Baarit ja klubit suurissa ongelmissa, ihmiset eivät enää ryyppää
Yleisesti ottaen nuoret juovat paljon vähemmän kuin aikaisemmin Loosen ravintolapäällikkö Joni Bitter tiivistää.
Kun suomalainen rock 2000-luvun vaihteessa alkoi levitä Keski-Eurooppaan, The Rasmuksen muusikot ihastelivat haastattelussa sikäläistä keikkakulttuuria: toisin kuin Suomessa, ihmiset menivät katsomaan keikkoja eivätkä ryyppäämään. Suomessakin kehitys on nyt mennyt siihen suuntaan, valitettavasti.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8067790
😭 Miten saataisiin taas suomalaiset ryyppäämään?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Miehiin kyllä vetoaisi tuollainen kuntosalin ja baarin yhdistelmä. Voisi näyttää voimaansa ja juoda olutta siinä samalla. Ja miksei naisiinkin. Jotain tekemistä perjantai-iltaan. Siemailla lonkeroa ja tehdä reidenlähentäjiä samalla.
A-oikeudet kuntosaleille.
Siinä oltaisiin luonnollisesti vähäpukeisina. Onkohan tuosta joku laki terveysviranomaisten puolelta, vai miksei tuollaista ole jo?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan omassa paikallisessa huomaa yhtään, ihan saman verran käy porukkaa kuin 10 vuotta sittenkin. Yökerhoissa ei ihmiset enää jaksa käydä, mutta kyllä noissa pubeissa porukkaa istuu.
Baarit nimenomaan valittaa ettei alkoholi maistu enää.
Vierailija kirjoitti:
Jengii vetää nykyään mielummin roinaa ja pulvereita. Tuolla näkee niitä kokanokkia jotka luulevat olevansa jotain erityistä.
Kolanokat käyttäytyvät keskimäärin paremmin kuin känniläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tykkään edelleen, ja naiset ovat paljon avoimempia iltaisin pienessä hipraksssa,, tulevat syliin tanssimaan eivät kilju jos heitä koskee lantiolta.
Juovuksissa oleva tulee kiehnaamaan 🤮
Ennen oli hauskempaa. Humalassa uskalsi lähestyä ihmisiä.
Humalassa oleva tuo ne huonommat/tylsimmät puolensa esiin mutta itse luulee olevansa hauska
Vierailija kirjoitti:
Toistakymmentä vuotta pidin osaltani paikallisia juottoloita pystyssä, sitten omanikäiseni hävisivät kuvioista, nuoremmat vastakkaisen sukupuolen edustajat alkoivat katsoa kieroon, jos yritin jututtaa. (Katsoivat ne oman ikäisetkin kieroon, muttei siitä sen enempää.) Totesin, että saman saan jos kulutan alkoholini kotona, ja halvempaakin se on.
Jollei uuusia sukupolvia kiinnosta baareissa rällääminen, se on voi voi.
Kai sitä vois baareissa käydäkkin mutta kun sinne tulee ihmiset vasta 23:n jälkeen, yöllä tykkään nukkua nykyään, hölmöä kun pitäis kotona kykkiä pitkän illan yksin ja sitten vasta baariin. Ravintoloitten oma vika kun alkoivat pitää baarejaan auki aamuun asti, ainakin vanhempi väki jää kotio no kakarat tykkää kun saa valvoa myöhään.
Ainakin omassa paikallisessa oli eilen pubiin täydeltä porukkaa. En tiedä yökerhoista, mutta räkälät ainakin kannattaa
Tarjoilijoiden korvaaminen juoma-automaateilla toisi baareille ja yökerhoille säästöjä.
Kävin eilen baarissa, aloituspaikassa drinkit 12€*3=36€.
Sitten siitä yökerhoon, missasin muutamalla minuutilla ilmaisen sisäänpääsyn, 12€+4€ narikka. Join yökerhossa pelkkää vettä (0€).
Eli hinnaksi muodostui viisikymppiä. Mielestäni ihan hyvä tulonsiirto kahdelle yrittäjälle 4 tunnista.
Ei kiinnosta enää baarit ja juominen. Ja on liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tykkään edelleen, ja naiset ovat paljon avoimempia iltaisin pienessä hipraksssa,, tulevat syliin tanssimaan eivät kilju jos heitä koskee lantiolta.
Juovuksissa oleva tulee kiehnaamaan 🤮
Hyvältä se tuntuu, eikä baareihin ihan kaatokänniläisiä saa edes päästää.
Tämä saattaa pitää paikkaansa ja koskettaa oikeastaan koko tapahtuma alaa. Minä itse en ole käyttänyt alkoholia varmaan 5 vuoteen ja tämän myötä en myöskään käy yleisötapahtumissa.
Korona aikana minä ihmettelin kun ihmiset valitti sitä ettei saa mennä baareihin jos ei ole koronarokottautunut tai ihmiset valitti ettei saa mennä yleisötapahtumiin jos ei ole koronarokottautunut koska minun elämään koko korona ei vaikuttanut millään tapaa.
Minä kun en käy baareissa,ravintoloissa tai yleisötapahtumissa niin minun palkastani jää paljon enemmän yli joten pystyn sijoittamaan ja lyhentämään asuntolainaa nopeasti pois.
M33
Vierailija kirjoitti:
Käyn nykyään yökerhoissa vain työporukan juhlien yhteydessä ja sekin on liikaa. Tuntuu vaan tyhmältä istua siellä muki kädessä.
Pubeissa ja terasseilla voi sentään yrittää keskustella.
Voi avautua tuikituntemattomille. Ketä saa asiansa kuuluviin siinä örveltäjien huutoremakassa. Tietysti kovaäänisin rellestäjä.
Vierailija kirjoitti:
"Kannabiskokeilut ovat lisääntyneet selvästi. Ennen meille ohjautui nuoria lähinnä alkoholin käytön vuoksi, nyt kannabis on ykkönen, nuorisopsykiatri Jaana Lepistö kuvailee tilannetta.
Hän työskentelee Turun yliopistollisessa keskussairaalassa (Tyks) avopediatrian lasten ja nuorten mielenterveys- ja päihdepalveluissa.
Nuoret ottavat usein pillereitä, joiden sisällöstä heillä ei ole mitään hajua.
Kannabiksen lisäksi Lepistön tiimiä työllistävät pillerikokeilut. Tavallisimmin tableteista löytyy rauhoittavia bentsodiatsepiineja, joita käytetään ahdistuksen ja unettomuuden hoitoon.
Nuorille on tyypillistä, että he ottavat usein pillereitä, joiden sisällöstä heillä ei ole mitään hajua. Siellä saattaa olla morfiinista ja heroiinista tuttuja opiaattejakin."
Pillerit joista ei ole mitään hajua ja kannabiksesta ollaan taas kerran eniten huolissaan. Nuorista ikäluokista vähintään puolet viihdekäyttää kannabista. Tuo pelottelu on niin vanhanaikaista että jopa mun kaltaista vanhaakin se huvittaa. Kannabis aiheuttaa noin yhden psykoosin kahdessa vuodessa suomessa. Ne sekakäytön psykoosit missä kannabis on yhtenä aineena mukana eivät ole kannabispsykooseja.
Alkoholi aiheuttaa 4000 psykoosia vuodessa niin älyllisesti epärehellistä nostaa kannabis tikun nokkaan muka hirveänä psykoosiriskinä. Kun se kannabiskauppa on rikollisten hallussa niin kyllä ne myy kaikkea mahdollista. Teoriassa siihen voi tehdä muutoksen ja laillisen kannabiksen ostajille ei tyrkytetä kaikkia aineita. Käytännössä poliitikot eivät siihen pysty niin tämä kauan jatkunut homma jatkuu. Kielto ei toimi mutta poliitikot ei osaa muuta.
Erittäin hyvä asia. Huomasin jossain vaiheessa etten ole juonut kahteen vuoteen enkä ole kyllä menettänyt mitään. En aina edes muista alkoholin olemassa oloa.
Tämän huomasin kun olimme kaupassa ja kaverit pohti mitäs juotavaa ottaisi meidän leffa iltaan. Mulla oikeesti vilisi mielessä mehut ja limut niin kuin lapsilla :D He siinä silmät loistaen jutteli kuin mitkäkin ammattilaiset että ei tätä kun tää ei sovi sen kans ja tää oli ehkä liian makee ja tää kuivaa ja mä vaa seisoskelin vieressä kokiksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät ryyppää ja me keski-ikäiset ryyppäämme kotona.
Ja kaikki me keski-ikäisetkään emme ryyppää.
Mikä järki on ryypätä tai törsätä rahoja humpuukkiin kun rahoille on fiksumpiakin kohteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistakymmentä vuotta pidin osaltani paikallisia juottoloita pystyssä, sitten omanikäiseni hävisivät kuvioista, nuoremmat vastakkaisen sukupuolen edustajat alkoivat katsoa kieroon, jos yritin jututtaa. (Katsoivat ne oman ikäisetkin kieroon, muttei siitä sen enempää.) Totesin, että saman saan jos kulutan alkoholini kotona, ja halvempaakin se on.
Jollei uuusia sukupolvia kiinnosta baareissa rällääminen, se on voi voi.
Kai sitä vois baareissa käydäkkin mutta kun sinne tulee ihmiset vasta 23:n jälkeen, yöllä tykkään nukkua nykyään, hölmöä kun pitäis kotona kykkiä pitkän illan yksin ja sitten vasta baariin. Ravintoloitten oma vika kun alkoivat pitää baarejaan auki aamuun asti, ainakin vanhempi väki jää kotio no kakarat tykkää kun saa valvoa myöhään.
Tuvan saakin nykyään täyteen järjestämällä jo alkuillasta K40- tai K50-tanssidiskon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan omassa paikallisessa huomaa yhtään, ihan saman verran käy porukkaa kuin 10 vuotta sittenkin. Yökerhoissa ei ihmiset enää jaksa käydä, mutta kyllä noissa pubeissa porukkaa istuu.
Pubiporukalla on oma elämäntapa. Eihän se välttämättä muutu vanhetessa.
En tiedä onko kukaan maininnut sitä että suomessahan ikäluokat pienenee jatkuvasti joten se vaikuttaa myös asiaan.
Esimerkiksi ysärillä oli nuoria ja keski ikäisiä enemmän kuin nyt.
Ikäluokat pienenee joka vuosi eli tänä vuonna syntyvä ikäluokka on isompi kuin ensi vuonna syntyvä ikäluokka, ulkomailta tuodut ihmiset taas ei juo kulttuurin takia niin paljon kuin suomalaiset.
Ei kai nuoriso nyt enää kallista viinaa vedä, kun pään saa sekaisin halvemmallakin siis rentouttavan ja hyvän olon vai miten se menikään