Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olette / olet valinnut abortin. Miten kävi suhteen abortoidun isään? Syntyikö ehkä suhde ja halusitte uuden lapsen abortoidun 'tilalle'... t

Vierailija
18.11.2024 |

Olette / olet valinnut abortin. Miten kävi suhteen abortoidun isään? Syntyikö ehkä suhde ja halusitte uuden lapsen abortoidun 'tilalle'... tilalle ei voi koskaan saada 'uutta' lasta... päädyittekö ehkä jopa avioliittoon? Teitkö ehkä abortin miehen tietämättä tai vastoin tämän tahtoa? Mitä sitten tapahtui - vai ei mitään? Entä omat fiiliksesi?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskeyttänyt (ehkäisy petti). Onneksi täällä naisilla on itsemääräämisoikeus kehoonsa. En kadu, sillä olin 45+. Siittäjä on nykyisin ex. 

Vierailija
62/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ei just nyt mut vuoden päästä joo- ihmisiä.

Jos on täysin tuore suhde, niin onhan se vähän eri asia saada lapsi siinä kohtaa, kuin sitten parin vuoden yhdessäolon jälkeen. Kun jos kaikki ei menekään kivasti, kun toista ei vielä kunnolla tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsin abortin kun tulin raskaaksi 42-vuotiaana. Meillä oli kolme lasta joista nuorin 10. Olin jo vuosia ollut takaisin työelämässä ja rakentanut uraa. Mietimme asiaa todella pitkään ja päätimme yhdessä että emme halua enää lapsia. Ehkäisy oli käytössä mutta petti. Jos olisin jollain keinolla voinut siirtää sen raskauden jollekin toiselle, lasta toivovalle, naiselle, olisin sen tehnyt ilomielin. Mutta sehän ei ollut mahdollista.

En ollut asiasta iloinen mutta päätös oli varma. Tästä on nyt jo 15 vuotta aikaa. Ei ole kaduttanut. 

Ihan hirveetä. En todellakaan voi ymmärtää tällaista. Enttententten, tuon lapsen haluan ja tätä en. 

Mitä ihmettä? "Haluaa kolme lasta, ei halua neljää lasta" on todella selkeä päätös. Täysin järkeenkäypää,

Kertoivatko kolmen lapsen vanhemmat isoille lapsille,  että äidille tehtiin abortti?  Itselle on elämässä tapahtunut sen verran erikoisia asioita, että taka-alalla leijuu aina mahdollisuus, että jotain todella pahaa voi vielä tapahtua perheelle. Lapset ovat yhtäaikaa autossa ja iso ajoneuvo törmää perheen autoon. Hauska lomamatka, jonka aikana tapahtuu p-isku, joka surmaa täysin viattomia ihmisiä tai tulipalo täällä kotimaassa.

Vierailija
64/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsin abortin kun tulin raskaaksi 42-vuotiaana. Meillä oli kolme lasta joista nuorin 10. Olin jo vuosia ollut takaisin työelämässä ja rakentanut uraa. Mietimme asiaa todella pitkään ja päätimme yhdessä että emme halua enää lapsia. Ehkäisy oli käytössä mutta petti. Jos olisin jollain keinolla voinut siirtää sen raskauden jollekin toiselle, lasta toivovalle, naiselle, olisin sen tehnyt ilomielin. Mutta sehän ei ollut mahdollista.

En ollut asiasta iloinen mutta päätös oli varma. Tästä on nyt jo 15 vuotta aikaa. Ei ole kaduttanut. 

Ihan hirveetä. En todellakaan voi ymmärtää tällaista. Enttententten, tuon lapsen haluan ja tätä en. 

Mitä ihmettä? "Haluaa kolme lasta, ei halua neljää lasta" on to

Kertoivatko kolmen lapsen vanhemmat isoille lapsille,  että äidille tehtiin abortti?  Itselle on elämässä tapahtunut sen verran erikoisia asioita, että taka-alalla leijuu aina mahdollisuus, että jotain todella pahaa voi vielä tapahtua perheelle. Lapset ovat yhtäaikaa autossa ja iso ajoneuvo törmää perheen autoon. Hauska lomamatka, jonka aikana tapahtuu p-isku, joka surmaa täysin viattomia ihmisiä tai tulipalo täällä kotimaassa.

Ihan samalla lailla ne onnettomuudet tapahtuu riippumatta siitä, onko lapsia kolme vai neljä. En nyt hahmota tän kommentin pointtia yhtään.

Vierailija
65/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sattui vahinko, abortoin. Kävin sen jälkeen sterilisaatiossa, ei ole tullut lapsia enkä ole kenenkään kanssa suhteessa.

Ap jos mies ei halua lapsia nyt kanssasi, ei hän halua niitä myöhemminkään.

Nainen ei voi koskaan olla varma, että hän tulee uudelleen raskaaksi. Hedelmällisyysongelmat ovat nykyään arkipäivää ja myös miesten osalta se on ongelma, jota tutkijat ihmettelevät.  Lapsi, jotajoku nainen juuri nyt odottaa, VOI olla viimeinen, jonka hän saa.

Niin, pidätkö muita niin tyhminä, etteivät he tajua tätä? Elämä on muutenkin epävarmaa.

En pidä ihmisiä tyhminä, mutta joillakin on ylioptimistinen näkemys mahdollisuuksista saada lapsi. Jopa lääkäritkin ovat ottaneet asian esille mediassa. Ei haluta uskoa, että kun karttuu ikää, naisen mahdollisuus tulla raskaaksi pienenee. Toinen ikävä tosiasia on, että  miesten siittiömäärä ja niiden elinkelpoisuus on vähentynyt. Vain 20 vuotta aikaisemmin ne liikkuivat vinhaa vauhtia ja niitä oli paljon yhdessä näytteessä. Nykyään ne usein vain matelevat hitaasti mikroskooppikuvissa. Varmaan jotkut tuntevat jonkun avioparin, jolla on vain yksi lapsi, vaikka pari alunperin oli suunnitteltu kahta lasta. Sitä toista ei vain koskaan tullut.

Vierailija
66/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein abortin viikolla 20 sikiön kivuliaan ja viimeistään pian syntymän jälkeen tappavan geenivian vuoksi. Tulin uudestaan raskaaksi pari kuukautta myöhemmin. Syntynyt lapsi on jo aikuinen ja maailman rakkain. Ilman keskeytystä en olisi saanut tätä ihanaa lasta.

Mistä tiesit kivuliaisuuden? Mikä geenivika on sellainen, jonka tappavuus tiedetään varmasti? 

Aiheutti luiden katkeilun palasiksi jo kohdussa, oli siis jo satoja murtumia/luun katkeamisia viikolla 19, vaikka lapsi oli iskuilta suojassa kohdussa. Näin itsekin asian selvästi ruudulta, ei epäilystäkään kuolettavuudesta, joka tuossa tilanteessa on vain armollista. Luuletko, että noilla viikoilla tehdään abortteja mitättömien syiden takia?

Ei, en tuomitse vaan halusin tietää.

Vierailija
67/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että mitä ikinä päätänkin tehdä niin se sopii hänelle. Päädyin sitten tekemään abortin. Erosimme pari vuotta myöhemmin aivan muista syistä.

Vierailija
68/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein abortin kun tulin vahinkoraskaaksi 30-vuotiaana. Olin sitä ennen jo yrittänyt päästä sterilisaatioon, mutta lääkäri lähetti minut kotiin miettimään vielä. Olen aina tiennyt etten halua lapsia, ja abortin jälkeen sain sterilisaation kun olin "miettinyt vielä" ja olin 31v. Abortti sovittiin miehen kanssa yhdessä, hänkään ei halua lapsia. Nyt olen 47v ja yhä naimisissa saman miehen kanssa. Ja molemmat edelleen lapsettomia.

Vierailija
69/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla hoidettu asiallinen ehkäisy ei petä. En usko yhteenkään tarinaan. Vähemmän älykkäät ihmiset kännäävät, panevat sitten omaansa tai ketä sattuu ja ehkäisy on mitä on. Laskun tullessa sen kuittaa surullisen tarinan heikoin lenkki. Pieni, puolustuskyvytön uusi ihminen, jonka suunniteltu tappaminen eli murha se rakas aborttinne on.

Vierailija
70/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotias, ikä oli myös syy aborttiin. Pojan kanssa oltiin yhdessä vielä muutama vuosi, lapsia en tehnyt koskaan ollenkaan, tuo poikaystävä lapsia kyllä sai.

Vierailija
71/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla hoidettu asiallinen ehkäisy ei petä. En usko yhteenkään tarinaan. Vähemmän älykkäät ihmiset kännäävät, panevat sitten omaansa tai ketä sattuu ja ehkäisy on mitä on. Laskun tullessa sen kuittaa surullisen tarinan heikoin lenkki. Pieni, puolustuskyvytön uusi ihminen, jonka suunniteltu tappaminen eli murha se rakas aborttinne on.

Faktatilastot eivät ole samaa mieltä sinun kanssasi. Ainoa 100% varmat ehkäisyt ovat pallien poisto tai kohdunpoisto ja kumpaakaan ei saa vaan ehkäisyn takia.

Tiesitkö, että e-pilleri voi pettää jo ihan siitä syystä, että sattuu iskemään ripuli? Tai pitkä vatsatauti?

Panevatko kaikki pitkässä parisuhteessa olevat pariskunnat aina vaan ja ainoastaan kännissä, keskellä työviikkoakin, kun heille sattuu vahinkoja ja ehkäisy ei pidäkään?

Vierailija
72/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teetin abortin 23-vuotiaana nimenomaan miesystäväni vaatimuksesta, hän antoi ultimatumin, että häipyy jos lapsi syntyy. Olimme molemmat yliopisto-opiskelijoita. Lisäksi mm. äitini ja isäni painostivat aborttiin, kuulemma loppuelämä pilalla jos kesken opintojen tulisi lapsi. 

No, minä teetin sen abortin vaikka tunsin sen täysin vääräksi teoksi ja olisin itse halunnut lapsen. Lapsen isä kuitenkin jätti muutaman kuukauden päästä, vaikka oli väittänyt että kunhan vaan teen abortin niin jatketaan kuten ennenkin. Ehkä en ollut niin hauskaa ja iloista opiskelijabileseuraa, kun surin aborttia. Mutta siihen loppui se suhde.

Vierailija
73/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskeyttänyt (ehkäisy petti). Onneksi täällä naisilla on itsemääräämisoikeus kehoonsa. En kadu, sillä olin 45+. Siittäjä on nykyisin ex. 

Toisen elämästä päätit.

Vierailija
74/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sattui vahinko, abortoin. Kävin sen jälkeen sterilisaatiossa, ei ole tullut lapsia enkä ole kenenkään kanssa suhteessa.

Ap jos mies ei halua lapsia nyt kanssasi, ei hän halua niitä myöhemminkään.

Nainen ei voi koskaan olla varma, että hän tulee uudelleen raskaaksi. Hedelmällisyysongelmat ovat nykyään arkipäivää ja myös miesten osalta se on ongelma, jota tutkijat ihmettelevät.  Lapsi, jotajoku nainen juuri nyt odottaa, VOI olla viimeinen, jonka hän saa.

Niin, pidätkö muita niin tyhminä, etteivät he tajua tätä? Elämä on muutenkin epävarmaa.

En pidä ihmisiä tyhminä, mutta joillakin on ylioptimis

Niin siis länsimaalaisella elämäntyylillä steroideineen ja jatkuvine sekseineen on vaikea tulla raskaaksi vanhempana. Luonnossa tällaista ongelmaa ei ole, eli katsokaa sieltä mallia miten homma toimii jos asia kiinnostaa. Lääkärit nyt muutenkin levittelevät ihan puutaheinää ja puppua saadakseen naiset alistettua seksiorjuuteen ja synnyttämään ylöspäin jalat levällään heidän eteensä

Vierailija
75/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehdot abortoin tai pidän lapsen. Niin sanotaan ja se tarkoittaa että kohdussa on tosiaan lapsi. 

Ihan näin se ei kuitenkaan ole, hyvällä tuurilla sikiötä kasvaa lapsi, raskaus voi keskeytyä myös luonnollisesti. 

Hyvällä tuurilla sikiöstä kasvaa lapsi?

Älähän viitsi nyt. Pääsääntöisesti käy noin, ellei joku poikkeus tapahdu luonnostaan tai lasta tapeta

Ohis

Olen kuullut, että 20 tai 30 % raskauksista päättyy keskenmenoon. Siis lapsi olisi tervetullut, mutta jotakin menee vikaan odotusaikana. Tuo luku vaikuttaa suurelta. Naisten n hyvä pitää se mielessä silloin, kun harkitsevat aborttia, sillä ihmiselämän alku on hauras.

Lässyn lässyn. Jos ei halua kakaraa, ei halua kakaraa. Ihan turhaa vikinää.

Vierailija
76/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teetin abortin 23-vuotiaana nimenomaan miesystäväni vaatimuksesta, hän antoi ultimatumin, että häipyy jos lapsi syntyy. Olimme molemmat yliopisto-opiskelijoita. Lisäksi mm. äitini ja isäni painostivat aborttiin, kuulemma loppuelämä pilalla jos kesken opintojen tulisi lapsi. 

No, minä teetin sen abortin vaikka tunsin sen täysin vääräksi teoksi ja olisin itse halunnut lapsen. Lapsen isä kuitenkin jätti muutaman kuukauden päästä, vaikka oli väittänyt että kunhan vaan teen abortin niin jatketaan kuten ennenkin. Ehkä en ollut niin hauskaa ja iloista opiskelijabileseuraa, kun surin aborttia. Mutta siihen loppui se suhde.

Hohhoijaa mikä kusipää mies. Ja vanhemmat myös. On kyllä kirous olla nainen suomessa sellaisissa perheissä, missä on yksikin mies

Vierailija
77/77 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen elämästä päätit.

Päätti poistaa loisen kehostaan, no vit tu yhyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan