Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullista, ihastusmies, jota näin viimeksi heinäkuussa, on alkoholisoitunut vauhdilla. Olisinkohan voinut estää ilmaisemalla selkeämmin

Vierailija
17.11.2024 |

..tunteeni.

:(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän juo suruunsa parisuhteen kariutumisesta, niin tietenkin sinä voit hänet raitistaa. Jos juo siksi, että on alkoholisti, niin sitten et.

Täällä moni kommentoija kuvittelee, että kaikki juopottelijat ovat alkoholisteja. Moni juo vain syystä, eivätkä ole koukussa alkoholiin.

Tämä.

Itse en juo koskaan ilman syytä ja voin lopettaa juomisen koska tahansa. Kun ei ole syytä juoda, ei tee edes mieli juoda.

Alkoholistilla se ns syy voi olla vaikka talven ensimmäinen lumihiutale..

Vierailija
22/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän juo suruunsa parisuhteen kariutumisesta, niin tietenkin sinä voit hänet raitistaa. Jos juo siksi, että on alkoholisti, niin sitten et.

Täällä moni kommentoija kuvittelee, että kaikki juopottelijat ovat alkoholisteja. Moni juo vain syystä, eivätkä ole koukussa alkoholiin.

Tyypillistä juopon logiikkaa. "Jos se nainen ei olisi jättänyt minua, en joisi. Mutta kun jätti, niin minulla on SYY juoda."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä on "syystä juominen"?

Jos juo suruunsa niin että se näkyy ulkomuodossa niin on alkoholisti. Syyllä aloittaa ja jatkaa juomista ei ole siinä diagnoosissa merkitystä.

Juopoilla on aina syy ja juopot eivät ole koukussa, koska heillä on syy. Aikanaan kaveri kiteytti, että juopon yleensä tunnistaa siitä, kun hän ei ole omasta mielestään juoppo, vain muiden mielestä. Nimittäin juopolla on aina syy juoda ja jos ei ole, juoppo kyllä keksii syyn. Alkoholi ei ole myöskään juopolle ongelma, vaan muille se on ongelma, ei sille juopolle itselleen. 

Minä en ole juoppo, joten en tarvitse syytä juomiseen. Jos joskus juon, ihan varmasti teen sen ilman mitään hyvää syytä tai ilman yhtäkään syytä. 

Vierailija
24/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Itse en juo koskaan ilman syytä ja voin lopettaa juomisen koska tahansa. Kun ei ole syytä juoda, ei tee edes mieli juoda.

Tuota. Aikanaan tykkäsin olla ensimmäisen lumisateen aikana oluella, kun siitä baarin ikkunasta oli niin hyvä maisema. Joten pitää paikkansa, että tuo lumihiutale voi olla hyvä tekosyy. On tullut kyllä monet ensilumet seurattua oluen äärellä. Mutta siitäkin on yli 10 vuotta ja nykyään mulla ei tarvitse olla mitään perusteita, jos juon oluen ja en joka vuosi juo, koska se ei oikein sovi mihinkään tilanteeseen eli aina on tulossa jotain, minkä takia ei ole hyvä juoda yhtäkään olutta. 

Vierailija
25/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista. Mutta hänen alkoholisminsa ei ole sinun syysi.

Vierailija
26/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Niin? Minä en olekaan alkoholisti. Juon pahimpinakin vuosina alle kolmanneksen siitä mitä keskiverto suomalainen.

Vierailija
27/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun alkaa SUU NAPSUA tätä lukiessa, vaikkei normaalisti janota.

Mitä saa tanaa tuo suun napsuminen on? Onko tuo jotain juoppojen kieltä? Ei minulla suu ikinä napsu. Käy tutkituttamassa leukanivelesi, jos napsuu.

Vierailija
28/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se surullista. Mutta hänen alkoholisminsa ei ole sinun syysi.

Ei tietenkään. Mutta onkin eri asia olettaa, että olisin voinut tarjota hänelle jonkin herätteen "pelastaa itse itsensä". 

Ap

Vierailija
29/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen neitokainen onkaan? Kun ikää ja elämänkokemusta tulee lisää, valkenee se tosiasia, että et sinä ole niin tärkeä kenellekään muulle kuin itsellesi. Kovin romanttista kuvitella, että sinun vuoksesi alkoholisti olisi lopettanut juomisen. 

Miehen juomiseen on aina syynä nainen. Yksi mies juo siksi, kun sillä on niin hankala akka ja toinen siksi, kun ei ole akkaa vaan se lähti ajat sitten. Ja kummassakin tapauksessa akka on sama (minä).

Meiltä varttuneemmilta kysytään, miksi olimme niin tyhmiä, että otimme juopon miehen. Mekin olimme joskus yhtä nuoria ja sinisilmäisiä kuin sinä nyt. Me luulimme, että kyllä se mies lopettaa juomisen sitten kun... Se "sitten kun" koittaa harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta siinä vaiheessa, kun ollaan siirtämässä ruumishuoneelle.

Vierailija
30/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun alkaa SUU NAPSUA tätä lukiessa, vaikkei normaalisti janota.

Mitä saa tanaa tuo suun napsuminen on? Onko tuo jotain juoppojen kieltä? Ei minulla suu ikinä napsu. Käy tutkituttamassa leukanivelesi, jos napsuu.

Minulla suu napsuu tai oikeastaan ronksahtelee. Syynä leukanivelen vaurio nuorempana. En ole huomannut että suun napsuminen kylläkään vaikuttaisi alkoholin kulutukseeni lisäävästi mutta meitä on toki moneksi.

Vierailija
31/31 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tuo on just tyypillistä alkoholismille että esitetään ns. syitä juomiselle. Juomisen ainoa syy on se, että ihminen haluaa juoda. Jos tunnetilojen säätelyn keinona on alkoholin juominen, eli juodaan tylsyyteen tai suruunniin se on alkoholismia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän