Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi määrättiin verikokeissa b-vitamiini ja foolihappo

Vierailija
20.02.2007 |

ja jotain muita ja pvk? mitä ne tarkoittaa. en hoksannut tarkemmin kysyä lääkärissä. hb oli kyllä matala ja ymmärsin, että sitä katsotaan tarkemmin verikokein, mutta miksi nuo aiemmin mainitsemani myös? osaisiko kukaan selittää...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hb aina ollut matala. Lisäkokeita ja tähystys vielä edessä :(

Vierailija
2/2 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PVK eli perusverenkuva selvittää punasolumäärän ja verihiutaleet ja muut veran solut. B12 -vitamiini ja foolihappo vaikuttavat raudan imeytymiseen, ne voivat olla matalia esim. jos on krooninen mahalaukkutulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla