Hus nostaa rajusti asiakasmaksujaan jopa +45 %
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa vaikka maksut nousisi 100% kunhan sinne lääkärille, osastolle ja tutkimuksiin pääsisi! Eikä lopetettaisi kaikkein palveluiden saatavuutta ja ajettaisi kokonaisia yksikköjä alas!
Nostakaa niitä hiton maksuja, mutta TARJOTKAA SIIHEN VASTINEEKSI HOITOA!!
Maailman kärkiluokkaa verotus,on perusteltu monella syyllä mm ilmainen terveydenhuolto.Jos ei palvelut toimi,verotusta alas niin pystyy itse maksamaan,nyt viedään rahat ja vastine rahalle on onneton,Suomalaiselle.
Suuri osa ei pystyisi maksamaan itse. Keskituloinen voisi ehkä myydä talon maksaakseen syöpähoidot jne. Sitä se sitten olisi.
Mua huvitti, kun Hesarin mielipiteissä verrattiin maksuja 80-luvun maksuihin. Tajuavatko nämä tyypit, että silloin yli 60 vuotiaita harvoin hoidettiin, kun ennusteita pidettiin niin huonona? Ja syöpähoidot on nykyään ihan eri planeetalta.
Tälläinen lähes maksuton terveydenhuolto ei vaan voi toimia pitkässä juoksussa jos ei talous jatkuvasti kasva. Ihmisten tulee itse kustantaa terveydenhuoltomenonsa ja veroprosenttia alas. Heikot menehtyy, mutta niin sen nyt vaan pitää mennä, kun ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa vaikka maksut nousisi 100% kunhan sinne lääkärille, osastolle ja tutkimuksiin pääsisi! Eikä lopetettaisi kaikkein palveluiden saatavuutta ja ajettaisi kokonaisia yksikköjä alas!
Maailman kärkiluokkaa verotus,on perusteltu monella syyllä mm ilmainen terveydenhuolto.Jos ei palvelut toimi,verotusta alas niin pystyy itse maksamaan,nyt viedään rahat ja vastine rahalle on onneton,Suomalaiselle.
Suuri osa ei pystyisi maksamaan itse. Keskituloinen voisi ehkä myydä talon maksaakseen syöpähoidot jne. Sitä se sitten olisi.
Tätä varten on vakuutukset. Jokainen saisi itse päättää ottaako vakuutuksen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä varten on vakuutukset. Jokainen saisi itse päättää ottaako vakuutuksen vai ei.
Minulle soitti vakuutusmyyjä. Puhelu loppui lyhyeen, kun mainitsin vain osan sairauksistani.
Vierailija kirjoitti:
Kuollaanpa sitten pois vain.
Jos et saa palveluja niin ei tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä oo sitten mitään järkeä enää edes käydä? Hoitoa ei saa ja siitä joutuu maksamaan....
Ei ne rahattomat ole niitä maksuja aikaisemminkaan maksaneet. Mikään ei tule muuttumaan. Jos ei saa hoitoa niin ei tarvitse maksaa.
Voit mennä toiselle hyvinvointialueella hakemaan hoitoa kun on säädetty valinnanvapaus ja pääset nopeammin hoitoon kuin HUS:issa. Syöpäleikkausjonot ovat HUS:issa pitkät ja tauti voi odotellessa levitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon uusia tyhjätaskuisia palveltavia tullut Suomen terveyspalveluihin, niin parempi se on veronmaksajilta nyhtää heidänkin edestä maksuja..
Tämä ei pahalla, eikä arvostelevasti muuten kuin kustannusten suhteen. Kuinka paljon HUS:illa on hoidossa Ukrainan sodassa vammautuneita, joiden hoito maksaa huomattavan paljon ja vie resursseja ja hoito ei maksa potilaalle mitään. Eikö niitä sota-apurahoja käytetä näihin terveydenhuoltoon vaan ne sisältyy meidän sosiaaliturvaan ja vääristää tilastoja.
Sekin maksaa kun huumeita vetävä nuoriso kärrätään päivystykseen joko tajuttomana tai pahan infektion vuoksi. Sitten on muutama mieleltään sairas jotka nielevät paristoja yms. heti kun silmä välttää eli parin päivän välein ollaan päivystyksessä ja mennään leikkaussaliin poistamaan esineitä. Mielisairaitten hoito maksaa osastolla tuhat euroa päivässä niin että rahaa palaa aivan järjettömästi sellaisten potilaiden hoitoon joiden pitkäaikaisennuste on olematon tai ei tule paranemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä me enää veroja maksetaan? Kaikki julkiset palvelut surkeassa tilassa. Valtio korvia myöten velassa. Mihin hallitus tuhlaa meidän rahat?
Eliitille menee ja loput ulkomaille, ettei vaan keskiluokalle tai varsinkaan köyhille jää mitään? Se on sitä parempaa verorahoilla loisimista.
Nimenomaan rahat menee tukipummieliitille kymmeniä miljardeja vuodessa jotka eivät tee työtä tai mitään hyödyllistä. Palkkaverotusta vaan kiristetään jotta näitä työtä vieroksuvia venkuloita paijataan. Eikö niitä sosiaalitukia voi leikata kunnolla jotta työnteko alkaisi mokomia kiinnostaa. Toinen kannuste voisi olla että jätetään vaikka pitkäaikaistyöttömät hoitamatta ja tarjotaan heille eutanasiaa koska varmaan parempi heidän itsensä mielestä että kärsimys loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti maksukyvyttömät rajataan hoidon ulkopuolelle eikä keksitä huojennuksia.
Toivottavasti et sitten sairastu, koska olet tietenkin juuri tuota maksukyvytöntä sakkia, mitta suurilla puheilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän vihreää valoa maksujen päivitykselle.
Ei voi olla niin, että samaanaikaan kun muut tottuvat kohonneisiin kustannuksiin kaikin keinoin, niin HUS:n asiakkaan pitää kumminkin aina saada "pyhä hinta" asioinnilleen,
Jos on oikeasti kipeä, niin sitten maksaa vaikka 1450% nykyistä lisää (Sen saa takaisin, jos tienaa liian vähän). Taitaa enemmän kirpaista niitä yksinäisiä vanhuksia, jotka keksivät päästään oireen päästäkseen lääkärin juttusille...
Pienituloiset vanhukset innoissaan keksivät tekosyitä päästäkseen eroon rahoistaan. Ei kun...Olen sairastellut pitkin syksyä ja nyt alkaa olla hutera olo. Painokin on vähän laskenut. En ole vielä yrittänyt päästä lääkäriin, koska joku kertoi yhteisestä tuttavasta, jolta äskettäin evättiin pääsy terveysasemalle. Hän ei todellakaan pyrkinyt sinne huvin vuoksi.
Omahan on ongelmasi, jos ei kiinnosta varata aikaa, vaikka terveydessä on jotain häikkää. Tilaa nyt se aika, äläkä syytä hoitoa, jota et ole edes hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hihihi ensin maksat maaiolman korkeimmissa veroissa terveyspalvelut ja nyt "verotetaan" toiseen kertaan maksamalla asiakasmaksuja, kannattaa ottaa vielä vakuutus+alv että pääsee kolmanteen kertaan maksamaan terveyspalveluista, hölmöläiset 😂
Ja tätä mainostetaan ILMAISENA jota ei muualla universumissa ole.
Täähän se eniten ärsyttää. Kun Euroopasss on toimivia ja jopa oikeasti ilmaisia järjestelmiä, niin niistä ei voi ottaa mallia. Pidetään omaa parhaana tai oikeastaan liian vasemmistolaisena ja halutaan tehdä asiat kuten muualla tarkoittaen Amerikkaa eikä vaikkapa läntistä Eurooppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUS-alueeseen kuuluu muitakin paikkakuntia kuin Hesa. Poliklinikkamaksu nousee 66,70 euroon.
Mutta jos asuu Helsingissä pääsee ilmaiseksi hoitoon ilman asiakasmaksuja?
Just ni. Vielä vuoden loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä me enää veroja maksetaan? Kaikki julkiset palvelut surkeassa tilassa. Valtio korvia myöten velassa. Mihin hallitus tuhlaa meidän rahat?
Eliitille menee ja loput ulkomaille, ettei vaan keskiluokalle tai varsinkaan köyhille jää mitään? Se on sitä parempaa verorahoilla loisimista.
Rikkaat ovat rahansa ansainneet. Ikävää, että tavallinen karja alkaa jo herätä eikä enää kuvittele rahojen menevän terveydenhoitoon.
Luojan kiitos on persut, jotka vielä saavat uskoteltua muuhanmaaton tulevan kalliiksi, mutta liian moni alkaa herätä siitäkin valheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulta, vakuutusyhtiö sen päättää, saatko vakuutuksen vai et. Et sinä.
Ei ole.
Omalla terveyskeskuksellani oli tapana lähettää ihmisiä herkästi päivystykseen ja erikoissairaanhoitoon heti, kun olisi pitänyt jotain tutkia. Ihmisten makseltua kaksi eri maksua yhden pienenkin asian hoidosta he alkoivat tajuta kusetuksen eivätkä enää menneet sairaalaan vaan tulivat seuraavana päivänä uudestaan terveyskeskukseen, kun neljännestä ja useammasta terveyskeskuskäynnistä ei enää tullut maksua.