Onko teillä kerrostaloasujat kaukolämpö päällä? Helsinki, Espoo
Vantaa?
Huoneisto itsellä jääkylmä ja huoltoyhtiön sihteeri mutisee vain, että riippuu ulkolämpötilasta.
Suoraa vastausta ei saa. Patterit siis jääkylmät, samoin koti!
Kommentit (13)
Minun "kaukolämpöä" rivitalo-asunnossani säätelen minä ja vielä ei ole ollut tarvetta laittaa mitään lämmitystä päälle Uudellamaalla, joten tuskin vielä Helsingissä tai Espoossa. Hyvin vielä tarkenee.
Kaukolämpö on aina päällä, vesi siis kiertää koko ajan. Kiertävän veden lämpötila riippuu ulkolämpötilasta.
Mikä sulla sitten on sisälämpötila?
Ei ole kaukolämpöä, meillä on kerrostalossa maalämpö.
Vierailija kirjoitti:
Minun "kaukolämpöä" rivitalo-asunnossani säätelen minä ja vielä ei ole ollut tarvetta laittaa mitään lämmitystä päälle Uudellamaalla, joten tuskin vielä Helsingissä tai Espoossa. Hyvin vielä tarkenee.
Samoin meillä sisällä lähes 20 astetta ilman lämmitystä.
Maantasalla oleva rivari on hyvinkin sisätilaltaan lämpimämpi kuin korkean kerrostalon ylimmissä kerroksissa olevan huoneiston lämpötila.
Meillä on ympäri vuoden lämmitys päällä mut miksi termostaatteja pitäisi pitää auki kun sisällä on edelleen mukava 21 astetta.
Aika vanha tekniikka taloissa, joissa lämmitys pannaan päältä pois kesäksi. Meillä on uusittu lämpökeskus ja iv.
Lasketaanko se kaukolämmöksi jos liiteristä 30m:n päästä pitää kantaa puita leivinuuniin ja takkaan, jos ei halua ilmalämpöpumpulla kuumuttaa taloa?
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko se kaukolämmöksi jos liiteristä 30m:n päästä pitää kantaa puita leivinuuniin ja takkaan, jos ei halua ilmalämpöpumpulla kuumuttaa taloa?
Unohtui sana ......."pelkästään" ilmalämpöpumpulla kuumuttaa taloa.
Ei ole lämmöt päällä ja edelleen sisällä 21,6C
Vierailija kirjoitti:
Maantasalla oleva rivari on hyvinkin sisätilaltaan lämpimämpi kuin korkean kerrostalon ylimmissä kerroksissa olevan huoneiston lämpötila.
Vanhemmillani kerrostalon ylin kerros (3.), sisällä +23...24 astetta. Patterit kiinni. Ikkuna yöllä auki, jotta saa nukuttua. Itselläni yksitasoinen rivari, sisällä +19. Sähkölämmitys, joten kärvistelen vielä.
ei lämmitetä vielä, koska päivälämpötilat kuulemma korkeat - helsinki - kerrostalo
Aika viileetä on vielä