Jos työntekijä ei opi työtään, kauanko antaisit aikaa opetella?
Jos ajatellaan, että tavallisesti työn oppii vaikka 2 kuukaudessa (suurin osa kaikista aloittavista työntekijöistä). Kuinka kauan antaisit mahdollisuuden opetella? 6kk? Vuoden?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enintään koeajan eli 6 kk. Jos ei tuossa ajassa opi, niin ei ole mitään syytä palkata pysyvästi.
Hohhoijaa. Opi siis mitä? Sitä mitä siihen asti on opetettu vai kaikkia sovellettavia kommervenkkejä mitä vastaan voi tulla? Terveisiä lakialalta.
Kyllä koeajan puitteissa pitää näkyä että onko hlö ylipäätään kykenevä oppimaan ja kehittymään. Ala kun ala. Ja onko oikeasti tietoisuus siitä mitä on opiskellut ja mistä saanut paperit.
Eikö koeaika ole olemassa juuri tätä varten? Useimmitenhan se on sen 6 kk eli siinä maksimi kuinka kauan voi opetella.
Meillä on ollut tuollainen " töissä" nyt muutaman vuoden. Itse en työnantajana pitäisi hänenlaistaan töissä. Hänestä on vain kuluja ja ei tuota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut tuollainen " töissä" nyt muutaman vuoden. Itse en työnantajana pitäisi hänenlaistaan töissä. Hänestä on vain kuluja ja ei tuota mitään.
Miksi ei ole jo potkittu pihalle? Pystyykö kuitenkin lähtökohtaisesti tekemään itsenäisesti, vai onko täysin muiden autettavana?
Tuli 2 uutta ja vastavalmistunutta yhtäaikaa. Molemmille aluksi teamsperehdytys ja yhtälailla kerrottiin asioista ja vastailtiin kysymyksiin. Neuvottiin ja ohjattiin.
Tulokas 1 otti itse vastuun ja oppii kokoajan vaikkei toki vielä ole täysinoppinut. Saa opetella ja kypsyä.
Tulokas 2 keskittyy valittamaan miten ei oo perehdytetty eikä hän sitä ja tätä...Ei kykene millään itsenäisesti toimimaan edes mallioppimalla. En usko työnantajan katsovan kauaa. Työssä täytyy kyetä toimimaan hyvinkin itsenäisesti.
Enintään koeajan verran. Myöhemmin vaikea päästä eroon, jos hommat ei vaan ala sujua.
Kyllä koeajan puitteissa pitää näkyä että onko hlö ylipäätään kykenevä oppimaan ja kehittymään. Ala kun ala. Ja onko oikeasti tietoisuus siitä mitä on opiskellut ja mistä saanut paperit.