Jos armeijaan meneminen on niin hirveää, niin miksi miehet aina muistelevat lämmöllä armeija-aikoja?
Aina hymyssä suin ja naureskellen kertovat armeijamuistoja.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan asevelvollisuusikäiset ovat niitä armeijaa vieroksuvia epäisänmaallisia otuksia. Kyllä kunnolliset armeijan velvollisuudekseen ja oikeudekseen käyneet sitä myös lämmöllä muistelevat.
Nyky-yhteiskunnassa levitetään miesvihaa ja hallitus tekee parhaansa lietsoakseen ristiriitoja kansan keskuuteen, joten ihme, että näinkin moni edelleen suorittaa asevelvollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Mediassa armeijaa pidetään hienona asiana, kun valkoiset miehet pakotetaan puolustamaan valkoisia miehiä vihaavia naisia ja muslimeja. Itse erosin armeijasta tästä syystä. En ole enää käytettävissä ja uhrattavissa naisten ja islamistien sairaisiin pakkomielteisiin.
Ei susta mitään hyötyä olisikaan
t: nainen ja muslimi
Enpä ole kuullut juuri kenenkään jälkeenpäin muistelevan, paitsi humalassa lauantai-iltana ja on sitten jokseekin rasittavaa kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ylellisyyttä olla tapaamatta/pitämättä yhteyttä poikaleiriläisiin, jos nyt satunnaisesti törmännyt muutamaan esim junassa tms, niin siinä se kaikki.
Muistelenko lämmöllä? No en todellakaan, erityisesti kun muistaa kuinka tuo keikka vei vuoden tulot ja tämän päivän liksalla mitattuna se on kuusinumeroinen summa. Kalliiksi kävi tuo keikka "maan parhaan johtamiskoulun" kera.
Ja v!tut sinulla olisi sellaisia tuloja tuolloin parikymppisenä ollut?Taas tämä ymmärtämättömoen typeryys.Väännetään siis rautalangasta ->
Ilman vuotta valtion poikaleirillä, tämän vuoden tulot 31.12.2024, olisivat olleet tienattuna 12 kk aikaisemmin, eli 31.12.2023. Ja koska mennään tätä päivää tämän päivän liksalla, se menetetty palkka on huomattavasti isompi kuin parikymp
Ja mikä olisi urakehityksesi ja elämäntilanteesi Suomen ollessa osa Venäjää? Heiluisitko nyt jossakin Itä-Ukrainassa osana Putten armeijaa?
-Hieman kiitollisuutta nyt. Omat uhrauksesi ovat olleet mitättömiä aiempien sukupolvien uhrauksiin verrattuina.
Itse hankin vapautuksen koska en halua palvella EUn liittovaltiota. Silloin ei ollut vielä Suomi Natossa mutta nykypäivänä senkin takia ottaisin vapautuksen.
En tiedä olisko se niinkään kamalaa ollut, 3 päivää olin siellä ja ihan ok, ruoka tosin lähinnä vettä keitossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ylellisyyttä olla tapaamatta/pitämättä yhteyttä poikaleiriläisiin, jos nyt satunnaisesti törmännyt muutamaan esim junassa tms, niin siinä se kaikki.
Muistelenko lämmöllä? No en todellakaan, erityisesti kun muistaa kuinka tuo keikka vei vuoden tulot ja tämän päivän liksalla mitattuna se on kuusinumeroinen summa. Kalliiksi kävi tuo keikka "maan parhaan johtamiskoulun" kera.
Vähän epäilen, että yksikään amisjonne jolla ei ees kivekset oo laskeutunu ois saannu mistään satojen tonnien tuloja
Jos intin takia jäi jonkin paskaduunin fyffet saamatta muutamalta kuukaudelta ja elämä on lopullisesti pilalla, niin
on erikoista.
Ei sitä rahaa kovin kummoisesti kulu inttiaikana, vapaa majoitus ja ruoka.
Vierailija kirjoitti:
armeijaanhan oli kiva mennä.siellä olo ei sitten enää ollutkaan niin kivaa.mitään siellä ei tehty.paino vain nousi ja kunto rapistui tosi heikoksi.
ampumaan ei päässyt vaikka kuinka teki mieli metsään.
11kk aikana sain ampua 9 kovaa ja noin 20 räkäpäätä rynkyllä.
eipä siitä ajasta mitään puhuttavaa ole.velttoiltiin vain tekemättä mitään.
onneksi ei kertaukseen ole tullut kutsua.enää ei tarvitsekkaan mennä iän puolesta.
On tainnut muistikin jo pettää? Ei sieltä 9 kovalla laukauksella selvitä, harjoitteluammunnat tauluun ja tulosammunnat tauluun ja
eri ampuma-asennoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja v!tut sinulla olisi sellaisia tuloja tuolloin parikymppisenä ollut?Taas tämä ymmärtämättömoen typeryys.Väännetään siis rautalangasta ->
Ilman vuotta valtion poikaleirillä, tämän vuoden tulot 31.12.2024, olisivat olleet tienattuna 12 kk aikaisemmin, eli 31.12.2023. Ja koska mennään tätä päivää tämän päivän liksalla, se me
Ai nyt mentiin jo "kiitos 1939-1945"-linjalle kun muut armeijahyödyt alkavat näyttäytymään olemattomina myöhemmän elämän kannalta.
Minulla on venäläisiä inssejä työkavereina - kun näytti siltä että valtiovalta alkaa tosissaan hölmöilemään, he tulivat Suomeen, kuulemma merkittävä osa kavereistansa läntisempään Eurooppaan. Eipä jamppoja näytä Ukrainan loma odottavan ihan heti.
Edelleen: vuosi valtion poikaleirillä teki helvetinmoisen loven tuloihini ja vastineeksi ei sitten mitään hyödyllistä ellei lasketa sitä, että läheisen varuskunnan radoilla voi käydä metsästyskauden alla tarkuuttamassa torrakot & hakemaan tuntumaa. Sekin RUL:n jäsenmaksulla ja liittoon ei ole pakko - tasan ainoa syy tuo ampumarata vuoroineen miksi edes reserviiin kuulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilen, että yksikään amisjonne jolla ei ees kivekset oo laskeutunu ois saannu mistään satojen tonnien tuloja
Ei niin. Mutta se on lykännyt vuodella jokaisen vuosittaisen tulokertymän muodostumista. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman vuotta valtion poikaleirillä, tämän vuoden tulot 31.12.2024, olisivat olleet tienattuna 12 kk aikaisemmin, eli 31.12.2023. Ja koska mennään tätä päivää tämän päivän liksalla, se me
Väärin. Se viimeinen vuosi jää käymättä töissä, joten ne tulot jäävät saamatta. Sun tulot ei koskaan nouse sille tasolle, mille ne nousisivat, jos työelämää olisi yksi vuosi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Mutta se on lykännyt vuodella jokaisen vuosittaisen tulokertymän muodostumista. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Lapsellista vikinää. Sori että sanon noin suoraan, mutta ärsyttää kiittämättömyys. Olkaa tyytyväisiä, että itsenäinen Suomi on kotimaanne.
Ne on niitä kokemuksia mitä on kertynyt armeijassa, mistä ei vielä tiennyt ennen armeijaa menoa. Jäljestä päin jotkin asiat mitkä tuntuivat silloin vakavilta, voivat olla myöhemmin muistellessa huvittaviakin.
Omassa lähipiirissä tasan kaksi kalluhenkistä muistelee lämmöllä armeija-aikoja. Muut eivät jaksa inttijuttuja yhtään ja yksi saa ahdistuskohtauksen, jos puheenaiheet liittyvät asepalvelukseen.
Miten niin lämmöllä? Hirveää ajanhukkaa ja tulojenmenetystä koko intti.
Aika kultaa muistot. Kyllä moni asia sillo armeijassa hajotti.
Onpas ärsyttävästi esitetty kysymys
KOSKA SE ON OHI!
Minä inhosin olla ala-asteella. Nyt muistelen lämmöllä.
Minä inhosin olla yläasteella. No sitä en kyllä muistele lämmöllä, mutta joitain juttuja ja ihmisiä välillä.
Minä inhosin ammattikoulua, mutta nykyään ajattelen miten ihanaa oli olla koulussa verrattuna työharjoitteluun.
:DDDD Ylipäätään joku on sillä hetkellä perseestä, mutta kun se on suoritettu niin helppo muistella ja hihitellä kun ei tarvitse enää siellä olla !
No kai se on vähä kuin synnytys
Aluksi hirveä jännitys tulevasta ja jos ehtii ennen puudutusta kokea kovaa kipua niin ajattelee EI ENÄÄ IKINÄ.
Kun synnytys taas on ohi ja kaikki meni hyvin sitä alkaa muistella sitä kokemusta lämmöllä ja siitä riittää juttua. Siitä riittää juttua kyllä vaikka ei olisi mennyt niin hyvin.
Minulle armeija-aika jätti huolen siitä, kyettäisiinkö oikeasti puolustamaan niillä opeilla ja taidoilla ja aseilla tätä maata? Sen kai pitäisi olla päätarkoitus. Ukrainan ja Gazankin sodasta tulee mieleen, että ilmatorjunta on kaiken aa ja oo. Ei paljon auta, jos miehet kaivautuvat metsissä poteroihin. Kaikkein järkevintä olisi varmaan valmistaa oma ydinase.