Miksi kumppani toimii näin
Valehtelee ihan mitättömistäkin asioista, ei pidä lupauksiaan, tulee aina myöhässä jos sovitaan jotain, ei puhu asioista vaan sitten suuttuu kun en osannut lukea ajatuksiaan ja tiuskii, huutaa ja häipyy eikä suostu keskustelemaan ongelmista vaan hokee en tiedä kunnes suuttuu. Oltu jo pidempään seurustelusuhteessa.
Kommentit (35)
Kuulostaa omalta vaimolta seurustelun alkuaikoina. Uskoin valheet, meno on vain pahentunut. Ei ole mitään rajoja sille, miten paljon hän on valmis valehtelemaan, jotta en näkisi lapsiani, jos tulee ero.
JSS.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläiset tyypit ei itse eroa?
He tietävät oma vikansa ja puutteensa. Tuollaisessa suhteessa on yleensä kaksi aikuista lasta joiden säröt on osuus kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa ja toinen alistuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkaan ei halua erota kun kysyn ja on myös sitten hyvinä päivinä pahoillaan käytöksestään ja oikein rakastunut hyvinä päivinä.
Ei tietenkään halua. Hän tietää kyllä miten haasteellista on löytää kumppani, joka alistuu huonoon kohteluun.
Miten itse toimit?
Kun toinen koko ajan hokee, että pitäisi jutella tästä meidän suhteesta eikä muuta puheenaihetta hyväksytä, niin sitä muuttuu tuollaiseksi.
Tunnet olevasi jonkin arvoinen, kun saat olla miehen käytöksen uhri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tykkää sinusta ja haluaisi erota, mutta ei uskalla.
Tätä tulin sanomaan. Odottaa että tulisi joku ulkopuolinen syy erota.
Tarvitaan uusi uhri.
Ei ole kasvatettu tai sittrn on kasvatettu kurilla, eli hyvä käytös on seurausta väkivallan pelosta. Rehelliset ja mukavat ihmiset ymmärtävät noiden hyödyt, eivätkä vajoa miksikään hirviöiksi missään tilanteessa
Sanoisin, että lopun alkua. Oletan tietysti, että tilanne on nyt lähiaikoina muuttunut tuollaiseksi kun sanot, että olette olleet jo pidempään (?) yhdessä.
Minun mieheni teki katoamistempun seurusteluaikana. Lähti pikkujouluihin ja koska saunottelivat niin jätti puhelimen pukuhuoneeseen. Sanoi kuitenkin lähtiessään, että on kotona klo x. Ei ollut, vaan kömpi kotiin seuraavana päivänä. Tein selväksi, että jos minulle luvataan jotain, niin siitä pidetään kiinni, tai ainakin ilmoitetaan muuttuneesta tilanteesta. Eipä ole tarvinnut tällä vuosituhannella asiasta keskustella, meni jakeluun kun tein asian selväksi seurusteluaikana.
Vierailija kirjoitti:
Jotku naiset vaan on tuollaisia. Tsemppiä, bro!
Missä mainittiin sukupuolia?
Todennäköisesti hän on kyllästynyt sinuun, mutta ei halua itse laittaa suhdetta poikki. Noin käyttäytymällä hän koittaa painostaa sinut ottamaan ensiaskeleen eroamisessa.
Vallanhimo. Kun saa alistettua toisen hyväksymään kaiken, alkaa halveksua tämän heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkaan ei halua erota kun kysyn ja on myös sitten hyvinä päivinä pahoillaan käytöksestään ja oikein rakastunut hyvinä päivinä.
Tuo on manipulointitaktiikka, jota kutsutaan leivänmurusiksi ja siksi, että annetaan se välttämätön minimi, jolla ero estetään.
Miksi keskustelet erosta etkä ilmoita, että jätät sen? Hän haluaa jatkaa, koska sinä rakastat häntä ja se hyödyttää häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on manipulointitaktiikka, jota kutsutaan leivänmurusiksi ja siksi, että annetaan se välttämätön minimi, jolla ero estetään.
Miksi keskustelet erosta etkä ilmoita, että jätät sen? Hän haluaa jatkaa, koska sinä rakastat häntä ja se hyödyttää häntä.
Usein nämä kulissiliitot hyödyttävät molempia osapuolia. Siksi niissä pysytään. Voi kuitenkin olla niin, että vain toinen ymmärtää tilanteen todellisen laidan. Enkä tarkoita tässä nyt sitä sikailijaa.
Masentunut? Stressi?