Miksi hiukseni eivät vaalene?
Tämä on jo ärsyttävää. Olen vaalentanut hiuksiani jo useamman kerran ja aina on lopputulos sama kuin oli ennen väriainettakin. Tänään laitoin 10.1 eli erittäin vaaleaa tuhkaa hiusväriä, lopputulos on samannäköinen kuin paketin 7 tasoisen värin kulta-sävyssä. Eli tukka on ja pysyy keskivaaleana kultana. Mitä voin vielä tehdä, että se vaalenisi selkeästi ja sävy tulisi viileäksi? Nuorena hiukseni olivat luonnostaan suunnilleen 10.1. Viime keväänä laitoin väriä 8.0 ja siitä tuli tumman kuparin värinen hius.
Kommentit (22)
Pitää tehdä värinpoisto ja sitten sävytys.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu. Itselläni on luonnostaan maantienväriset hiukset, joita en ole millään saanut platinanvaaleiksi. Kävin pari kertaa kampaajallakin kokeilemassa, ja nekään eivät saaneet niitä vaalennettua. Lopulta hiukseni paloivat, ja lopetin kokonaan värjäämisen. Nykyään rakastan omaa maantienväriäni.
Sanoivatko, mistä se johtuu?
Haluaisin viileää sävyä hiuksiini, kun on tullut harmaita ja tyvikasvu erottuu lämpimästä sävystä tosi räikeästi.
Ap
Antakaa hiustenne olla senväriset kuin ne luonnostaan ovat. Säästyy rahat, hiukset ja luonto.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vaalennusaine ole värinpoisto?
Tämä ihmetyttää, sillä olen aiemmin elämässäni voinut helposti vaalentaa hiuksiani. Nyt se ei vaan onnistu enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmetyttää, sillä olen aiemmin elämässäni voinut helposti vaalentaa hiuksiani. Nyt se ei vaan onnistu enää.
Ap
Ei ole, tuo mitä laitoit on väriaine joka vain hieman vaalentaa ja sävyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu. Itselläni on luonnostaan maantienväriset hiukset, joita en ole millään saanut platinanvaaleiksi. Kävin pari kertaa kampaajallakin kokeilemassa, ja nekään eivät saaneet niitä vaalennettua. Lopulta hiukseni paloivat, ja lopetin kokonaan värjäämisen. Nykyään rakastan omaa maantienväriäni.
Haluaisin viileää sävyä hiuksiini, kun on tullut harmaita ja tyvikasvu erottuu lämpimästä sävystä tosi räikeästi.
Ap
Eivät. Ne vaan sanoivat, että mun hiuksiani ei vaan saa vaaleammaksi. Ei ne tiedä miksi ei. Ja ihan ammattilaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eivät. Ne vaan sanoivat, että mun hiuksiani ei vaan saa vaaleammaksi. Ei ne tiedä miksi ei. Ja ihan ammattilaisia ovat.
Varmasti saisi periaatteessa mutta ei tuhoamatta hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Eli seuraavaksi pitää laittaa värinpoisto. Riittääkö yksi kerta? Pitäisikö sen olla sen jälkeen oman luonnollisen hiuksen värinen, vai vaaleampi? Kuinka monta päivää pitää odottaa sen jälkeen, että voi laittaa uudestaan sen 10.1, ettei tukka tuhoudu täysin?
Poistaako värinpoisto hiusten oman värinpoisto vai vain ne värjäysaineiden jäämät, joita hiuksiin on tullut vuosien mittaan?
Ap
Joku laittaa ruskeaa väri ainetta shampoon sekaan. Vaihda paikkaa missä peseydyt .
Väri ei vaalenna väriä. Hennaväriä on vaikea vaalentaa . Suoraväreissä on jälkihapettuvaa pigmenttiä , ne eivät välttämättä vaalene edes vaalennusaineella- siis värinaamiot koita ei sekoiteta hapeteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Eli seuraavaksi pitää laittaa värinpoisto. Riittääkö yksi kerta? Pitäisikö sen olla sen jälkeen oman luonnollisen hiuksen värinen, vai vaaleampi? Kuinka monta päivää pitää odottaa sen jälkeen, että voi laittaa uudestaan sen 10.1, ettei tukka tuhoudu täysin?
Poistaako värinpoisto hiusten oman värinpoisto vai vain ne värjäysaineiden jäämät, joita hiuksiin on tullut vuosien mittaan?
Ap
Suosittelen menemään kampaamoon. Nuo vaalennusasiat on vaikeita kampaamossakin ja kotona menevät ihan pieleen. Kampaaja on opiskellut asioita ja tietää mikä hapetevahvuus valita, miten levittää vaalennusaine ja osaa valita taittovärin, jotta saat haluamasi lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sen näkee sitten vaalentaako riittävästi. Jos jää kovin keltaiseksi niin sävytys on vaikeaa tai ei onnistu ollenkaan. Tuhot riippuu ihan hiustesi laadusta. Värinpoisto vaalentaa eli toki myös oma väri lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Poistaako värinpoisto hiusten oman värinpoisto vai vain ne värjäysaineiden jäämät, joita hiuksiin on tu
Miksi värjäys ei onnistu, jos tukka on kellertävää?
Ihmettelen vähän myös sitä, että miksi juurikasvuakaan ei saa vaalennettua 10.1- sävyyn, vaikka se on ihan käsittelemätöntä hiusta, eikä siinä ole mitään pigmentti.
Miksi värjäys ei onnistu, jos tukka on kellertävää?
Ihmettelen vähän myös sitä, että miksi juurikasvuakaan ei saa vaalennettua 10.1- sävyyn, vaikka se on ihan käsittelemätöntä hiusta, eikä siinä ole mitään pigmentti.
Oikein vaalea tuhka on liian hentoinen väri sitä taittamaan. Ihan tosi tosi hailakkaa keltaista se saa taitettua. Edelleenkään et ole käyttänyt varsinaista vaalennusainetta joten juurikasvusi ei vaalennu vaan ainoastaan sävyttyy.
Sori jos viesti näkyy oudosti. Lainaukset...
Punainen geeni. Mulla myös blondattuna kupariin taittava vaalea, pysyy melko viileänä kun lotraa tujuimpia hopeashampoita ja hoitoaineita. En jaksanut ylläpitää ja värjäytin omaan väriin tummaksi. Tämä pysyy hyvin viileähkönä ilman hopeashampoita, (eikä näytä feikiltä.) Tykkään tosi paljon. Ylläpidän satunnaisilla tuhkaan vivahtavilla sävytysvärjäyksillä (esim. Four Reasons kestosävyte) ehkä parin kk välein. Hiukset ovat myös hyvässä kunnossa blondailuun verrattuna.
Minä värjäytin vaalean maantien värisiä tummemmaksi/raidoittaen hiuksiani kampaajalla varmaan 20 vuotta, 40 - 60 -vuotiaana. Sen jälkeen lopetin värjäyksen kokonaan. Kun hiusten oma väri tuli esille, saan nyt nauttia blondina olosta. Väri ei ole liian kylmä tuhka, vaan aavistuksen lämmin todella vaalea ja tasainen.