Miten kertoa kohteliaasti toiselle ettei ole kiinnostunut?
Olen pattitilanteessa omien ajatusten kanssa.
Pohjustan hieman;
Olin huonossa parisuhteessa josta eron jälkeen vietin 2 vuotta yksin. Nyt palaillut deittailun maailmaan. Toiveena löytää parisuhde.
Olen viestitellyt kahden miehen kanssa.
Toinen nro 1 sopi tapaamisen heti kohta viestittelyn alkuun sekä kertoi rehellisesti etsivänsä kevyttä juttua. Ollaan tavattu nyt useamman kerran. Hän on todella mukava ja ystävällinen. Meillä klikkaa kaikki yhteen. Hänen seurassaan on todella hyvä ja helppo olla. Miinuksena, että toivoisin parisuhdetta. Minkä hän toki tietää myös. Ei olla päivittäin yhteydessä mikä on tuntunut tosi hyvältä itsestäni.
( tiedostan etten välttämättä ole hänelle ainut nainen)
Toisen nro 2 kanssa viestitelty päivittäin. Tapaaminen on mainittu mutta olen jarrutellut. Hän haluaa parisuhteen ja perheen.
Nyt minua on alkanut ahdistaa päivittäin viestittely. Minua hämmentää koska tätä halusin nimenomaan. Ja olen alkanut pohtia haluanko sittenkään parisuhdetta vai nimenomaan kevyen jutun jossa saan omat tarpeeni tyydytettyä. ( läheisyys, hellyys ja tietysti seksin suhteen myös.)
Nro 2 on myös todella mukava mies mutta joku on alkanut ahdistamaan tässä.
Olin alkuun hänestä kiinnostunut minkä myös kerroin.
Tyylikkäästi tästä ei varmaan ulos pääse mitenkään päin mutta miten voin kertoa kohteliaasti nro 2:lle, etten olekaan hänestä kiinnostunut?
Kommentit (48)
Tän takia en tykkää nettideittailusta. Menee pitkän aikaa että ei osu kohdalle mitään kiinnostavaa. Sitten löytyy samaan aikaan parikin kiinnostavaa. Sitten miettii päänsä puhki mitä tekee ja sitten ollaan taas tilanteessa että mistään ei tullut mitään koska oon liian ujo ottamaan askeleen livetapaamiseen.Ja sama rundi alkaa alusta. N32
Voit sanoa ihan juuri noilla sanoilla kuin aloituksessa kerroit. Ei ole loukkaavaa ja mieluummin sanot asian suoraan kuin jatkat jotain epämääräistä välttelyä tms. :)
Joo, aloittajan teksti kuvaa hyvin tyypillistä tilannetta. Naisten kanssa kun se tahtoo olla juuri näin, että pysyy kiinnostavana, jos panet muitakin ja olet sopivan etäinen. Jos avaat itseäsi liian nopeasti ja et pane muita, kiinnostus hiipuu.
Itsekin syvällä sisimmässäni olen vain yhden naisen mies, mutta on pakko panna useita naisia ja olla etäinen, koska muuten ei saa ollenkaan. Sekin on elämän hukkaamista; mies tarvii seksiä. Tämä nyt vaan on se logiikka mihin naisten aivot on ohjelmoitu, pitää hyväksyä se. Vaikka en edes haluaisi, en ole voinut asiaan vaikuttaa että naiset toimivat näin.
Kun olin pitkässä liitossa ja olin reilu, ymmärtävä, kotitaloushommia tekevä, toisen uraa tukeva joustava isä, niin minut vaan palkittiin pettämisellä. Olin muuttunut tylsäksi ja jälleen - avasin liikaa sitä mikä olin oikeasti. Paha virhe naisten kanssa.
Miehenä kun sun rooli on pysyä kiinnostavana ja ylläpitää sitä kipinää. Joka päivä.
Itsekin jo velvollisuuteni yhteiskunnalle tein ja perheet perustettiin ja erot läpikäytiin, nykyään ei tarvi enää valehdella. Voi pitää hauskaa ja toivoa että vielä löytyy nainen joka arvostaa sitä mitä tämän kuoren alla oikeasti on. Mutta en usko siihen. En alkuunkaan.
Ghostaaminen vs jättäminen viestillä asiaan vain se, että menin ulos miehen kanssa, joka oli todella lihava. Laskin minuutteja, että pääsin pois deiteiltä! Kun pääsin kotiin, mies lähetti minulle pitkän tekstin, jossa pahoitteli ettei ole kiinnostunut ja luetteli useita syitä. Vaikka mies suorastaan oksetti ulkomuodollaan, hänen sanansa ja syynsä olla tapaamatta minua olivat kuitenkin loukkaavia, ja toivat epävarmuutta seuraaville treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen vs jättäminen viestillä asiaan vain se, että menin ulos miehen kanssa, joka oli todella lihava. Laskin minuutteja, että pääsin pois deiteiltä! Kun pääsin kotiin, mies lähetti minulle pitkän tekstin, jossa pahoitteli ettei ole kiinnostunut ja luetteli useita syitä. Vaikka mies suorastaan oksetti ulkomuodollaan, hänen sanansa ja syynsä olla tapaamatta minua olivat kuitenkin loukkaavia, ja toivat epävarmuutta seuraaville treffeille.
Eikö lihavuus olekaan kaunista/komeaa?
En oikein ymmärrä ap, siis ykkönen juoksee kukasta kukkaan jännämiehenä, mutta se kakkonen vakiintuva tyyppi ei sovi sinulle, vaikka kaipaat suhdetta? Epäilen sitoutumiskammoa, jonka kakkonen laukaisi sinussa. Ykkösen kanssa en alkaisi mitään
Vierailija kirjoitti:
Minun irl aloitteesta kieltäydyttiin (?) sivuuttamalla. Ei juuta tai jaata, ei "olen varattu" tai muuta. Kyse oli ns. hyvänpäiväntutusta, ei mikään täysin ventovieras.
Kai se on sitten se kohtelias tapa. Ainoa, että tuli sellainen fiilis, etten ole edes sen kielteisen vastauksen väärti sille toiselle, ja kyllähän se vähän katkeran maun jätti suuhun.
Selvästi ei halunnut loukata sinua kieltäytymällä. Eikö ole mukavaa, kun viesti meni perille kuitenkin? Syy, miksi kanssasi ei haluat lähteä ulos voi olla loukkaava esimerkiksi olet ruma tai köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun irl aloitteesta kieltäydyttiin (?) sivuuttamalla. Ei juuta tai jaata, ei "olen varattu" tai muuta. Kyse oli ns. hyvänpäiväntutusta, ei mikään täysin ventovieras.
Kai se on sitten se kohtelias tapa. Ainoa, että tuli sellainen fiilis, etten ole edes sen kielteisen vastauksen väärti sille toiselle, ja kyllähän se vähän katkeran maun jätti suuhun.
Selvästi ei halunnut loukata sinua kieltäytymällä. Eikö ole mukavaa, kun viesti meni perille kuitenkin? Syy, miksi kanssasi ei haluat lähteä ulos voi olla loukkaava esimerkiksi olet ruma tai köyhä.
Mieluummin kuulisin ihan suoraan ettei kiinnosta. Tuossa meni useampi kuukausi kun oli sellainen jonkinlainen toivon kipinä "mitä jos... ehkä kuitenkin..." kun hän kumminkin irl käytöksellään oli yhä entinen, flirtti itsensä. Pääasiassa jäi fiilis, että hän leikki ja nautti huomiosta. Päädyin sitten itse kylmettämään välimme ja aloin välttelemään niin paljon kuin mahdollista.
Jos arvostan toista, en yleensä sano päin naamaa syytä, miksi en halua nähdä enää. Ei kai kukaan olisi niin rehellinen? Se syy on usein jotain sellaista, mitä vastaanottajalle ei voi sanoa kuten vaikka ulkonäkö, lihavuus jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiedä, mitä haluat, ei kannata yrittää mitään. Vaikuttaa että olet aika hukassa itsesi kanssa? Mies, joka ei halua suhdetta ja johon olet ihastunut tulee särkemään sydämesi. Todennäköisesti tämä mies etsii vakavaa suhdetta, mutta kokee ettet ole riittävän tasokas siihen. Tästä syystä yleensä käytetään tekosyytä, "en etsi mitään vakavaa".
Toinen mies haluaa sinua, mutta sinä et halua häntä, ehkä koska et pohjimmiltasi arvosta ihmistä, joka haluaa sinut. Tarvitset leikkejä, jahtaamista ja tykkäät miehistä, jotka särkevät sydämesi.
Olipa typerä kommentti. Luultavasti ap ei yksinkertaisesti koe riittävää kemiaa tämän toisen miehen kanssa, minkä takia vaistot sanovat, ettei vakiintuminen kannata. Kannattaa kuunnella sitä vaistoa. Ihan kypsästi hän kirjoitti ja analysoi tilannettaan.
Miten joku voi verrata ghostaamista ja suoraan sanomista keskenään? Täytyy olla mega-hölmö, jos aikuinen ei kykene muotoilemaan "eikiitoskiinnosta" nättiin muotoon, kuten: olet hauska, komea, huomioonottava jne., mutta luulen, ettei kemiamme kohdanneet. Kehumalla toista saa hänet paremmalle mielelle kuin nk.vikalistalla.
Ei nykyään osata näitäkään. Liikaa nettimaailmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kuulisin ihan suoraan ettei kiinnosta. Tuossa meni useampi kuukausi kun oli sellainen jonkinlainen toivon kipinä "mitä jos... ehkä kuitenkin..." kun hän kumminkin irl käytöksellään oli yhä entinen, flirtti itsensä. Pääasiassa jäi
Tähän on aika helppo ratkaisu, nimittäin kuuntele tekoja älä puheita. Itse en tarvisi kuin päiviä tai viikkoja sen tajuamiseen, ettei toinen ole tosissaan. Jos ap:n ykkösmies on jo sanonut, ettei etsi vakavaa suhdetta, kannattaa se uskoa kerrasta. Jos suhde on kuukausia sinulle epätyydyttävä ja joudut etsimään merkkejä, olet väärässä suhteessa. Oikeassa suhteessa ei tarvitse etsiä merkkejä, koska kiinnostus on selvä, ja yhteydenpito säännöllistä ja jatkuvaa.
On epätoivoista olla tajuamatta toisen tekoja ja roikkua toisessa vain siksi, että tämä flirttailee IRL. Jos viestiä ei tule joka päivä ja kiinnostuksen laatua pitää pohtia, HÄN EI OLE KIINNOSTUNUT JA TÄMÄN VOI HAVAITA KAHDESSA PÄIVÄSSÄ. Ei ole vaikea asia, eikä tähän tarvita toiselta mitään sanoja.
"On epätoivoista olla tajuamatta toisen tekoja ja roikkua toisessa vain siksi, että tämä flirttailee IRL. Jos viestiä ei tule joka päivä ja kiinnostuksen laatua pitää pohtia, HÄN EI OLE KIINNOSTUNUT JA TÄMÄN VOI HAVAITA KAHDESSA PÄIVÄSSÄ. Ei ole vaikea asia, eikä tähän tarvita toiselta mitään sanoja."
Niin, koska kaikki ihmiset toimivat tismalleen samalla tavalla, osoittavat kiinnostusta viestimällä vähintään kerran tunnissa jne. Mitä muuta mustavalkomaailmaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi verrata ghostaamista ja suoraan sanomista keskenään? Täytyy olla mega-hölmö, jos aikuinen ei kykene muotoilemaan "eikiitoskiinnosta" nättiin muotoon, kuten: olet hauska, komea, huomioonottava jne., mutta luulen, ettei kemiamme kohdanneet. Kehumalla toista saa hänet paremmalle mielelle kuin nk.vikalistalla.
Pystyn muotoilemaan, mutta itse en halua muutaman kerran tapaamisen jälkeen mitään pakkeja. Otan tuollaiset ei kiitos viestit huonosti vastaan, ja ne kolahtaa itsetuntoon. Ghostaaminen on ainakin itselleni parempi tapa päättää suhde, ja oma sääntöni on että jos miehestä ei kuulu 24 tunnin jälkeen mitään, on tapailu ohi. Usein miehestä toki kuuluu tämänkin jälkeen, mutta päivien tauot kertovat siitä, että hänellä on muita naisia kiikarissa, joten tällainen mies ei kuitenkaan kiinnosta. Kiinnostunut mies on yhteydessä joka päivä, ja jos kiinnostusta tarvii epäillä, kiinnostusta ei ole.
Kerro kakkoselle hakevasi epävakaata ja huonoa parisuhdetta ja lopeta viestittely. Ole sitten ykkösen heittopussi, kunnes hän kyllästyy. Problem solved.
Se on juuri noin, että naiset haluaa sitä mitä ei voi saada. Vähän kuin kissa, joka kiinnostuu narunpätkästä kun sitä hivuttelee kissan edessä. Jos annat narun kissalle, se ei kiinnosta enää yhtään.
Itse osaan ja haluan olla kunnollinen ja uskollinen naiselle, mutta naisen kiinnostuksen pitäminen sillä tavalla ei onnistu. Pitää leikkiä kuumaa ja kylmää, mitä en edes haluaisi pohjimmiltani tehdä. Osaan kyllä olla "pelimies", mutta se ei ole sitä mitä haluan olla. Nytkin on meneillään tilanne missä asia on juuri noin kahden naisen kanssa. Yritän nyt vielä löytää toisesta sellaisen kumppanin, jolle kelpaan omana tylsänä itsenäni. Jos se ei riitä, niin tulevaisuuteni on varmaankin jatkaa pelimiehen tiellä, jotta pysyy pllun syrjässä kiinni niin sanotusti.
Kiinnostusta kyllä on, mutta se ei tällä kertaa kohdistu sinuun.
Vierailija kirjoitti:
"On epätoivoista olla tajuamatta toisen tekoja ja roikkua toisessa vain siksi, että tämä flirttailee IRL. Jos viestiä ei tule joka päivä ja kiinnostuksen laatua pitää pohtia, HÄN EI OLE KIINNOSTUNUT JA TÄMÄN VOI HAVAITA KAHDESSA PÄIVÄSSÄ. Ei ole vaikea asia, eikä tähän tarvita toiselta mitään sanoja."
Niin, koska kaikki ihmiset toimivat tismalleen samalla tavalla, osoittavat kiinnostusta viestimällä vähintään kerran tunnissa jne. Mitä muuta mustavalkomaailmaan?
Ei tietenkään, vaan tuo päivittäin viestittely on henkilökohtainen standardini. Jos mies ei halua pitää joka päivä yhteyttä, hän ei ole minulle sopiva kumppani, koska minäkin miettisin kiinnostuksen laatua, kuten sinä. Tuo on siis itselleni yksi selkeä kriteeri miehelle, ja kaikki miehet jotka ovat olleet kiinnostuneita vakavasta suhteesta, myös pitävät yhteyttä päivittäin.
On varmasti sellaisiakin, jotka haluavat yhden kirjeen kuukaudessa ja se on tietenkin täysin hyväksyttävää, mutta itselleni se ei sopisi ollenkaan. Toivon, että sinullakin on kriteerejä miehelle tai naiselle. Yhteydenpito on mielestäni yksi parhaista tavoista päätellä toisen kiinnostuksen tasoa. Jokainen pelimies on uransa aikana keksinyt tukun valheita miksi tapaaminen ei onnistu, kiire on, sairautta on ja sitten keskiyöllä tulee viesti, että voidaanko tavata nyt.. mutta päiväsaikaan ei tapaamista voi sopia, niin kiire on.
Jos tuollaisen pelaamisen hyväksyy, eikä laita rajoja mihinkään vaan odottaa aina niitä suoria pakkeja, niin tulee kusetetuksi aika monta kertaa ja sydän särkyy.
Kannattaa aina katsoa tekoja, ei sanoja. Jos uskoo tähän koulukuntaan, ei tarvitse mitään jättämisviestejä