Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhus käyttäytyy näin?

Vierailija
18.11.2024 |

Piilottelee ja valehtelee asioistaan. Vyyhti alkoi purkautumaan edessä olevan muuton vuoksi. Tiedämme hänellä olevan todella pienet eläketulot ja olemme auttaneet aina kun voimme. Paljastui kuitenkin Kelan päätöksien vuoksi, että rahaa makaa tilillä tuhansia euroja. Mihinkään ei ole kuluttanut. Olemme ostaneet hänelle sängyn ja kodinkoneita, koska vanhat ovat olleet, noh todella vanhoja ja likaisia tai rikki, koska vanhus ei juuri siivoa. Yhtenä vuonna pyysi meiltä uutta telkkaria, johon toppuuttelin, että menee oma talous kuralle jos sellainen hankitaan. Onneksi ei ostettu, koska olisi näemme itsekin pystynyt.

Olen moisesta käytöksestä loukkaantunut ja suuttunutkin. Jotenkin petetty olo. Johtuuko sairaudesta? Onko muilla tällaista vanhempiensa kanssa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa asunnossa on parasta ollakin säästöjä yllättäviin menoihin. Toisaalta jos asuu vuokralla, voi Kelalta tulla ukaasi että muutettava halvempaan ja muuttaminenhan ei ole ilmaista, jo takuuvuokriin voi mennä tonni tai enemmän. Fiksua säästää. Siitähän se huuto alkaisi jos lapset joutuisi maksamaan takuuvuokria. Yllättävä sairastuminenkin voi vanhemmalla iällä olla todennäköisempi joten sairaalalaskuja varten on hyvä olla säästöjä. Kela kun ei välttämättä maksa mitään vaikka tulot olisi nolla. On kokemusta. 

Olisitte tyytyväisiä että on osannut olla tuhlaamatta rahojaan. Säästöt tuo turvallisuuden tunnetta. Teillä työpaikka ja säännöllinen palkka.

Minä olen samanlainen, mutta mitään huonekaluja ei ole kenenkään tarvinnut minulle ostella. Säästöjä on tonneja mutta ne on korvamerkitty asumiseen. Muut ovat maksaneet minun ruokiani ja majoittumista ym pientä ja ehkä kerran vuodessa, ei edes vuosiin välill

Kelalta saa tuen muuttoon ja takuuvuokriin.

Vierailija
22/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hoettu että köyhät eläkeläiset . Tunnen erään joka hokee tätä vaikka on parempi eläke kuin monella palkka . Olen sanonut ettei hokema sovi kaikkiin eläkeläiseen vaan riippuu eläkkeen määrästä .Kaikkeen on selitys kun on vanha ja köyhä eläkeläinen ja kaupasta ostaa mitä lystää hintoihin katsomatta että sellainen köyhä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukka säästää arkkurahoja, ettei lasten pidä sitten hautajaisia maksaa. Sitä tekee yllättävän moni, minun äitikin kehui kun on arkkurahaa säästää ettei meidän tarvitse.

Vierailija
24/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa niille omaisille jotka arkku rahaa säästää, että yhteiskunta hautaa, jos vainaja on varaton. Omaisten ei tarvitse maksaa hautausta. Mutta siis vainajan on oltava oikeasti varaton. Kaikki haudataan, vai oletteko nähneet paljonkin hautaamattomia vainajia teitten varsilla?

Vierailija
25/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70 vee ja ei ole oma sukulainen, joten en voi sekaantua asiaan tämän enempää.

ap

70-vuotias ei nykypäivänä ole vielä vanhus.

Minä olen ollut vanhus heti kun jäin työeläkkeelle! 62-vuotiaana. On hienoa olla vanhus!

Vierailija
26/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin meidän äiti. Kaikki maksatti muilla,ensin isä eli miehensä maksoi elämänsä, ja kun isä kuoli jätti kaikki maksamatta . Kaupassa keräsi tavarat kärryyni ja kun sanoin että noi on sinun ostokset, suuttui . Säästi siis omat rahansa. 

Vierailija
27/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope Ankka vanhukset aiheuttaa myös turhaa huolta omaisissa, kun esitetään köyhää ja oikeasti kerätään arkkurahoja kaiken muun kustannuksella, kuten ruoan. Mieluummin auttaisin oikeassa hädässä kuin kitupiikkiä, joka jemmaa pennosia pahan päivän varalle. Köyhyyttä on myös niin montaa sorttia kuin on sen kokijaakin.

Vierailija
28/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70 vee ja ei ole oma sukulainen, joten en voi sekaantua asiaan tämän enempää.

ap

70-vuotias ei nykypäivänä ole vielä vanhus.

Minä olen ollut vanhus heti kun jäin työeläkkeelle! 62-vuotiaana. On hienoa olla vanhus!

Nykypäivänä joutuu vielä 70-vuotiaana tekemään töitä. Ei siis voi olla vielä vanhus. Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Vierailija
29/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzmer-tauti on alkannut. 

Vierailija
30/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa asunnossa on parasta ollakin säästöjä yllättäviin menoihin. Toisaalta jos asuu vuokralla, voi Kelalta tulla ukaasi että muutettava halvempaan ja muuttaminenhan ei ole ilmaista, jo takuuvuokriin voi mennä tonni tai enemmän. Fiksua säästää. Siitähän se huuto alkaisi jos lapset joutuisi maksamaan takuuvuokria. Yllättävä sairastuminenkin voi vanhemmalla iällä olla todennäköisempi joten sairaalalaskuja varten on hyvä olla säästöjä. Kela kun ei välttämättä maksa mitään vaikka tulot olisi nolla. On kokemusta. 

Olisitte tyytyväisiä että on osannut olla tuhlaamatta rahojaan. Säästöt tuo turvallisuuden tunnetta. Teillä työpaikka ja säännöllinen palkka.

Minä olen samanlainen, mutta mitään huonekaluja ei ole kenenkään tarvinnut minulle ostella. Säästöjä on tonneja mutta ne on korvamerkitty asumiseen. Muut ovat maksaneet minun ruokiani ja majoittumista ym pient

Saa jos saa. Jälkikäteen. Yksikään muuttofirma ei kuskaa velaksi. Eikä kukaan vuokraa asuntoa "maksan takuuvuokran jos saan kelasta tuen". Raha pitää olla NYT kun muutat.

Vierailija
31/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raukka säästää arkkurahoja, ettei lasten pidä sitten hautajaisia maksaa. Sitä tekee yllättävän moni, minun äitikin kehui kun on arkkurahaa säästää ettei meidän tarvitse.

Näinpä! Sekin on nyt sitten väärin nuorempien mielestä. Mutta kyllä he sitten hautajaisia järjestellessä sen tajuaa miten kallista kuoppaaminen on.

Vierailija
32/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa niille omaisille jotka arkku rahaa säästää, että yhteiskunta hautaa, jos vainaja on varaton. Omaisten ei tarvitse maksaa hautausta. Mutta siis vainajan on oltava oikeasti varaton. Kaikki haudataan, vai oletteko nähneet paljonkin hautaamattomia vainajia teitten varsilla?

Ei ole kuin yhden lakimuutoksen päässä että omaiset laitetaan vastuuseen hautauskuluista. Kaikessa säästetään, miksei myös tässä.

Vierailija
33/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roope Ankka vanhukset aiheuttaa myös turhaa huolta omaisissa, kun esitetään köyhää ja oikeasti kerätään arkkurahoja kaiken muun kustannuksella, kuten ruoan. Mieluummin auttaisin oikeassa hädässä kuin kitupiikkiä, joka jemmaa pennosia pahan päivän varalle. Köyhyyttä on myös niin montaa sorttia kuin on sen kokijaakin.

Jospa he eivät luota siihen että lapset ja läheiset auttaa oikeassa hädässä. Minä luotan vain rahaan, rahalla saa ja hevosella pääsee. Aina löytyy joku joka rahaa vastaan auttaa. 

Vierailija
34/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä! Sekin on nyt sitten väärin nuorempien mielestä. Mutta kyllä he sitten hautajaisia järjestellessä sen tajuaa miten kallista kuoppaaminen on.

Ottaa rahaa muilta esittäen köyhää ei ole säästämistä vaan huijaamista.

Vierailija
35/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa: joko todella pihi tai sitten alkava muistisairaus. Jos olette tunteneet pitempään, voitte päätellä, kummasta on kyse. 

"Muistisairaus" on suurta kaunistelua dementoitumiselle, sillä siihen liittyy  aina muistin heikkenemisen lisäksi joku muu oire. Onko havaintoa sellaisesta?

Vierailija
36/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö mikä on dementia. Ottakaa selvää!

Vierailija
37/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan tarkka rahoistaan, mutta ei toisten rahoista.

Vierailija
38/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten saada vanhus lääkäriin jos on epäilys muistisairaudesta, mutta vanhus ei halua sitä itse myöntää? Naurahtelee koko aiheelle. Kuuluuko taudinkuvaan?

Vierailija
39/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten saada vanhus lääkäriin jos on epäilys muistisairaudesta, mutta vanhus ei halua sitä itse myöntää? Naurahtelee koko aiheelle. Kuuluuko taudinkuvaan?

Mitä hyötyä on saada vanhus lääkäriin jos ja kun hän ei koe tarvitsevansa lääkärin apua?

Vierailija
40/41 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hoettu että köyhät eläkeläiset . Tunnen erään joka hokee tätä vaikka on parempi eläke kuin monella palkka . Olen sanonut ettei hokema sovi kaikkiin eläkeläiseen vaan riippuu eläkkeen määrästä .Kaikkeen on selitys kun on vanha ja köyhä eläkeläinen ja kaupasta ostaa mitä lystää hintoihin katsomatta että sellainen köyhä

Myös oma 80-vuotias äitini valittelee kuinka on köyhä eläkeläinen. Omistaa velattoman omakotitalon, mökin ja metsää. Lisäksi käyttötilillä on kymmeniä tuhansia euroja. Säästötilistä en tiedä. Ilmeisesti köyhyys on suhteellista vai eikö mikään riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi