Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kivaa tekisin tai ostaisin itselle kun sain asunnon myytyä?

Vierailija
16.11.2024 |

Ehdotuksia

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden kahvit.

Ei taida asunnon myynnillä niin paljoa rikastua.

Mä tein v. 2021 asunnon myymisellä voittoa 40000e. Olisi sillä kahvia saanut ostettua ihan mukavasti.

Sitten ostit seuraavan, suuremman, asunnon. Minkä myyjä teki voittoa puolesaan 60 000€. 

... 

Yep. Mietipä sitä. 

Ööö, ei. Mulla oli tuossa vaiheessa jo olemassa velaton omakotitalo, on edelleen.

- se jolle kommentoit

Maksoit siis tuosta summasta verot pois, koska sijoituasunto? 

Laskitko vaihtoehtoistuottoa, jos sama pääoma olisi ollut arvopapereissa? Omalla kohdalla en ole saanut sijoitusasunnon matematiikkaa toimimaan. Olen monta kertaa harkinnut, mutta en ole lähtenyt. Kun huomioi, etten halua laittaa tikkuakaan ristiin fyysisesti asian suhteen. Treidaaminen menee etätöiden ohessa itsellä ja ka. vuosituotto ollut kuitenkin 11.3% viimeiset 8 vuotta. 

Palsta on täynnä näitä miljonäärejä ; on hyvä että Suomesta löytyy näin paljon veronmaksajia, maksatte valtion ylös suosta 🤭

Itse en ole miijonääri (vielä). Mutta ei oma tilanne mitenkään ihmeellinen ole. Vanhempien perintöä jäi n. 200 000€ per lapsi (omakotitalo ja mökki). 

Suomessa moni tuossa kohden ostaa joko mökin, ylihintaisen auton tmv. Tai sitten sijoittaa ja tekee sillä ihan ok tuottoa. 

Kyllä meitä vastaavassa tilanteessa olevia on omistusasumisen luvatussa maassa, etenkin täällä pk-seudulla, missä tonttimaan arvo on vain kasvanut kymmenissä vuosissa, todella paljon. Ei kukaan vain tuolla toreilla, tai kahvihuoneissa, huutele asioistaan euroina. 

Vierailija
42/44 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi homeisen asunnon kauppauksesta käräjille 😂.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä minun tarttes täällä kysellä mitä tekisin

Vierailija
44/44 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden kahvit.

Ei taida asunnon myynnillä niin paljoa rikastua.

Mä tein v. 2021 asunnon myymisellä voittoa 40000e. Olisi sillä kahvia saanut ostettua ihan mukavasti.

Minus verot-30 % ne unohdit? 

Veroton voitto oli tuon 40000e. Asunnon saanto oli perintö ainoana rintaperillisenä, verot toki maksoin sekä perinnöstä että luovutusvoitosta.

- sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän