Mun tuet laskee yli 300€/kk, en pärjää enää! EN SAA halvempaa vuokra-asuntoa... Ei sit ole varaa ruokaan... Luottotietoja ei ole...
Miksi näin kurjistetaan heikoimmassa asemassa olevia???
Mulle jää vain 220€ yhteensä koko kuulle rahaa, kun normaalisti on jäänyt 580€.
Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!
JA HAEN KOKO AJAN HALVEMPAA ASUNTOA, MUTTA EN SAA!!!
Miten tämä voi oikeasti mennä näin? On kohta pakko varastaa ruokaa...
Kommentit (78)
580e kuulostaa isolta summalta. Hyvä, että on leikattu. Töihin ja jatkat edullisemman asunnon etsintää.
Tarvitset edunvalvojan kun et selkeästi osaa käyttää rahaa. Toinen vaihtoehto olisi työnteko.
ei tästä vielä pysty muodostamaan selkeää kuvaa tilanteesta.
Kerro tarkemmin
Mene töihin ja lopeta muiden siivellä eläminen. Eikö edes vähän hävetä?
Mitä siinä sinun toimeentulotukipäätöksessä sanotaan asunnon hakemisesta ja asumismenojen huomioimisesta?
JANKUTTAJAHULLU AKTIVOITUI.
POISTOON.
Vierailija kirjoitti:
ei tästä vielä pysty muodostamaan selkeää kuvaa tilanteesta.
Kerro tarkemmin
EI TARVITSEKAAN, AP JANKUTTAA TÄTÄ MONTA KERTAA VIIKOSSA.
Minulla ei ole luottotietoja koska Kela pakotti minut ottamaan luottokortin ja suuren lainan koska olin sairaalassa 2 vuotta.
Asun äitini vinnillä komerossa ja vuokra on 967 euroa ja vesimaksu kulutuksen mukaan n.104 euroa/kk.
Äiti ei anna ruokaa eikä rahaa. Olen 34-38-vuotias työtön mies.
Ostan kaikilla saamillani rahoilla hygieniatuotteita. Rahat loppuvat merkillisesti aina Kelan tukien (joita on leikattu 80 %) jälkeen parissa viikossa, koska ostan myös salikortin, olenhan hintelä vikisijä ja haluan isot hauikset.
En jaksa kävellä salille kun täällä pääkaupunkiseudulla on kaikki 10 km säteellä minusta.
ja minulle jää kuukaudessa 30 euroa.
Ruokajonosta minulle ei ikinä jää mitään eikä seurakunnatkaan halua antaa minulle rahojaan.
Mielestäni on oikein, että tukia vähennetään myös köyhimmiltä. Pitäisi kuitenkin antaa mahdollisuus maksuttomaan ja helppoon eutanasiaan sitä haluaville.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on oikein, että tukia vähennetään myös köyhimmiltä. Pitäisi kuitenkin antaa mahdollisuus maksuttomaan ja helppoon eutanasiaan sitä haluaville.
Valitettavasti ne eutanasiaa haluavat on harvassa. Sen sijaan tiedän kyllä monia, joita voisi auttaa sellainen enemmän tai vähemmän eutanasia.
Käyn töissä ja minulle jää vuokran ja bussilipun (tarvitsen päästäkseni töihin) jälkeen 310 e/kk. Miksi minun pitäisi maksaa veroja jotta sinä saisit 580€?
Mielestäni kuulostaa ihan kohtuulliselta, että sinulle jää vähän vähemmän rahaa kuin minulle. Sinulla on päivät pitkät aikaa käydä kävellen kaupassa ja keittää vaikka edullista hernekeittoa. Minun päivät menee siellä töissä.
Töihin