Jos armeijaan meneminen on niin hirveää, niin miksi miehet aina muistelevat lämmöllä armeija-aikoja?
Aina hymyssä suin ja naureskellen kertovat armeijamuistoja.
Kommentit (122)
Armeija tekee niistä miehiä, jotka eivät ole osanneet ennen sitä ottaa vastuuta elämässään ja aikuistia. Minä olin omatoiminen jo 12-vuotiaana. Siivosin, tiskasin, pyykkäsin ja laitoin ruokaa ihan itse.
M40
Oikeasti se oli kyllä ihan mahtava kokemus vaikka joskus potuttikin.
Vierailija kirjoitti:
Naisillehan se hirveää on.
Tunnen monta naista joka menivät inttiin into piukassa, mutta palasivat kahden viikon jälkeen maitojunalla kotiin. Eipäs tainnut armeija olla kiva metsäleiri tytöille, heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ylellisyyttä olla tapaamatta/pitämättä yhteyttä poikaleiriläisiin, jos nyt satunnaisesti törmännyt muutamaan esim junassa tms, niin siinä se kaikki.
Muistelenko lämmöllä? No en todellakaan, erityisesti kun muistaa kuinka tuo keikka vei vuoden tulot ja tämän päivän liksalla mitattuna se on kuusinumeroinen summa. Kalliiksi kävi tuo keikka "maan parhaan johtamiskoulun" kera.
Ja v!tut sinulla olisi sellaisia tuloja tuolloin parikymppisenä ollut?Taas tämä ymmärtämättömoen typeryys.Väännetään siis rautalangasta ->
Ilman vuotta valtion poikaleirillä, tämän vuoden tulot 31.12.2024, olisivat olleet tienattuna 12 kk aikaisemmin, eli 31.12.2023. Ja koska mennään tätä päivää tämän päivän liksalla, se menetetty palkka on huomattavasti isompi kuin parikymp
Olisit mennyt töihin 15-vuotiaana, niin olisit tienannut monen vuoden tulot, v,tun idiootti. Ja sitä paitsi 6 ei ole sama kuin 4.
Armeijassa äo 80 kallukin voi kokea ja kuvitella olevansa tärkeä ja osa jotakin.
Kuten kaikissa muissakin elämänvaiheissa, intissäkin oli mahtavia ja pskoja hetkiä. Hirveiden hetkien läpi auttoi joukkuekavereiden tuki ja kiritys. Vaikka jollain metsäleirillä ruoka loppuikin kesken, kukaan ei nukkunut viikkoon ja kesälläkin piti hiihtää päivittäin 25km, niin päälimmäisenä jäi mieleen että oltiin porukalla palasina ja näiden ihmisten kanssa olen edelleen tekemisissä. Onhan se mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se, mikä siviilissä on homoilua, on intissä veljeyttä.
Yhteinen pikku salaisuus on siis se juttu.
Juuri näin, se sallittu ihana homososiaalisuus <3
Se kertoo vain, millaisissa fantasioissa elätte. On tainnut intti jäädä käymättä?
Joo, ainakin omana inttiaikanani homot olivat vitsailun aihe. Ruotsalaistuntumassa marssimisesta puhuminen jos välit olisivat liian lyhyet, tms. typerää. En tiedä miten nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ylellisyyttä olla tapaamatta/pitämättä yhteyttä poikaleiriläisiin, jos nyt satunnaisesti törmännyt muutamaan esim junassa tms, niin siinä se kaikki.
Muistelenko lämmöllä? No en todellakaan, erityisesti kun muistaa kuinka tuo keikka vei vuoden tulot ja tämän päivän liksalla mitattuna se on kuusinumeroinen summa. Kalliiksi kävi tuo keikka "maan parhaan johtamiskoulun" kera.
Ja v!tut sinulla olisi sellaisia tuloja tuolloin parikymppisenä ollut?Taas tämä ymmärtämättömoen typeryys.Väännetään siis rautalangasta ->
Ilman vuotta valtion poikaleirillä, tämän vuoden tulot 31.12.2024, olisivat olleet tienattuna 12 kk aikaisemmin, eli 31.12.2023. Ja koska mennään tätä päivää tämän päivän liksalla, se menetetty palkka on huomattavasti isompi kuin parikymp
Siis todellisuudessahan se viimeinen palkka ennen eläkettä jää tienaamatta kokonaan, eli tähän palkkaan tulisi menetystä verrata.
Asiaan sen verran, että ei sitä muistella lämmöllä, se on lähinnä puhumista omista kärsimyksistä, jotta helpottaa. Samalla lämmöllä muistelevat sodankäyneet sotakokemuksiaan, jonnet vain ei muista.
Eihän se tietysti koko aika ollut hirveää, jos olisi ollut, niin vaikea sitä olisi ollut kestää sekoamatta. Jälkeenpäin on mukavampi kertoa niistä mielenkiintoisista ja hauskoista asioista, joita silloin tuli koettua.
Armeijapalvelus osuu myös monella siihen ikään, joka on omassa kehityksessä tärkeää aikaa, joten siihen tulee sitten usein palattua myöhemminkin. Itse olin asunut samalla paikkakunnalla koko siihenastisen ikäni, ja armeija-aika oli ensimmäinen pitempi ajanjakso, jolloin elin muualla, joten kokemuksena se oli senkin takia merkittävä.
Muistelu ei tapahdu aina lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman vuotta valtion poikaleirillä, tämän vuoden tulot 31.12.2024, olisivat olleet tienattuna 12 kk aikaisemmin, eli 31.12.2023. Ja koska mennään tätä päivää tämän päivän liksalla, se me
Olin jo 14v ikäisestä asti tekemässä paskaduuneja, joten työelämä & oman fyffen tienaaminen oli ennen inttiä hyvinkin tuttua puuhaa. Kävin mm intin lomillakin pimeästi tekemässä duuneja, sai edes jotain tuloa surkean päivärahan lisäksi.
ROI intissä äärettömän surkea, suorastaan varkaus valtion suorittamana. Juniorille olen tehnyt selväksi että lentää ulos jos menee inttiin, sen verran katkera olen noista menetetyistä fyffeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinulta jäänyt saamatta kuin ne parikymppisen tulot, jotka saattoivat hyvinkin olla ei mitään. Tuo laskutapasi osoittaa juuri sitä *ymmärtämättömoen* typeryyttä. Eli sinulta jäi saamatta parikymppisenä oletetut nykyiset kuusinumeroiset tulot, jotka olisit saanut muka vuotta aiemmin, jos et olisi ollut vuotta intissä. Voitko laskea vuosikausien takaiset oletetut ja kuvitellut menetykset tämän päivän tuloilla?
Vähän hölmö kysymys monestakin syystä.
Jos synnyttäminen muka sattuu niin miksi niin moni nainen haluaa synnyttää uudelleen tai puhuu lapsistaan hymyssä suin? Tiedän tää oli tyhmä ja kulunut vertauskuva joka ei oikeastaan ole edes ollenkaan hyvä vertaus, mutta yhtä tyhmä kysymys.
Jos siellä vuoden viettää niin eiköhän tuohon aikaan jokunen hauskakin hetki mahdu tai edes sellainen hetki joka ei ärsytä.
Toimii monesti miesten keskuudessa yhdistävänä tekijänä noin puheenaiheena jos ei muuta keksi.
Miehet harvemmin muistelee tai puhuu intistä kun aikaa on kulunut jonkun verran, yli 10 vuotta niin eipä oikein kuule enää
Jos sieltä on vasta päässyt niin ei oikein ole paljon muuta puhuttavaa kun se intti on ollut kaikki mitä elämässä on sillä hetkellä.
Siitäkin huolimatta että jos joku joskus jotain intistä sattuu kysymään ja siihen vastaan niin uudestaan en menisi.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa äo 80 kallukin voi kokea ja kuvitella olevansa tärkeä ja osa jotakin.
Eikö se ole hyvä asia?
Ei mulla ollut ongelmaa armeijan kanssa. Eräihmisenä se ei niin hirveästi poikennut harrastuksista ja pääsi leikkimään sellaisten aseiden ja räjähteiden kanssa joita ei siviilissä pääse käsittelemään. Palkallisen koulutuksen ja alhaisen eläkeiän takia pidin sotilasuraa varteenotettavana vaihtoehtona, mutta päädyin lopulta toiselle uralle.
Nykyajan asevelvollisuusikäiset ovat niitä armeijaa vieroksuvia epäisänmaallisia otuksia. Kyllä kunnolliset armeijan velvollisuudekseen ja oikeudekseen käyneet sitä myös lämmöllä muistelevat.
armeijaanhan oli kiva mennä.siellä olo ei sitten enää ollutkaan niin kivaa.mitään siellä ei tehty.paino vain nousi ja kunto rapistui tosi heikoksi.
ampumaan ei päässyt vaikka kuinka teki mieli metsään.
11kk aikana sain ampua 9 kovaa ja noin 20 räkäpäätä rynkyllä.
eipä siitä ajasta mitään puhuttavaa ole.velttoiltiin vain tekemättä mitään.
onneksi ei kertaukseen ole tullut kutsua.enää ei tarvitsekkaan mennä iän puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman vuotta valtion poikaleirillä, tämän vuoden tulot 31.12.2024, olisivat olleet tienattuna 12 kk aikaisemmin, eli 31.12.2023. Ja koska mennään tätä päivää tämän päivän liksalla, se me
Et sitten siis ymmärtänyt, että se surkea parikymppisen liksa olisi toteutunut jo vuotta aikaisemmin ilman inttiä, ja tämän vuoden huomattavasti isommat tulot olisivat myös totetuneet vuotta aikaisemmin?
Täällähän ovat asiat todella huonosti. . . verrattuna esim. suurimpaan osaan maailman maista.