Miss Tanska on uusi Miss Universe 2024
Mielipiteitä?
Matilda oli kyllä 30:n parhaan joukossa.
Top 5 : Meksiko, Tanska, Nigeria, Thaimaa ja Venetsuela.
Kommentit (564)
Onko voittajalla värilliset piilolinssit.
Top viitosta en olisi arvannut ikinä. Mun vitosessa olisi ollut ainakin Peru ja Zimbabwe mutta ei missään nimessä Tanska.
Matilda oli upea ja olisi hyvinkin voinut olla top 5 tai kenties jopa voittaa, jos olisi vaan ollut itsevarmempi ja iloisempi lavalla. Häntä selkeästi jännitti, poseerasi liian nopeasti ja hymy unohtui mikä teki hänestä vähän kylmän ja väkinäisen oloisen. Kun taas vertaa Tanskan Viktoriaa joka oli energinen ja iloinen ja hyvin kotonaan lavalla. Tanskan missillä on ilmeisesti paljon kokemusta kisoista, mikä tässä vaikutti. Suomen Matilda ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin isoilla lavoilla.
Moni ei ymmärrä miten paljon psyykkistä treeniä tälläiset kisat tarvitsee, tuskin sitä ymmärtää edes Suomen missiorganisaatio. Sen vuoksi tähän puoleen ei varmaan paljon panosteta. Oikeasti näissä kisoissa tarvitaan aivan samanlaista vahvaa henkistä mentaliteettia ja keskittymistä kuin huippu-urheilijat tarvitsevat kisasuorituksissaan. Se mitä pään sisällä ajattelee heijastuu heti lopputulokseen. Jos on yhtään epävarma, niin se näkyy lavalla. Eli tiivistettynä Matildalta puuttui vaan lavalta itsevarmuuttaa, rauhallisuutta, iloisuutta, energisyyttä ja katsekontaktia tuomareiden ja yleisön kesken.
Top 30 on myös hieno saavutus, mutta hänen lookilla ja kävelyllä olisi ollut myös aineksia korkeampaan sijoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Liian pienet tissit.
Missivuoden aikana ehtii hankkia kunnon muhmukat kuten Sheynnis.
Vierailija kirjoitti:
Tanskalainen vaalea voittaja on kuin barbie. Luonnlssa vähemmällä meikillä erittäin kaunis, raikas ja luonnollinen.
Ole hyvä ja linkitä tämmönen mystinen kuva kun kukaan muu ei ole sellaista nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
No on sillä kyllä ainakin nätit isot siniset silmät - toisin kun meidän missillä. Mutta joo, vähän Barbie-tyylinen, toisaalta hyvä, että vaihteeksi blondi voitti.
Pitkään on barbie-tyyli ollut muodis nyt. Kauneuskisoissakin noudatetaan usein trendejä. Muutenkin pohjoismsinen kauneus on nyt in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että voitto meni vaalealle ja skandinaaveihin, mutta ei kyllä kisan kauneimmalle. Kovat muoviset piirteet ja jotenkin "rumalla ja korostetulla tavalla" skandinaaviset. Iso leuka ja nenä, kovat siniset silmät, pitkän malliset kasvot ja blondattu iso tukka. Puuttuu sellainen pehmeys ja sulokkuus.
Matildassa olisi ollut juuri sitä pehmeyttä ja sulokkuutta mikä Victorialta uupuu.
Matilda vaikutti tyrkyltä! Tanskalaisen esiintymisestä ei tietoa, mutta luulen kuitenkin luontevammaksi kuin tyrkky matilda! Teennäinen koko miss finland mathilda!
Tuolla kisoissa putää nimenomaan olla tyrkky. Tanskan tyttö osasi sen, kun kisannut paljon. Matilda nimenomaan on äärimmäisen aito. Tanskan tyttö ei ollut kovin pitkä, vain noin 170, Matilda on 179 cm. Matilda on enemmän mallityyppiä. Ei edusta klassista kauneutta, mitä tuolla haetaan. Hiukset on tärkeä olla näyttävät, isot silmät jne. Ne kuuluu klassiseen naiskauneuteen. Mutta Matilda on muuten erittäin upea ja mieletön karisma.
Onkohan tuolta voittajalta poistettu kylkiluita?
Yllättävä voittaja mielestäni, olin varma että joku tumma kaunotar voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin sen.
Siro blondi, hyvin kokenut kauneuskilpailija, noudatti kisan li joja eli ei ollut mitään vaatimatonta tanhupukua vaan jäätävä ns. kansallispuku. Klassiset pitkät missihiukset.
Upeat silmät.
Hyvät piilolinssit ja lisäkkeet. Kisojen nimi pitäisi vaihtaa: paras kirurgin tulos voittakoon.
Kaikkihan nuo on todella duunattuja. Tämä tanskalainen vain pienessä mrin. Latinoilta poistetaan kylkiluita, valtavat lisäkehiukset, korjataan nenät pienemmäksi, imetään rasvaa jne. Noissa maissa missi-business on iso juttu
Selkeästi on iso juttu kun lähes kaikki on 180 cm pitkiä, sellaistenkin maiden edustajat missä perinteisesti nainen on noin 150 cm pitkä.
Suomen Matilda oli 179 cm ja varmaan pisin tai pisimpiä, oli häntä paljon lyhyempiä myös mukana kisoissa tänäkin vuonna. Lyhyimmät 165 cm. Muutamia vuosia sitten kisan voitti Olivia Culpo 165 cm. Tuo voittaja, Tanskan tyttö oli 172 cm.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olin varma että joku kaunotar voittaa mutta olin väärässä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta yllättävä. Jos seuraa kauneustrendejä, niin nyt ihaillaan pohjoismaista kauneutta. Myös barbie-look on ollut pinnalla Barbi-elokuvan myötä. Tanskan Victoria edustaa juuri näitä ihanteita. Täydelliset sievät barbie-kasvot, siro, ei kovin pitkä kuitenkaan, isot näyttävät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että voitto meni vaalealle ja skandinaaveihin, mutta ei kyllä kisan kauneimmalle. Kovat muoviset piirteet ja jotenkin "rumalla ja korostetulla tavalla" skandinaaviset. Iso leuka ja nenä, kovat siniset silmät, pitkän malliset kasvot ja blondattu iso tukka. Puuttuu sellainen pehmeys ja sulokkuus.
Matildassa olisi ollut juuri sitä pehmeyttä ja sulokkuutta mikä Victorialta uupuu.
Matilda vaikutti tyrkyltä! Tanskalaisen esiintymisestä ei tietoa, mutta luulen kuitenkin luontevammaksi kuin tyrkky matilda! Teennäinen koko miss finland mathilda!
Tuolla kisoissa putää nimenomaan olla tyrkky. Tanskan tyttö osasi sen, kun kisannut paljon. Matilda nimenomaan on äärimmäisen aito. Tanskan tyttö ei ollut kovin pitkä, vain noin 170, Matilda on 179
Höpöhöpö noiden isojen silmien kanssa. Ne eivät tarkoita automaattisesti kauniita silmiä, itse asiassa harvoin tarkoittavat.
Ainut jonka veikkasin oikein oli, että Miss Nigeria on kolmen parhaan joukossa, ellei jopa voita. Ajattelin että voisi voittaa. Hieman ihmetyttää ettei Miss Dominikaaninen tasavalta ole viiden joukossa.
Mikä tuo Euroopan ja Lähi-idän voittaja -läppä on? Toki olemme nykyisen Lähi-idän alueelta lähtöisin, mutta eiköhän tuo nyt (2024) voida lukea jo ihan omaksi alueeksi niin kulttuurisesti kuin rodullisestikin. Tuhat vuotta vanhoja juttuja ei enää kannata muistella ja valkoiset ovat erittäin pieni vähemmistö tuolla alueella jo.
Miksi ei muuten ole Miss Uniperse-kisoja. Olisi kiva tiirata.
Vaikuttaa, että Suomen missiorganisaatiossa on edelleen sama meno kuin joskus takavuosina. Pia Pakarinen kun luopui kruunustaan petyttyään tuen puutteeseen ja muuhun:
"Missiorganisaatiossa ei ymmärretty mielestäni lainkaan missin arvoa. Pitkäjänteistä suunnittelua ei ollut, ja paljon potentiaalia jäi käyttämättä. Aloin itse haalia keikkoja ja sponsoreita esimerkiksi Universum-kisamatkalleni."
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kunnon IG-beibi tämä tanska.
Taas lisää katkeruutta tiedossa miehille, jotka eivät voi tilata voittajaa suoraan kotiinsa?
Vaikka en ymmärrä miss Tanskan voittoa niin se on ainakin hyvä, että blondi ja pohjoismaalainen voitti.
Selkeästi on iso juttu kun lähes kaikki on 180 cm pitkiä, sellaistenkin maiden edustajat missä perinteisesti nainen on noin 150 cm pitkä.