vuokranantaja yrittää korottaa vuokraa laittomasti
Keskustelimme aiheesta jo aiemmin ja totesin, että sopimusta ei voi muuttaa yksipuolisesti. Nyt laittoi taas viestin, että vuokra nousee ensi kuusta asti. Vastasin, että ei ole vieläkään laillista. On myös vaatinut päästä asuntoon, kun olen ollut sairas. Pitäisikö vaan suosiolla muuttaa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen on aina heikossa tilanteessa. Paitsi jos vuokralainen on äärimmäisen innostunut riitelemisestä ja epävarmasta asumistilanteesta.
Minun vuokranantajani ilmoitti nostavansa vuokraa heti putkiremontin jälkeen. Lain mukaan hän voi nostaa sitä noin sadalla eurolla, ja minulle tuo summa on ihan liikaa. Uuden asunnon löytäminen on erittäin hankalaa monestakin syystä, ja muuttaminen on käytännössä mahdotonta. Erikoiset ajat ovat tulossa.
Missäköhän todellisuudessa elät, minun mielestäni kaikilla paikkakunnilla on paljon vapaita vuokra-asuntoja. Onko sinulla jotain häiriöitä, vai miksi se on hankalaa? No, tsemppiä tilanteeseesi joka tapauksessa
Liikuntavamma, ainakin väliaikainen työkyvyttömyys ja pitkäaikaistyöttömyys erilaisine seuraamuksineen ovat aika tehokas este muuttamiselle. Moni
Löytäisitköhän jeesiä jostakin ihan talkooapuna. Ihmiset varmaan kyllä auttavat jos olet oikeasti pulassa. Valtio hoitaa rahapuolen, mutta kantoapua ja sen sellaista siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen on aina heikossa tilanteessa. Paitsi jos vuokralainen on äärimmäisen innostunut riitelemisestä ja epävarmasta asumistilanteesta.
Minun vuokranantajani ilmoitti nostavansa vuokraa heti putkiremontin jälkeen. Lain mukaan hän voi nostaa sitä noin sadalla eurolla, ja minulle tuo summa on ihan liikaa. Uuden asunnon löytäminen on erittäin hankalaa monestakin syystä, ja muuttaminen on käytännössä mahdotonta. Erikoiset ajat ovat tulossa.
Missäköhän todellisuudessa elät, minun mielestäni kaikilla paikkakunnilla on paljon vapaita vuokra-asuntoja. Onko sinulla jotain häiriöitä, vai miksi se on hankalaa? No, tsemppiä tilanteeseesi joka tapauksessa
Liikuntavamma, ainakin väliaikainen työkyvyttömyys ja pitkäaikaistyöttömyys erilaisine seuraa
"Löytäisitköhän jeesiä jostakin ihan talkooapuna. Ihmiset varmaan kyllä auttavat jos olet oikeasti pulassa. Valtio hoitaa rahapuolen, mutta kantoapua ja sen sellaista siis."
Muuttaminen on valtava kokonaisuus, jossa yhdenkin osan pettäminen on kohtalokasta. Lähtökohtaisesti ihmisten auttamishaluun ei pidä luottaa. Valtio ei hoida rahapuolta, koska kahdensadan euron jälkeenpäin anottava muuttoavustus on yhtä tyhjän kanssa.
Menkääpä kattomaan tiettyjen opiskelija-asuntojen vuokrasoppareita jos saatte, siellä ei mainita ja vuokria nostettu.
Voi tulla isoja virheitä kans yrityksiltä.
Vuokranantaja voi irtisanoa sopimuksen ja laittaa sitten tarvittavat korotustiedot uuteen sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
No lue se vuokrasopimuksesi ensin. Aivan 100% varmasti on maininta vuokran tarkistamisesta vuosittain.
Ei kaikissa soppareissa ole. Kaikki eivät myöskään vaadi vakuutta tai kotivakuutusta.
Omassa sopparissani ei ole yhtäkään noista.
Ei se asunnon kunto muutu miksikään jos odottaa toipumista