Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on leikattu köyhiltä niin paljon, että varmaan vaikuttaa yrittäjien joulumyyntiin

Vierailija
17.11.2024 |

Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys.  Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. Suomessa ei ole niin paljon rikkaita, että voisivat tämän maan pitää pystyssä. 

Kun Suomi putosi puusta. 

Kommentit (467)

Vierailija
281/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hauskaa, kun joku kirjoittaa, että meillä on toimeentulotuki. Sitä ei todellakaan kaikki työttömät saa.

Potkulaki voi olla hyväkin herätys ihmisille. Joutuvat elämään puolison 2200 bruttopalkalla - verot ja saavat tohon pelkän 595 työmarkkinatuen ja lapsille pitäisi ostaa ruokaa.

Jos ei saa toimeentulotukea niin silloin tulot on suuremmat kuin se toimeentulotuki mihin olisi oikeutettu ilman tuloja.

Vierailija
282/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudesta aiheutuu terveydenhuollolle lähes 4 miljardin lisälasku. Sitten mennään hoitoon, ja saadaan diabetes- ja kolesterolilääkkeitä, vaikka monet voisivat itse ruokansa valitsemalla paremmin estää tai ainakin viivästyttää noiden tautien syntymistä.

Köyhät lihavimpia ovat. Rahat ei riitä terveellisiin ruokiin. Syrjäytyminen, alkoholismi, rikollisuus huumeet, lastensuojelu, psykiatriset sairaudet, lasten ja nuorten pahoinvointi. Sosiaaliluokat

Terveellinen ruoka on edullista. Ongelma ei raha, vaan viitsimisen puute. Keitot, padat, kiusaukset, uunijuurekset, juurekset ylipäätään, jauheliha, kana, puurot yms. Eivät todellakaan ole kalliita. Marjat ja sienet ovat ilmaisia, omenoita sai syksyllä monesta paikasta lahjoituksina, itse kasvattamallakin saa tuoreita yrttejä, salaattia jne. äärimmäisen pienellä vaivalla. Kalakin olisi ilmaista. Mutta kun eivät viitsi mitään vaivaa nähdä.

Terveellinen ruoka ei ole enää aikoihin ollut edullista, ainakaan verrattuna höttöroskaan. Juuresten kilohinnat nykyään pitkälti yli 2 e kun ennen alle euron. Kaaleissa ja sipuleissa sama, hinnat tuplaantuneet. Marinoimaton liha maksaa tuplat siitä mitä keinoainemarinoitu. Aina olen tehnyt ruuan alusta asti itse, terveellistä ja aiemmin huokeaakin. Pakko sanoa, että nykyään saisi halvemmalla jos käyttäisi eineksiä, makaronia ja makkaraa. 

Itse asun lähellä metsiä, joten mulle tosiaankin marjat ja sienet ovat ilmaisia, mutta kykenen ymmärtämään, että kaikki eivät ole näin onnellisessa asemassa. Sulta tuo ymmärrys ilmeisesti puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kauppakeskuksessa töissä ja keskuksen liikkeiden myynti on kasvanut huimasti tänä vuonna ja keskus tulee tekemään parhaan tuloksensa aikoihin, vaikka joulun parhaat päivät on vasta edessä. 

Onko syynä ahneusinflaatio ? Hinnathan on nousseet järkyttävästi.

Vierailija
284/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hauskaa, kun joku kirjoittaa, että meillä on toimeentulotuki. Sitä ei todellakaan kaikki työttömät saa.

Potkulaki voi olla hyväkin herätys ihmisille. Joutuvat elämään puolison 2200 bruttopalkalla - verot ja saavat tohon pelkän 595 työmarkkinatuen ja lapsille pitäisi ostaa ruokaa.

Näillä tuloilla ei toimeentulotukea tarvitakaan.

Vierailija
285/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän työtön ole automaattisesti köyhä. Eikä mikään este vaikkapa parturissa käynnille.

Meidän viishenkisellä perheellä ei ainakaan varaa aina, vaikka kummatkin vanhemmat töissä. Harrastuksiin ei enää varaa, lomamatkoihin ei varaa, huvipuistot maksaa liikaa, elokuvissa voi vain harvoin käydä. Lapset kyselee, miten voi olla, työssä käyvät ihmiset. No kaikki on niin kallista. Eläminen ja asuminen menee edelle. 

Jospa tuosta olisi tulevalle sukupolvelle jotain hyötyä kun teillä ei ole varaa ylenpalttisesti saastuttaa.

Vierailija
286/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon oli rikkaita eilen Kärkkäisellä, parkkipaikat ja talo täynnä asiakkaita, kassat pullisteli. 

Niin oli joo. Kävin minäkin siellä katselemassa miten paljon on tavaraa mitä ilman voin elää. Ainoat vähän jouluun liittyvät asiat on "pikkujoulumatkat"  Tallinnaan. Kaksi matkaa tänä vuonna. Syödään, juodaan, katsellaan kaupunkia. Viinejä ja glögejä sieltä voisi ostaa. Kinkkua ja lohta saa Suomestakin, kuusi omalta maalta. Siinä kaikki. Ruuat ei paljon maksa.

Vierailija
287/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen porkkanat alle euron kilo. Kaali taisi olla 1,25 ja peruna myöskin alle euron esimerkiksi. Myös punajuuri oli alle euron. Eli ei ne juurekset yms. ole edelleenkään kalliita mielestäni. Tietenkin hintaan vaikuttaa aina myös minkä kokoisen pussin ostaa. Sipulit ostimme irrallisina koska ne halvempia niin. Porsaan palapaistia pari pakettia ja meille usean päivän ruoka. Lisäksi perunaa yms. Kokonaisen kirjolohen kävimme hakemassa myös kun 7,90 kg. Aiemmin ostimme kahvia kun tarjouksessa. Vaikka meillä kahden työssäkäyvän talous niin tullut tavaksi säästää ruokamenoista aina kun mahdollista. 

Vierailija
288/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ei shoppaile mitään ylimääräistä. Se että aiemmin pystyit shoppailemaan köyhänä, tarkoittaa sitä ettet ollut oikeasti köyhä aiemmin.

Vierailija
289/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhät muutenkaan mitään osta.

Niin ei ostella turhaa tavaraa. Kaikkea on. Töissä ollessa voi ostaa jotain tavaraa ennakkoon tarjouksista. Viron matkoista kesäisin ja talvisinkin ei luovuta. Siellä käydään mielenkiintoisista paikoista, syödään edullisesti ja ostetaan edulliset tuliaiset eikä sieltäkään mitään turhaa. On käyty jo 25 vuotta, enemmän ja vähemmän.

Vierailija
290/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt muka ostoksiin vaikuttaisi, kun kaikilla on luottokortti? Sehän vedetään vaikka maksimiinsa, kun "on pakko" hankkia kaikenlaista krääsää.

Ei ole kaikilla luottokorttia.

Eikä kaikki edes halua luottokorttia,vaikka sen saisivat. Kuten minä.

Vierailija
291/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kauppakeskuksessa töissä ja keskuksen liikkeiden myynti on kasvanut huimasti tänä vuonna ja keskus tulee tekemään parhaan tuloksensa aikoihin, vaikka joulun parhaat päivät on vasta edessä. 

Kauppakeskukset ammottavat tyhjyyttään. Kaikkialla tyhjiä vuokratiloja, joista yrittäjät ovat joutuneet lopettamaan. 

Tämä kyllä pistää nykyään silmään. Asun Lappeenrannassa, ja täällä oli ennen viisi kauppakeskusta keskustan alueella. Nyt niistä kauppakeskukseksi voi sanoa enää kahta. Yksi keskus on purettu (samoin vieressä ollut hotelli), keskellä keskustaa ammottaa iso monttu johon ei näillä näkymin aiota rakentaa yhtään mitään. Kaksi kauppakeskusta on vielä pystyssä, mutta toisessa on vaan S-market ja normal sekä pari ravintolaa, toisessa ei kai ole oikein muuta kuin joku etninen kauppa

Saattaa olla syynä myös tämä verkkokauppa ja sieltä ostamiset.  Siksi kaupat ja keskustat kuihtuvat. Ja meille jotka asioidaan vielä kaupoissa, ei ole tarjolla paljon mitään.

Vierailija
292/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudesta aiheutuu terveydenhuollolle lähes 4 miljardin lisälasku. Sitten mennään hoitoon, ja saadaan diabetes- ja kolesterolilääkkeitä, vaikka monet voisivat itse ruokansa valitsemalla paremmin estää tai ainakin viivästyttää noiden tautien syntymistä.

Köyhät lihavimpia ovat. Rahat ei riitä terveellisiin ruokiin. Syrjäytyminen, alkoholismi, rikollisuus huumeet, lastensuojelu, psykiatriset sairaudet, lasten ja nuorten pahoinvointi. Sosiaaliluokat

Terveellinen ruoka on edullista. Ongelma ei raha, vaan viitsimisen puute. Keitot, padat, kiusaukset, uunijuurekset, juurekset ylipäätään, jauheliha, kana, puurot yms. Eivät todellakaan ole kalliita. Marjat ja sienet ovat ilmaisia, omenoita sai syksyllä monesta paikasta lahjoituksina, itse kasvattamallakin saa tuoreita yrttejä, salaattia jne. äärimmäisen pienell

Totta puhut. Nämä on valintoja,toiset keittää ruuat itse alusta asti ja toiset ei. Heillä taitaa olla woltti ruokaa.

Vierailija
293/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvin nosto ja kotitalousvähennyksen karsiminen tullee vaikuttamaan paljon verokertymään ja työllisyyteen joten pidelkäähän baskereistanne kiinni alamäki tulee olemaan huimaa

Vierailija
294/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siltä köyhältä leikataan jos ei sillä ole mitään? Leikkaushöpinät ovat niin harhaanjohtavia.

Se on todellista leikkausta että työssäkäyvältä joka on itse ansainnut ansionsa leikataan joka kk palkasta iso siivu ja jaetaan se täysin tuntemattomille. Jos tätä leikattavaa osuutta on nyt edes vähän pienennetty, niin se tarkoittaa sitä että leikkaukset ovat vähentyneet eivätkä lisääntyneet. 

Ja kun työssäkäyvien ostovoima kasvaa kun heiltä leikataan vähemmän tulee se näkymään positiivisesti myös kauppojen myynnissä. 

Vierailija
295/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tutussa lähikaupassa ja tuli omituinen fiilis kun hoksasin että kassajonossa vaki-asiakkailla käsissään tosi niukasti ruokatarvikkeita ja että ainoat  asiakkaat, joilla oli kärryt täynnä ruokaa, puhuivat venäjää. Heitä oli kauppa täynnä. 

Vierailija
296/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti-Joulu useimmilla edessä, kun kuiteskin haluavat edes jotain lapsilleen lahjaksi.

Vierailija
297/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Suomi tarvitsee enemmän rikkaita ja suuremmat tuloerot. Rikkaat maksaa köyhien loisimisen.

Loputon demarointi on ajanut varakkaimmata ja parhaimmat meistä ulkomaille. Tätä viestiä on tullut tuttavapiiristäni jatkuvasti. Kyse on todella suuresta massamuutosta. Itsekin harkitsen muuttoa.

-varakas n43

Elintasopakolainen, mahdollistavat tuet viet vastikkeettomasti

Vierailija
298/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon oli rikkaita eilen Kärkkäisellä, parkkipaikat ja talo täynnä asiakkaita, kassat pullisteli. 

Niin oli joo. Kävin minäkin siellä katselemassa miten paljon on tavaraa mitä ilman voin elää. Ainoat vähän jouluun liittyvät asiat on "pikkujoulumatkat"  Tallinnaan. Kaksi matkaa tänä vuonna. Syödään, juodaan, katsellaan kaupunkia. Viinejä ja glögejä sieltä voisi ostaa. Kinkkua ja lohta saa Suomestakin, kuusi omalta maalta. Siinä kaikki. Ruuat ei paljon maksa.

En tiedä missä kaupungissa olitte, itekin olin eilen siellä, eikä ollut mitenkään kiireistä tai ruuhkaa. Ostin omaan kotiin muuttavalle lapselleni yhden pienen keittiökoneen. Siinä kaikki, eikä siellä keittiökoneosastolla ollut muita.

Vierailija
299/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joululahjat Temulta, vähemmän lahjoja ylipäätään. Tapana on ollut käydä joulun alla kampaajalla koko perhe, ei enää, leikkaan itse. Pikkujouluihin saa välttää se kymmenen vuotta vanha pikkumusta. Jotain joulutilpehööriä on yleensä hankittu ja syöty hyvin. Nyt jaan jouluruoat niin, että osan joulun herkuista teen vasta uudeksi vuodeksi. Pakko keksiä säästökohteita, kun miehellä alkoi yt- neuvottelut. Tosin aloitin säästämisen jo heti tämän hallituksen kokoonpanon selvittyä, koska tiesin mitä odotettavissa on. 

Vierailija
300/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturit, uimahallit, kuntosalit ja muut sellaiset.

Siis mä käyn töissä, palkka yli 5 tonnia, enkä kyllä käy missään uimahalleissa tai salilla. Puhelinliittymä on halvin, puhelin monta vuotta vanha. Olen kasvattanut pitkät hiukset, joskus niitä itse tai kaveri tasaa, mutta viimeksi varmaan 4 vuotta sitten leikannut.

Eilenkin tein ruoaksi porkkanakeittoa, kun eurolla sai 2 kiloa porkkanoita. Baarissa kävin viikonloppuna, ja sinne meni rahaa. Tilasin myös Kiinasta boksereita, jotka maksoivat jotain 2e. Jos olisin työtön, niin eläisin vielä säästeliäämmin.

Mikä ihmeen kuvitelma se on, että työttömien pois saada bussikortti, elokuvaliput, teatteriliput, salikortit, uimahallipääsyt ja kaiken maailman pelit ja vehkeet!? Tuollaisten vaatimusten kuuleminenkin saa niin veren kiehumaan, kun tajuaa, ettei ole leikattu vielä tarpeeksi, kun elellään aivan pää pilvissä.