura huonoa
Kuka sinua ylipäätään patistaa kouluttautumaan lisää? Mikset mieti ennemminkin, mitä osaamista sinulla olisi nyt tarjota yrityksille? Perusduuneihin, kuten kaupan kassalle, pääsee myös ilman koulutusta. On myös ihan mukavaa työtä ainakin omasta mielestäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin kyllä siis olla ihmisiä auttaa mutta väsyn itse siinä koska olen saakelin mielistelijä ja ylisuorittajia ja otan aina vastuun kaikesta ja stresaan sitten... Mua on kutsuttu liian kiltiksi enkä halua kuormittaa terveyttäni kun on muutenkin jo ongelmia. ap
Siivous sopii kaikille jos ei ole fyysistä vaivaa
Mulla ei oo fyysistä vaivaa, mut olen autisti. Siivoamista kokeilin joskus opintojen ohessa, mutta eihän siitä mitään tullut kun oli niin työssää ja jumituin tuijottamaan seinää. Kassalla kans alkoi aivotoiminta lagittamaan.
Nyt olen putkiasentaja (työtön), se sopii mulle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisi jos kertoisit mitstäpäin olet. Esmerkiksi metronkuljettaja tai junankuljettaja voisi sopia sulle. Metronkuljettajia haettiin koulutettavaksi varmaan parikymmentä tässä hiljan. Laitossiivooja, erikoistu vaikkapa leikkaussalien siivoamiseen. Saat tehdä ihan rauhassa. Sähkäri, putkari raksalla vääntää omaansa aika lailla itsekseen. Vaikka on siinä tietenkin muita lähistölllä.
Koodaria varmaan joku ehdottaa mutta siinäkin vaaditaan kykyä työskennellä tiimissä yhteistyössä muiden kanssa jne. Tehtaalta kokoonpanotyössä on paljon aloja joissa tehdään vain omaa osaa eikä siinä kauheasti ehdi muiden kanssa seurustella. Ei tietenkään mitenkään verrattavissa aspan hommiin kuten ei muutkaan mainitut työt.
Uusimaa mutta ei kiinnosta autot. Olen aika naisellinen ja herkkä. ap
Juu. Pidä vaan se taideammattisi ja edistä sitä miten pystyt omin voimin. Katso, ettei työkkäri katso sinun työllistyvän siinä täyspäiväisesti, eli ylläpidä ammattitaitoa ja hae apurahoja. Voit koko ajan tuottaa materiaalia omaan pankkiisi
Työelämää ei ole suunniteltu naisille, joten nuo työhönpakottamisjutut saattaa kannattaa päästää toisesta korvasta ulos
Ainakin yhdistelmäkuskeille näkyy olevan töitä, samoin konekuskeille. Noihin on usein rerkykoulutuksia joista saa kortit ja pätevyydet.
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja! Oppisopimuksella heti palkkaan kiinni ja töitä riittää.
Mä olen toiselta ammatiltani laitoshuoltaja ja tehnyt niitä hommia pitkään. Teennä taas, koska ajat ovat tällaiset. Hyvää on se, että takaisin pääsee aina, ammattitaito ei vanhene, ja vuorotöillä pääsee kyllä tienesteille ainakin näin konkarina, tuli maksettua asuntolainakin. Mitään ihmisrakasta luonnetta ei tosiaan tarvita ja kropan kapein kohta pysyy keskellä kun liikunta tulee jo töissä.
Huonoa on sitten se, että hirveät säästöpaineet ja käytännössä 1 työnantaja, hyvinvointialue. Melko ahtaalle puristetaan. Työnsä pitävät ovat erittäin kovilla hekin, ja esim tauot saa pidettyä lähinnä niin, että jättää hommiaan tekemättä. Niin joutuu tekemään joka tapauksessa, no worries. Paksua nahkaa tarvitaan, kiltit tapetaan töillä.
Sitten pitää opiskella vaikkapa lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta pannaan laitokset kiinni kun koululaisia ei ole.
Laitoshuoltaja tekee töitä kaikkialla muuallakin kuin koulussa 🙄
Jos ap:lle ei kelpaa mikään työllistävä ala niin vaikeaa on...
IT alalla voi ainakin tehdä etätöitä, mutta muiden ihmisten kanssa pitää puhua paljonkin joskus
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on tuosta palkasta jolla ei saa mitään elintasoa?
Vierailija kirjoitti:
Lueteltuina on tähän mennessä yhteiskunnan sontaisimmat paskaduunit.
Kyllähän noita sonta-paskahommiakin tekisi jos niistä maksettaisiin kunnolla. Jostain kumman syystä helpommista ja mukavimmista hommista maksetaan enemmän ja selvää on että siksi niihin riittää hakijoita niin paljon ettei kaikille riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse elelen hyvin 2000e palkalla, säästöönkin jää
Vedätystä mutta määritelmäni: ap viihtyy yksin, on mielestään outo, mitä sitten pitääkin sisällään, naisellinen, herkkä, kokeillut käytännön arjen töitä, siivousta mutta ei ilmeisesti sopinut ja ei taida sopia muukaan "reilun otteen" työ, joten mitä jää jäljelle? No ainakin taideala. Kuten joku jo totesikin, pysy sillä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä (eri) sain sillä elintason :D nykyäänhän peruspalkka on 2200, mutta juju on siinä, että tekijöitä on niin vähän, että työ on 1) iltapainotteista ja 2) täydellä työajalla 2/3 viikonlopusta on kiinni. Sunnuntaista tuplat ja la muuttuu suksi klo 18.
Juu ei onneksi enää tarvitse olla ihan niin sitoutunut.
Vaikea dilemma. Pykäät jonkun poikkitaiteellisen teoksen. Ja haet Kone-säätiöltä rahaa. Ei se ole hölmö joka pyytää. Joten sinua voi hyvinkin onnistaa.
Kohta pannaan laitokset kiinni kun koululaisia ei ole.